däcktips!

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
MaxximuS4
Nykomling
Nykomling

däcktips!

Inlägg av MaxximuS4 »

Hej

Har märkt att bakhjulsdrift + lite lek resulterar att däck går åt, så ska man köra på good years supercar emt igen eller finns det nåt annat bra däck? och vart köper ni era däck ifrån?

Mvh O tack på förhand.
velasoraptor
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Re: däcktips!

Inlägg av velasoraptor »

Suprcar däcken är tunga däck.Micheline Pilot Ps2 är bland dom bättre gatdäcken och betydligt lättare.Du kan kolla på däckonline.se.Dom har det mesta till bra priser och snabba leveranser.Ska du ha racing däck så är det Ralps däck du ska snacka med.Du kan googla på dom så hittar du den firman.Billiga däck är tunga och så kan man få dålig väghållning.Man får vad man betalar för.

Kenta C5 Z06 2004 Ls7 427a
MaxximuS4
Nykomling
Nykomling

Inlägg av MaxximuS4 »

okej tack för svaret men goodyears supercar emt däck är en av de dyraste så borde ju inte vara ett skitdäck, för ligger ju runt 6k /däcket.

men ska kika lite på ps2 däcken:) tack för tipset.

velasoraptor skrev:Suprcar däcken är tunga däck.Micheline Pilot Ps2 är bland dom bättre gatdäcken och betydligt lättare.Du kan kolla på däckonline.se.Dom har det mesta till bra priser och snabba leveranser.Ska du ha racing däck så är det Ralps däck du ska snacka med.Du kan googla på dom så hittar du den firman.Billiga däck är tunga och så kan man få dålig väghållning.Man får vad man betalar för.

Peter Anjou
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Peter Anjou »

Hejsan !
Emt står för: Extended Mobility Tire = punkterings säkert !
Det är säkert därför dom är så dyra, nåt man får på köpet
är att däckssidan är stenhård ! Jmf med ett vanligt däck ! :shock: !
velasoraptor
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av velasoraptor »

Det är helt rätt det Peter säger.Dessa däck är väldigt tunga.Dom kallas också Run flats.Du märker skillnad när du till exempel sätter dit ett par Michelin Ps2 i stället för dessa stenar du nu har till däck.

Hejsan Peter är du också uppe så här på morgonen haha.Vi höres på Söndag.

Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Corinthian »

Jag kör på Dunlop SportMaxx GT som är så nära ett r-däck man kan komma på ett gatdäck. vet inte pris i butik då jag får mina direkt från goodyear/dunlop.
Michelin PS2 är bra, det är även Bridgestone och Pirelli…sen finns ju även Hankook & Vredestein beroende på vilka dimensioner/bredder man vill åka på

Billigaste däck får man nog från http://www.camskill.co.uk/ har jag sett i detta forum.
Skriv svar