Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Jag har ett ställe pg neråt Södertörn någonstans!
Ett antal mail fram och tillbaka ett men jag kom aldrig till skott.
Tänkte ta tag i mina stolar inom några veckor så vi kanske kunde göra ett gemensamt besök.
Hon som jag mailade hade visst föreläst om renovering av bilklädslar i andra märkesklubbar.
Kanske kunde vara nåt för oldies sektionen, fördrag eller en utflykt?
Kostnaden vill jag minnas var helt ok.
Är i garaget just nu men jag kan rota fram adressen lite senare.
Dom får mina varmaste rekomendationer, har gjort både kapell och inredningar till mina båtar samt lite annat smått som tex tog hem mattan till min bil osv.
De är säkert inte billigast men har referenser och gör jobb som är mycket svåra att slå.
Se bara till att vara ute i mycket god tid.
//Ricky.
Ricky Berg. 1972 454 convertible. CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se 2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
Det beror på vad du är ute efter
Är det en orginalklädsel så är det nog billigasts att köpa från någon leverantör i staterna ex Mid amrrica eller Ecklers och sedan låta någon här hemma montera och renovera stoppningen
ex vis Alfa bilklädsel som jag har använt under åren
Vill du ha något mer custom med brodyr så ska du kontakta Blomqvistarna som är mycket duktiga och dessutom sponsor till clubben
/Jerka
Hej Elisabeth!
Om jag inte minns helt fel var stoppningen ok? I så fall kan du montera en ny klädsel själv. C3ornas stolar är ju inte direkt någon hit. Själv ska jag prova på att sitta i -78 stolar. Annars tror jag att man kan anpassa stoppningen i stolarna efter vad man vill ha. I GBAKs bil skulle det vara fint med en baden-baden för passageraren som aldrig blir klar med sin bil
Elisabeth skrev:Du har rätt! Stoppningen är det inget fel på, men klädseln. Den har väl fått ta mot lite extra stryk nu under renoveringen.....
// Elisabeth
Räcker inte en uppfrächning med ny infärgning, eller är klädseln så dålig att den måste bytas ut?
Elisabeth skrev:Du har rätt! Stoppningen är det inget fel på, men klädseln. Den har väl fått ta mot lite extra stryk nu under renoveringen.....
// Elisabeth
Räcker inte en uppfrächning med ny infärgning, eller är klädseln så dålig att den måste bytas ut?
....den måste bytas, kan ju hålla en sommar till om plånboken är tom efter betalat lackningen.
Annars kan det ju bli en bilkädsel från Biltema, Jula eller så en sommar