Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Jag håller med Mange_c5, att bilder osv får man aldrig för mycket av, så keep up the good work! 
Corvette C5 Coupe -00 Arctic White
CCS - 3355
CCS - 3355
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Ja vart riktigt läckert, är så sugen på att starta den nu så man får höra hur de låter
Ska jobba på, å fota på
hehe
Fick hem ett paket från Carbix idag å

Epoxy

Hmm va kan detta vara?

De svarta guldet


Även lite svart glasfiber

å lite provbitar av andra väver

Fortsättning Följer
Ska jobba på, å fota på
Fick hem ett paket från Carbix idag å

Epoxy

Hmm va kan detta vara?

De svarta guldet


Även lite svart glasfiber

å lite provbitar av andra väver

Fortsättning Följer
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Dax för en liten updatering då 
Mitt tak börjar se riktigt slitet ut så de va väll dax å fixa till de

Mattat av ytan med slippapper


Sprejat ytan

Lite snyggare

Undersidan

Framkanten invikt

Limmar dit kanterna

Kanten som sticker upp ska skärasbort när de torkat

Framkant

Bakkant

Jäkligt nöjd hitils

Mitt tak börjar se riktigt slitet ut så de va väll dax å fixa till de

Mattat av ytan med slippapper


Sprejat ytan

Lite snyggare

Undersidan

Framkanten invikt

Limmar dit kanterna

Kanten som sticker upp ska skärasbort när de torkat

Framkant

Bakkant

Jäkligt nöjd hitils

Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Jag har haft samma tanke om mitt tak, men foliering då med kolfiberlook. Men nu när du lägger riktig kolfibermatta ska du klarlacka det då sedan?
Corvette C5 Coupe -00 Arctic White
CCS - 3355
CCS - 3355
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Ska lägga ett par lager epoxy först å mellan slipa, tills ja får en jämn yta. Sen blir de några lager klarlack 
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Det ska bli väldigt spännade att se resultatet, vad hamnar prislappen ungefär på att göra detta?
Corvette C5 Coupe -00 Arctic White
CCS - 3355
CCS - 3355
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Ja köpte 2 kvadratmeter (204g/m2) kolfiberväv 690 kr. Kul att ha lite extra om man kommer på nå annat kul 
Sen köpte ja mer epoxy än vad som går åt, då ja ville ha till annat också, men 1,4kg kostar 420 kr.
Sen tillkommer ju klarlacken då, om man nu vill göra de själv eller om man lämnar till en lkerare
Sen köpte ja mer epoxy än vad som går åt, då ja ville ha till annat också, men 1,4kg kostar 420 kr.
Sen tillkommer ju klarlacken då, om man nu vill göra de själv eller om man lämnar till en lkerare
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Fasiken vad snyggt!
Ett tips:
All klarlack gulnar fort på kolfiber.
Om det har med epoxin att göra vet nog bara ett fåtal av dom som utvecklat den nya klarlacken för kolfiber åt Corvette-fabriken.
Det är vad jag vet den enda klarlack som inte gulnar på kolfiber.
Ett tips:
All klarlack gulnar fort på kolfiber.
Om det har med epoxin att göra vet nog bara ett fåtal av dom som utvecklat den nya klarlacken för kolfiber åt Corvette-fabriken.
Det är vad jag vet den enda klarlack som inte gulnar på kolfiber.
Mvh Anders
Horse power tells you how hard you hit the wall.
Torque is how long you take the wall whith you!
Overcharged or not, NOTHING beats dispacement!
Svart C6 Z06 08
Horse power tells you how hard you hit the wall.
Torque is how long you take the wall whith you!
Overcharged or not, NOTHING beats dispacement!
Svart C6 Z06 08
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
En vild idé: Går det att späda epoxin och spruta den i stället för klarlack? Jo, det klart att det går. Men jag menar blir det blankt som klarlack då? Och visst går den väl att polera upp lite? Skippar man klarlacken så är det väl inget som gulnar.Anders A skrev:All klarlack gulnar fort på kolfiber.
Bara frågor, men kanske värt att prova? Eller är det någon som vet?
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Ska forska lite i de hela 
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Nu va de ett tag sen de hände nått här. Dax för en updatering
Pratat med ett företag som håller på med kolfiber, enligt dom så ska de inte vara nån fara om de är uv skydd i epoxyn och klarlacken.
Lite bilder på taket
Kanterna tillfixade


Maskering

Första lagret epoxy på




Fortsättning följer
Pratat med ett företag som håller på med kolfiber, enligt dom så ska de inte vara nån fara om de är uv skydd i epoxyn och klarlacken.
Lite bilder på taket
Kanterna tillfixade


