Berätta gärna vad det sitter för kam i motorn...
- KOLLA motorn med en bredbandslambda så att du slipper gissa vad som händer hela tiden.
- Mappa för E85 och kör den i Open Loop under 1200varv, sätt tomgången till 1200. höj tändningen ev.
Kör med Lamda >1
Krångligt pga tankning osv.. kräver en bredbandslambda förstås.
- Mappa för Openloop under 1200rpm o sätt AFR fast till 15,5 eller nåt(Lambda <1). Borde sänka CO och HC
Lätt för en tuner men kräver en bredbandslambda förstås.
Fördelen med openloop är att man slipper att Lambda sensorerna spunkar ur på tomgång med headers osv...
Kör själv med det och tomgången är klockren i timmar

Openloop bara på tomgång är en liten specialare som är lätt att fixa.
- Höj tändningen på tomgång nångra grader för att förbättra förbränningen(flamfront osv..tänker inte gå in på den..)
Ingen garanti..
- Testa med att ändra timingen för inprutningen, senare lägga insprut av soppa så att den inte
går ut till avgasporten pga overlap i kammen. Här finns lite att läsa

Gissar att man kan testa att justera det något utan att räkna på det ...
http://www.hptuners.com/forum/showthread.php?t=32510
http://www.hptuners.com/forum/showthread.php?t=32107
http://www.hptuners.com/forum/showthread.php?t=18549
Sådana här grejor sysslar ju Vette.se med dagligen. Kanske inte det sista ? (ännu)
Men då är det väl dags
