Hej
Skulle kolla mina luftpumpar på stolarna,har hittat bygeln på framkanten på sittdynan, men kan inte få upp stolssitsen ändå,
hur går jag tillväga för att lösgöra sittdynan så den går att fälla upp.Jag har försökt dra ut bygeln för att lösgöra sitsen men lyckas inte lösgöra den. Tacksam för mer instruktioner hur jag gör.
Luftpump Sportstolar -92:a
Re: Luftpump Sportstolar -92:a
Det finns inga andra fästanordningar än bygeln. Sätet består av en stolsdyna och en plastram med resårbotten. Stolsdynan vilar bara på resårbotten, det enda som håller dynan fast på resårbotten är bygeln i framkant, när den har lossats är dynan helt lös. Att då lyfta dynan är som att lyfta på locket till en papperskorg, så lätt går det faktiskt. Nere i framkant på plastramen finnst två små piggar som håller bygeln. I profil ser bygeln ut som ett J, den löper från dynan ner längs plastramens baksida, runt plastramens nederkant och över piggarna i framkant. Du lossar enklast på bygeln genom att applicera ett lätt tryck på dynan samtidigt som du försiktigt bänder upp/lyfter bygeln över piggarna, en normalstark pekfingernagel räcker för att lyfta bygeln, den som har korta naglar kan ta använda körkortet istället. Med rätt teknik krävs lite kraft. Skruvmejslar är för grottmänniskor.
Re: Luftpump Sportstolar -92:a
Tack för tipset, fixat!