Maskering

Första lagret epoxy på




Fortsättning följer
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Liten updatering
Arbetet med taket fortföljer, ett lager till med epoxy lagt. Ska ta bilder så fort ja är ut till garaget
Fick hem ett paket idag
Massa bilder



Provmontering





Temporärt ihopsatt, ska bli spännande å se hur den serut på bilen





Börjar bli vår nu :O
Arbetet med taket fortföljer, ett lager till med epoxy lagt. Ska ta bilder så fort ja är ut till garaget
Fick hem ett paket idag
Massa bilder



Provmontering





Temporärt ihopsatt, ska bli spännande å se hur den serut på bilen





Börjar bli vår nu :O
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Frågade en polare som jobbar mycket med kolfiber som menade att man kör med 2-k Polyreutanlack. Absolut inte Epoxi som toppskikt. Söker man på nätet hittar man förslag om Polyreutanlack med lite mjukmedel i för att slippa risken för sprickor. Kan de va nåt ?chevette skrev:En vild idé: Går det att späda epoxin och spruta den i stället för klarlack? Jo, det klart att det går. Men jag menar blir det blankt som klarlack då? Och visst går den väl att polera upp lite? Skippar man klarlacken så är det väl inget som gulnar.Anders A skrev:All klarlack gulnar fort på kolfiber.
Bara frågor, men kanske värt att prova? Eller är det någon som vet?
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Tacka tackar
Ska prata med min lackerare 
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Givetvis måste den vara UV beständig...
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Fått hem lite mer små saker 


Lamda plugg

10Raders oljekylare

KaTech olje adapter och 90 graders AN10 kopplingar & ny oljetrycks givare

Arbetet med taket fortgår
Våtslipat inför sista lagret epoxy 
Provmontering
(lite dåliga bilder dock)




Lamda plugg

10Raders oljekylare

KaTech olje adapter och 90 graders AN10 kopplingar & ny oljetrycks givare

Arbetet med taket fortgår
Provmontering


Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Här va de dött
Dåligt me kommentarer tycker ja
Ny oljetrycksgivare


Äntligen fått bort de sabla röret, nu ska de skarvas så de passar till mina 2001+ headers

Va tvungen ställa dit vingen å se hur de kan bli


Sjukt nöjd måste ja säga

Införskaffat en front läpp också



Kommer nog bli bra, frågan är ju bara hur man ska ta sej över vägbulor å annat skit som är ivägen
Oljekylar adapter, packning och olje tempsgivare

Adaptern är egenterligen till en c6a så fick modda lite så ja kan sätta dit givaren, ska bara gängas nu


Grejerna ska in på lack imorrn

Fästpunkter för 4-punktsbälte från Driftworks och öglor från Sparco


Övrig bild bara
Börjar bli stressigt nu, målet är att kunna åka ner till R-Tune den 9:e 

Kommentera gärna
Ny oljetrycksgivare


Äntligen fått bort de sabla röret, nu ska de skarvas så de passar till mina 2001+ headers

Va tvungen ställa dit vingen å se hur de kan bli


Sjukt nöjd måste ja säga

Införskaffat en front läpp också



Kommer nog bli bra, frågan är ju bara hur man ska ta sej över vägbulor å annat skit som är ivägen
Oljekylar adapter, packning och olje tempsgivare

Adaptern är egenterligen till en c6a så fick modda lite så ja kan sätta dit givaren, ska bara gängas nu


Grejerna ska in på lack imorrn

Fästpunkter för 4-punktsbälte från Driftworks och öglor från Sparco


Övrig bild bara

Kommentera gärna
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
-
Mange_C5
- Corvetteexpert

