Från MPH till KM/H Corvette C5

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Divan83
Nykomling
Nykomling

Från MPH till KM/H Corvette C5

Inlägg av Divan83 »

Skall om en vecka flyga och hämta hem en Corvette C5 2002.
Men det som jag verkligen är behov av hjälp med är att bilen är en USA import och har MPH och inte Km/h. Jag förstår att jag behöver byta mätartavla, men hur ser jag till att mätaren går rätt sen (Att den inte visar MPH alltså) om det går att byta hela mätar huset? och då löser sig allt eller om det fins någon slags "box" som man skall byta ut så den visar Km/h istället.
Felet också är ju de också, om jag byter hela mätar huset så kommer inte milen att stämma å då måste ja då skicka iväg hela det nya huset på omprogramering...

Hoppas det är någon som vet detta....
jacke
Rookie
Rookie

Re: Från MPH till KM/H Corvette C5

Inlägg av jacke »

det är nog så enkelt som att trycka på e/m knappen för att skifta mph till km vill minnas att det är den femte uppifrån över reset knappen???
MVH.Jacke

Nöjd c5 z06 ägare

http://www.garaget.org/?car=230469
Divan83
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Divan83 »

jacke skrev:det är nog så enkelt som att trycka på e/m knappen för att skifta mph till km vill minnas att det är den femte uppifrån över reset knappen???
Det jag menar är hastighetsmätaren (Inte själva trippmätaren)
Bilens mätarhus är idag med MPH och jag måste ju ha KM/H för att kunna t7ypa in bilen i sverige.
jacke
Rookie
Rookie

Inlägg av jacke »

ok. då kan inte ja hjälpa. vänta så kommer det mer svar. alltid någon som vet. tack och hej
MVH.Jacke

Nöjd c5 z06 ägare

http://www.garaget.org/?car=230469
Användarens profilbild
Miraculix
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Miraculix »

Jag förstår inte vad du menar, hastighetsmätaren ställer ju om sig till km/h när du trycker på knappen
Så om du kör i 50 mph och samtidigt trycker på knappen för kmh så hoppar hastighetsmätaren upp till 80 istället
Bilen kommer ihåg denna inställning ända till du kopplar bort batteriet under en längre stund för att reset'a den
Den enda skillnaden är att mätaren bara går upp till 200 och att headupdisplayen ställer om från 0 och räknar uppåt när du ligger över 200 km/h
Thomas
C5 Z06 -02
Divan83
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Divan83 »

Miraculix skrev:Jag förstår inte vad du menar, hastighetsmätaren ställer ju om sig till km/h när du trycker på knappen
Så om du kör i 50 mph och samtidigt trycker på knappen för kmh så hoppar hastighetsmätaren upp till 80 istället
Bilen kommer ihåg denna inställning ända till du kopplar bort batteriet under en längre stund för att reset'a den
Den enda skillnaden är att mätaren bara går upp till 200 och att headupdisplayen ställer om från 0 och räknar uppåt när du ligger över 200 km/h
Ååååfan....
Men då löser ju sig allt. det ända som blir är ju att mätaren bara går upp till 200. Men då är de ju bara å köpa nya mätartavlor...

Är det någon som vet var man köper nya tavlor (Stylings tavlor: vitta eller svarta)
fotograf2
Rookie
Rookie
Kontakt:

Inlägg av fotograf2 »

över 200 km tar den digitala mätaren över
du behöver inte ändra mätar tavlor
Användarens profilbild
puramuk
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av puramuk »

som föregående talare säger.....headup displayen går till 299 har jag för mig,sen börjar den om från 0.
c5 z06 2002
A&A kompressor
pfadt co
B&M ss
cartec xtreme koppling
alu sh
Lg longtubes

tyvärr såld nu :(

Blev nyss med c6 z06 :D
PFADT
Akrapovic
OZ