Märkbar skillnad m nytt avgas?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Användarens profilbild
A-son
Nykomling
Nykomling

Märkbar skillnad m nytt avgas?

Inlägg av A-son »

Har haft bilen i ett par år nu - och har ev tänkt att småfixa med bilen till i vår. Vill framförallt ha lite mulligare ljud - å också helst lite bättre/kvickare respons när jag gasar.

Har en 05:a automat - och fått prisförslag på ett B&B route-avgas + Callaway Honker-insug.

Va tror ni? Är det värt pengarna?
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Re: Märkbar skillnad m nytt avgas?

Inlägg av vette.se »

A-son skrev:Har haft bilen i ett par år nu - och har ev tänkt att småfixa med bilen till i vår. Vill framförallt ha lite mulligare ljud - å också helst lite bättre/kvickare respons när jag gasar.

Har en 05:a automat - och fått prisförslag på ett B&B route-avgas + Callaway Honker-insug.

Va tror ni? Är det värt pengarna?
Det är på gränsen att vara kännbart, omkring +8-12hk på bakhjulen är det du får lite beroende på hur 'rätt' bilen kommer gå när du bara skruvar på grejorna. Mappa är ingen mening med så små förändringar på bilen. Största skillnaden är ljudupplevelsen, bara det tycker jag gör det värt pengarna. Ljudupplevelsen adderar till den upplevda effektökningen :)
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Användarens profilbild
puramuk
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av puramuk »

headers............ jag tyckte att responsen/gassvaret på min bil blev som skillnad mellan natt och dag, kostar iofs lite mer men det är värt det.

/Anders
c5 z06 2002
A&A kompressor
pfadt co
B&M ss
cartec xtreme koppling
alu sh
Lg longtubes

tyvärr såld nu :(

Blev nyss med c6 z06 :D
PFADT
Akrapovic
OZ
Cammotion
malerasjon
Rookie
Rookie
Kontakt:

Inlägg av malerasjon »

Eller bara headers? Jag vet ej hur ljudet blir med orginal cat-back och headers då jag satte dit sportsystem direkt då ja köpte bilen. De går ju å fixa headers för rimliga pengar om man vill.....

Men som ni säger, ljudet i säg gör jävligt mkt för totalupplevelsen...å inte blev de sämre med headers på detta:)

MVH
Jon
C6 - DTS LT Headers - MAM CB - Vararam - FAST 102mm - Predator Custom tune = +370whp / +506wnm = Handikappsfordon
http://www.garaget.org/?car=198094
Skriv svar