Frakt på motor från USA?
Frakt på motor från USA?
Vad blir frakten (flyg) på en motor om man tex beställer en på shafiroff.
Eller om nån vet vad det kostar sjövägen.
Krille N
Eller om nån vet vad det kostar sjövägen.
Krille N
Det går att ta flyg till teminal.. då kostar en motor runt 3500 skr att ta över..
Annars så blir det ruggit billigt att ta hem med
http://www.raceparts.nu/
Annars så blir det ruggit billigt att ta hem med
http://www.raceparts.nu/
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Det var billigt.Jake skrev:Det går att ta flyg till teminal.. då kostar en motor runt 3500 skr att ta över..
Jag räknade på att ta hem en motor från SDPC2000.com för ett par år sedan och det kostade 5.000:- med dollarkursen då, blir väl ca 4.000 idag. Då skulle den gå med lastbil från Texas till Florida, sen med båtcontainer till Göteborg och sedan med lastbil till Västerås. Priset inkluderade all frakt inkl försäkring samt moms och tullavgift på densamma. Frakten skulle ta ca 6 veckor, allt som allt.
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Ja, det är inte farligt.2QIK4U skrev:även 4.000:- låter osannolikt billigt...
mvh
SDPC2000 skulle ansvara för frakten till Florida och där skulle Infranordics representant ta vid och ta maskinen vidare hela vägen till Västerås. http://www.infranordic.se Prata med Linda.
Försäkringen skulle tas hos Trygg Hansa.
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Hallå!2QIK4U skrev:det mnest osannolika är att tom. tullavgifter skulle igå i det priset,,,,,
Nu pratar vi om frakten, INTE moms/tull på prylarna. Ok, jag skrev kanske fel, för det är väl inte tull på frakten, men moms är det iaf.
Du som har både Speedshop och gediget kunnande borde väl redan veta...? Vad brukar det kosta för dej netto?
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Vad det kostar att frakta en motor från staterna med sjöfrakt/flyg?!2QIK4U skrev:Vad kostar vad netto?
mvh
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
ingen aning!!har aldrig gjort det,,,finns så mkt bra motorer till salu i Sverige så det verkar bortkastat att gå över havet efter vatten...gissar båt några tusenlappar OM du får plats i en container hos någon...annars uppåt 5-6 tusen,
,flyg står ju högst upp på sidan,,,tror ifs vi skulle kunna få hem en för mellan 5-10 tusen...
känns som onödiga pengar....ungefär som att bromdsa en motor i ett rumm i ett visst atmosfäriskt tryck och sen få justera om den ändå när den kommer ut i i bilen den ska sitta i,,,en bromsning ger en fingervisning om hur sakerna ska stå...väldigt många är bara ute efter ett skrytpapper.
Rullande landsväg kan ge mer info...men de hänger inte med så långt upp i effekt...
mvh
,flyg står ju högst upp på sidan,,,tror ifs vi skulle kunna få hem en för mellan 5-10 tusen...
känns som onödiga pengar....ungefär som att bromdsa en motor i ett rumm i ett visst atmosfäriskt tryck och sen få justera om den ändå när den kommer ut i i bilen den ska sitta i,,,en bromsning ger en fingervisning om hur sakerna ska stå...väldigt många är bara ute efter ett skrytpapper.
Rullande landsväg kan ge mer info...men de hänger inte med så långt upp i effekt...
mvh
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
OK.2QIK4U skrev:ingen aning!!har aldrig gjort det,
Nu har jag hittat minnesanteckningarna:
Texas -> Florida med truck $230 -> 1926 kr inkl moms
1 kubikmeter i båtcontainer $150 -> 1256 kr inkl moms
Gtb -> V-ås med lastbil 1000 kr
Försäkring TryggHansa 1500 kr (försäkringbelopp max 60.000)
Summa: 5682 kr
(Går kanske att få bort första momsen om man slipper få $230 på importpappret. Blir då 5297:-)
Får du istället någon speedshop i Florida att frakta fritt till terminalen , samt att du kan hämta den i Göteborg blir totalen bara 2756:-. RIKTIGT billigt mao.

Jag tyckte att det var svårt att hitta schyssta BB motorer i Sverige då (hittade ingen alls), därför tänkte jag importera. Och så fick man en helt ny spis.

Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Det var tänkt att bli GMs 502cui med 502 kusar, men det blev lite för dyrt med dollarkursen då, ca 95.000 :- inkl allt, så jag tog och renoverade den 460cui som jag hade för drygt 50.000:-. Och i den blev det 520 friska vridstarka hästar och 468cui.frisk skrev:Hur många hästar e spisen på då?

Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
JaDu ser..har för mig jag sa mellan 5-10.000:_ att bortse från Tull och moms etc vill jag ej göra ifall man har för avsikt att vara i branschen länge bör man se till att sköta alla avgifter seriöst,,,det är ändå så lite extra det kostar ..och de ser ju till att våra barn får en bra utbildning och våra gamla en trevlig och stimulerande ålderdom-...*s*
BB-motorer börjar verkligen bli hårdvaluta i Sverige...och övriga världen.
Men som jag sa finns det fina motorer till bra pengar här hemma och att göra som Du till sist valde är bland det bästa man kan. För renoverar man nåt här hemma (antingen själv eller låter nån göra det under överinseende) så VET man vad man får. Tyvärr håller inte alltid de amerikanska cratemotorerna det som man förväntar av dem. Vi svenskar har högt ställda krav då vi har en lång tradition av gott "craftsmanship".
Låter som Du har en trevlig sommar att se fram emot
mvh R
BB-motorer börjar verkligen bli hårdvaluta i Sverige...och övriga världen.
Men som jag sa finns det fina motorer till bra pengar här hemma och att göra som Du till sist valde är bland det bästa man kan. För renoverar man nåt här hemma (antingen själv eller låter nån göra det under överinseende) så VET man vad man får. Tyvärr håller inte alltid de amerikanska cratemotorerna det som man förväntar av dem. Vi svenskar har högt ställda krav då vi har en lång tradition av gott "craftsmanship".
Låter som Du har en trevlig sommar att se fram emot
mvh R
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Japp, jag har kört maskinen två säsonger nu och den funkar perfekt!2QIK4U skrev: Låter som Du har en trevlig sommar att se fram emot
mvh R
Ja, det var det jag hade kommit fram till.KrilleN skrev:Stingrayracing:
Vad var tull och moms när du räknade....är det 25% moms och 3,5%tull....eller är det nåt annat som gäller för motorer?
Krille N
Men jag kan inte lova 100 att 3,5% gäller hela motorer, men på tillbehören som jag köpte; kolvar, insug, olje pump etc, etc... var det 25% och 3,5%.
Tullverkar har ju 10.000-tals olika tullsatser...
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'