Byte karroseri delar C5

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
MR79
Nykomling
Nykomling

Byte karroseri delar C5

Inlägg av MR79 »

Hej!

Är ny här på forumet, och ska eventuellt köpa en krockad C5a!

Någon som har erfarenhet av att byta tex en bakskärm på denna bil? Har hört att den är skruvad, och kanske limmad....

Någon som vet hur detta går till?

Sen undrar jag om någon har en "sprängskiss" över en c5a...

Tack på förhand

Mattias :)
Användarens profilbild
Max M
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Max M »

Hej där...och välkommen hit. Det enda som är limmat på en C5:a är dörrtrösklarna. Allt annat är skruvat med plåtskruv. Ju mer skruvar man lossar ju jingligare blir karossen. En "sprängskiss" över bilen har jag inte men hör av dig om vilka detaljer du behöver byta.

Skulle själv ALDRIG köpa en krockad C5:a (inte någon annan krockad bil heller) Men det är bara min åsikt. Tror inte det lönar sig att köpa lösa plastbitar, lacka och sen skruva ihop.
Max
MR79
Nykomling
Nykomling

Inlägg av MR79 »

Ok, tack för svar....bilen som jag ska kolla på, ska inte vara ramsne eller liknande, utan hoppas på att få byta bakskärm, bakparti samt front.... dvs lösa glasfiberdelar!

Att delarna är skruvade är bara tacksamt, tråkigt om man skulle behöva svetsa o ha sig....inget kul... :?

Hursomhelst... va gäller sprängskiss, är jag mest intresserad över frontpartiet på C5an, dvs delen mellan fronten och kylaren!

Mvh Mattias :)
C5 flames
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av C5 flames »

Det är bara att börja skruva allting är ganska uppenbart när du väl har börjat skruva!! Har själv plockat av alla mina delar på bilen nu! Dock ej av samma anledning som du! kan tänka mig att dom där delarna är snuskigt dyra hade nog kollat upp det först! jag skulle köpt dom två småbitarna vid dörren för att kunna bräcka bortdom så ja även fick bort trösklarna och bara dom två bitarna kostade 5000 plus moms!! och trösklarna fanns inte ens att köpa!!
Jaja lycka till med bilen!! :)
https://www.facebook.com/CorvetteAmazing?ref=hl

Sponsorer

Sonax
BRL
Ferrita
Däckonline
Bilsport
Celebrity Kustoms
BSG Racing
TTS
OZ.racing
Bilstein
C5 flames
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av C5 flames »

Förresten så har jag jag 2 styck orginal bakljusen röda med orange fält inne och ett par sidmarkeringar som du kan få köpa ifall du ska köpa din vette grejerna är som nya!
Mvh: Johan

Sponsorer

Sonax
BRL
Ferrita
Däckonline
Bilsport
Celebrity Kustoms
BSG Racing
TTS
OZ.racing
Bilstein
MR79
Nykomling
Nykomling

Inlägg av MR79 »

C5 flames skrev:Förresten så har jag jag 2 styck orginal bakljusen röda med orange fält inne och ett par sidmarkeringar som du kan få köpa ifall du ska köpa din vette grejerna är som nya!
Mvh: Johan
Låter fint, kanske kan bli nån deal där....

Ska ner inatt och titta på bilen, med förhoppning att handla.... återkommer med info!

Har hört mig för lite ang delar, en bakskärm kostar tex ca 4800+moms... Ska även finnas lite begdelar från usaskrotarna att köpa....

Nåja, jag återkommer med info!

Mvh Mattias :)
C5 flames
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av C5 flames »

Oki låter fint!
Det var ju inte så farligt pris för en bakskärm ändå!!

Ja det tänkte ja inte på kolla med Usa bildelar AB i Osby han kan nog ha nån skärm och lite sådär! Lycka till!

Sponsorer

Sonax
BRL
Ferrita
Däckonline
Bilsport
Celebrity Kustoms
BSG Racing
TTS
OZ.racing
Bilstein
MR79
Nykomling
Nykomling

Inlägg av MR79 »

Jahopp, då har man återvänt hem från tyskland utan bilköp.... :(

Bilen var mkt värre än säljaren hade beskrivit skadan, sen var ramen även helt sne i fronten...

Så det blir till o söka vidare!

//Mattias
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

[quote="MR79"]Jahopp, då har man återvänt hem från tyskland utan bilköp.... :(

Bilen var mkt värre än säljaren hade beskrivit skadan, sen var ramen även helt sne i fronten...

Så det blir till o söka vidare!

Lyssna på Max, Mattias. Låt dig inte lockas av ett lågt pris. Det blir alltid dyrare än man trott från början att börja riva och laga i en bil. Dessutom har bilen inte samma värde som en välskött orörd bil. Att köpa billigt=att köpa dyrt i slutändan! :?
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Skriv svar