Hallå, tänkte höra om någon har haft av innerskärmarna fram.
Ser ut till att sitta limmade, om jag nu tar av skärmen hur får jag den då rätt alignad när den ska på igen?
Sitter där styrpinnar eller måste detta göras i någon form av jigg?
Mvh, Jensa
Ang. innerskärm fram.
-
- Nykomling
Re: Ang. innerskärm fram.
Finns tyvärr inget enkelt sätt .... de få vi har gjort har vi hängt på innerskärmen, monterat front, skärmar, huv, skruvat på de små plastinnerkärmarna dvs som bilen ska vara när den är klar och linat in alla skarvar så allt passar ihop snyggt sen har vi lagt första omgången bond mellan ram och skärm och låtit det härda. Sen är det bara att plocka av allt och bonda hela vägen. Kanske inte GM metoden men skarvarna blir jämnare än GM originalJensmeister skrev:Hallå, tänkte höra om någon har haft av innerskärmarna fram.
Ser ut till att sitta limmade, om jag nu tar av skärmen hur får jag den då rätt alignad när den ska på igen?
Sitter där styrpinnar eller måste detta göras i någon form av jigg?
Mvh, Jensa

RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
-
- Nykomling
Jaha, ja det låter klyddigt men är kanske den enda vägen att gå.
Vad är det för produkt man fogar med då? Ganska tråkigt om bilen bestämmer sig för att inte sitta ihop längre.
Från fabrik ser det ut som dom kört med någon limpistol med tjockt munstycke.
// Jensa
Vad är det för produkt man fogar med då? Ganska tråkigt om bilen bestämmer sig för att inte sitta ihop längre.
// Jensa
Det är en special tvåkomponentsbond, vi brukar köpa GM originalprylarna, de har även pistolen för det.Jensmeister skrev:Jaha, ja det låter klyddigt men är kanske den enda vägen att gå.
// Jensa
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
-
- Nykomling
Många tack Anders!
// Jens
// Jens
-
- Nykomling
Uppdatering: GM är bänga när man ber om saker, måste har artikelnummer på allt. Ska dom inte kunna ta fram vad fan det nu är man vill ha? Syftar då på bonden. Gäller egentligen allt.