- Inlägg: 934
- Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
- Ort: Karlstad å lite Falkenberg
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Bygger du mot nåt reglemente eller fritt? Fästplattorna ser små ut men jag blir kanske lurad av bilden?Larzzon skrev:Här va de döttDåligt me kommentarer tycker ja
![]()
Fästpunkter för 4-punktsbälte från Driftworks och öglor från Sparco
Övrig bild baraBörjar bli stressigt nu, målet är att kunna åka ner till R-Tune den 9:e
Kommentera gärna
Jobba på så hinner du, så vi andra kan vi kolla in din vette den 9:e.
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Du är otroligt flitig måste jag säga! Får lite dåligt samvete att jag inte fixar mer än vad jag gör
Oljetrycksgivaren skulle jag också behöva byta.......och........och.........
Kanonbilder som vanligt från dig!
Kanonbilder som vanligt från dig!
Corvette C5 Coupe -00 Arctic White
CCS - 3355
CCS - 3355
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Mange_C5 skrev:Bygger du mot nåt reglemente eller fritt? Fästplattorna ser små ut men jag blir kanske lurad av bilden?Larzzon skrev:
Jobba på så hinner du, så vi andra kan vi kolla in din vette den 9:e.
Ja dom är lite små, för tillfället bygger ja bara fritt
Ja hoppas verkligen ja hinner få ihop den, skulle vara sjukt kul å komma ner å kika på massa fina bilar
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
MatsV1 skrev:Du är otroligt flitig måste jag säga! Får lite dåligt samvete att jag inte fixar mer än vad jag görOljetrycksgivaren skulle jag också behöva byta.......och........och.........
Kanonbilder som vanligt från dig!
hehe
Tack
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Man borde vara ute i garaget mer... garaget borde vara uppvärmt och större... dygnen längre...Larzzon skrev:MatsV1 skrev:Du är otroligt flitig måste jag säga! Får lite dåligt samvete att jag inte fixar mer än vad jag görOljetrycksgivaren skulle jag också behöva byta.......och........och.........
Kanonbilder som vanligt från dig!
heheJa oljetrycksgivaren sitter ju på en aningen speciell plats måste ja säga
Tack
Jag bytte givaren förra sommaren... den nya höll typ 3mån...
Corvette C5 -98, Manuell, Z51
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Jag har hört fler som råkat ut för att givaren inte håller så länge efter man bytt den, att man kan få en som legat länge på hyllan med en sämre batteri kapacitet.MikkeI skrev: Man borde vara ute i garaget mer... garaget borde vara uppvärmt och större... dygnen längre...
Jag bytte givaren förra sommaren... den nya höll typ 3mån...
Då blir man lite tveksam till att byta den........
Corvette C5 Coupe -00 Arctic White
CCS - 3355
CCS - 3355
-
Peter Anjou
- Corvettefanatiker

- Inlägg: 1209
- Blev medlem: sön jan 25, 2009 0:49
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Hejsan Larzzon !
Jag tycker att du gör rätt som bygger bilen på "ditt"
sätt !
!! Kanonkul med alla bilder ! 
Jag tycker att du gör rätt som bygger bilen på "ditt"
sätt !
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Luftpumpen kan du ta bort, plugga hålen i headers och bakkant insug o sen mappa bort med t.ex. Hptuners. Slipper du de rören...
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
TackPeter Anjou skrev:Hejsan Larzzon !
Jag tycker att du gör rätt som bygger bilen på "ditt"
sätt !!! Kanonkul med alla bilder !
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Bengt skrev:Luftpumpen kan du ta bort, plugga hålen i headers och bakkant insug o sen mappa bort med t.ex. Hptuners. Slipper du de rören...
Har faktiskt fundera på de
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Tar 5min att fixa, ladda ned konfen, ändra , o ladda upp, så du får väl pynta Vette.se en sjättedels timme för besväret 
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
hehe ok 
Här kommer dagens update
Fått hem lite mer bra å ha saker

Sen vart de dax för "hardbar" bygge
Stolarna urplockade

Provmonterat röret

Första kapningen, vart väll ganska perfekt

Macke kom med sin TIG å svetsa åt mej
STORT TACK!!!
Renslipat

Svetsning på G


Vart ju kanon



Sen vart de "bygga" fästen till oljekylaren

Macke som svetsat de också, Tackar Tackar


Kalas bra

Så kommer de hela bli, lite slangar kvar nu bara


AN10 Slang, med 90graders koppling

Sen började suget efter pizza bli för stort
hehe
Sjukt nöjd med dagens arbete iaf
Va tvungen slänga i bältet å kika hur de kommer bli


Läppen fick sej en omgång med sandpapper också, ska bara plastas å lagas lite sen på med lite färg

Sen vart de hem å slänga upp detta inlägg, så nu siktar jag mot pizzerian
Här kommer dagens update
Fått hem lite mer bra å ha saker

Sen vart de dax för "hardbar" bygge
Stolarna urplockade

Provmonterat röret

Första kapningen, vart väll ganska perfekt

Macke kom med sin TIG å svetsa åt mej
Renslipat

Svetsning på G


Vart ju kanon



Sen vart de "bygga" fästen till oljekylaren

Macke som svetsat de också, Tackar Tackar


Kalas bra

Så kommer de hela bli, lite slangar kvar nu bara


AN10 Slang, med 90graders koppling

Sen började suget efter pizza bli för stort
Sjukt nöjd med dagens arbete iaf
Va tvungen slänga i bältet å kika hur de kommer bli


Läppen fick sej en omgång med sandpapper också, ska bara plastas å lagas lite sen på med lite färg

Sen vart de hem å slänga upp detta inlägg, så nu siktar jag mot pizzerian
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Ett litet tipsLarzzon skrev: Läppen fick sej en omgång med sandpapper också, ska bara plastas å lagas lite sen på med lite färg
![]()
Ett par bilder som visar vad jag menar (det finns mer på http://forums.corvetteforum.com/c5-tech ... build.html):


RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se


