turbo_kicken skrev:Olja:

Ojojoj, har bara sett olja med 'metallic' färg en gång tidigare och det var från en växellåda och jag kan väl säga att den lådan intte mådde bra - den fungerade men vilket oljud !
Om oljan ser ut på detta vis så hjälper ingen annan olja, det blir att renovera diffen. Drevsatser är ganska billiga och jag vill minnas att TATS i Västerås åtar sig byten. Dessutom om en diff börjat vina så kommer den inte att sluta, ibland kan man få den tystare med annan olja men vinandet försvinner inte helt, detsamma gäller växellådor - bara att renovera.
Vi kör alltid LE i låda och diff på alla bilar inklusive våra egna banbilar, vi använder bara de vanliga GM specade om kunden begär det. Som nämts tidigare så är Red Lines bakaxelolja också väldigt bra.
PS: [Nisse] För mig låter det som om de som bytte olja åt dig får ta på sig ansvaret för de måste hällt i fel olja om allt är ok innan och efter bytet har den missljud. Om oljan ser ok när du tömmer ur den så häll i olja som ska vara där tex LE eller RedLine alternativt GMs original olja + additiv.
RaceLab.se /
Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email
info@racelab.se