4 speed utgående

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
sintra
Nykomling
Nykomling

4 speed utgående

Inlägg av sintra »

utgående axel på min -71 a (muncie) glappar ca 1-2 mm,.!!
har letat fel, för vid gas på drag från stilla stående (speciellt vänster sväng) låter det som det ,typ kuggar över?? trodde först det var bakaxel klumpen,men såg videon från corvette forum siten, där c clip saknas ... monterade kameran o ut o gasade men,det såg bra ut!! letade då mig framåt, knutarna var ok men hittade då glappet på utg. vad göra ?? inget direkt läck.. låda o klumpen "svettas" bara,o nivåer är ok! mvh.kjell :idea:
StingrayRacing
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Re: 4 speed utgående

Inlägg av StingrayRacing »

Hej!

Är det axiellt eller radiellt glapp som du har?

Kan vara diffen. Vet du att du har LS olja (Limited Slip/Knäppolja) i den?
Annars skulle jag börja med att byta den.

//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
sintra
Nykomling
Nykomling

Re: 4 speed utgående

Inlägg av sintra »

hej Lasse!
glappet är radiellt. ls olja är ifyllt, men samtidigt vet jag inte hur det "funkar" inne i diffen. men när jag bytte olja i våras,syntes inget spån, men problemet har funnits hela tiden. jag kommer inte på varifrån ljudet kommer,det rasslar till,,kuggar över, när jag ska gasa fullt,, videon jag tog, såg ok ut tyckte jag. half shaft var raka,monofjädern o camber stagen rörde sig som dom skulle.. det går inte o bränna däck,som det är nu i alla fall, det blir ju billigt,men det skulle ju va kul o prova ngn gång. :D
Skriv svar