NYTT NAMN/titel??

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
2QIK4U

NYTT NAMN/titel??

Inlägg av 2QIK4U »

Vem har bytt titel på min avatar?? nån har ändrat till Corvette fantast... kan man inte få har kvar nykomling??
mvh
Användarens profilbild
susanna113
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av susanna113 »

Ändras av sig själv beroende på hur många inlägg man skrivit, man måste ju ta lärdom av svaren man får o bli en klokare vetteägare :D
ornet
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av ornet »

Tyvärr så bidrar du med sånt vi andra behöver. Så grattis
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
2QIK4U

Inlägg av 2QIK4U »

SHIT OXÅ!...Om jag nu inte kan gå nedåt igen,,vad är det högsta man kan komma då??
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: NYTT NAMN/titel??

Inlägg av Lars J »

[quote="2QIK4U"]

Speedshop med snabb service och gediget kunnande skriver du ?

Med tanke på debatten på Nitroz och Corvetteforum angående kolvarna du sålde till Jonas Bylund så måste kunnandet vara noll !!!! Det luktade blåsning LÅNG väg! :evil:
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
2QIK4U

Inlägg av 2QIK4U »

Låter som lars bara hört den ena versione,,,*s*
Hur mkt fel tror du det kan vara på nya delar i kartong?? (Det enda vi säljer)....
Ta gärna reda på fakta inna du får luft...*s*
Glad Jul!
mvh
M Nordin
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av M Nordin »

...och den andra versionen är? Om jag får ta luft och undra?

MVH

MN
2QIK4U

Inlägg av 2QIK4U »

anser inte detta rätt forum men är du nyfiken får du gärna ringa och fråga...jag har inte den traditionen att snacka skit om folk öpppet....
mvh
MJ
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av MJ »

2QIK4U skrev:...jag har inte den traditionen att snacka skit om folk öpppet....
Bra med nya traditioner, på Nitroz var det personangrepp på lägsta nivå. Jag säger ingenting om affären i sig, den vet jag ingenting om, men jag kommer mycket väl ihåg diskussionen och hur en kund (missnöjd men ändå) behandlades.
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

2QIK4U skrev:Låter som lars bara hört den ena versione,,,*s*
Hur mkt fel tror du det kan vara på nya delar i kartong?? (Det enda vi säljer)....
Glad Jul!
mvh
Varför betalar du tillbaka 1.500:- för skrotkolvar om du sålt nya?
Oavsett hur affären gått till så bemöter du kritiken oerhört oproffsigt! Jag är glad att sådan här information kommer fram så vi som vill göra seriösa affärer slipper bli blåsta! Du verkar inte ha fattat hur oseriös du framstått i den här debatten? :cry:
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
2QIK4U

Inlägg av 2QIK4U »

KUl att du har en åsikt Lars.
Det verkar väldigt viktigt för dig att ventilera den öppet...men inte mot mig,,,Du har alltid möjligheten att PM:a mig här eller ringa...ända känns det viktigt för dig att blåsa upp det offentligt.
Det är din mänskliga rättighet.
Tror Du själv någon säljer nya kolvar för 1.500:-??Låter löjligt i mina öron
Att man betalar tillbaks pengar till en misslåten kund handlar om att man vill att alla ska vara nöjda.Är man inte nöjd med en vara får man pengarna tillbaks- vad är det konstiga i det?
God Jul!
mvh
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

[quote="2QIK4U"]KUl att du har en åsikt Lars.
.
Tror Du själv någon säljer nya kolvar för 1.500:-??Låter löjligt i mina öron

Det var du själv som skrev att citat" hur mycket fel tror det kan vara på nya delar i kartong". (Det enda vi säljer)............ Dessutom var det väl 1.500:- som du betalde tillbaka, inte försäljningpriset..........

För min del så har jag fått de svar jag behöver så du behöver inte trassla in dig i fler svar till mig! God Jul på dig själv!
/Lars/
Användarens profilbild
Patrik
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Patrik »

Här är en länk till tråden om någon vill läsa och bilda sig en egen uppfattning! mycket låg nivå måste jag säga.
Tråden skall läsas från botten.

http://jobyteknik.homeip.net/corvette/2 ... thoffa.htm

God Jul
2QIK4U

Inlägg av 2QIK4U »

Du vet ju uppenbarligen inte vad du pratar om Lars......
Lars J skrev:
2QIK4U skrev:KUl att du har en åsikt Lars.
............ Dessutom var det väl 1.500:- som du betalde tillbaka, inte försäljningpriset..........
/Lars/
Klart som tusan var det 1.500:- för ett helt set beganade kolvar,,,nya kolvar kostar 8-10.000:- så man kan ju undra vad folk tror de får för 1.500:-???
Han var ute efter någon enstaka kolv då han hade kört sönder en eller 2 och jag släppte ett beganat set för 1.500:- mer än så anser jag inte man kan ta för dem....efter han lämnat tillbaks kolvarna sålde jag dem till en anna kille som bor här i närheten och de fungerar fint! han kör med dem än i dag,,,Whats the problem?? låter som nån är ute efter att svartmålabara...

Den viktiga frågan är,,,Ta reda på fakat inna du yttrar dig! Och finns det 2 versioner,,,ta reda på båda innan Du skaffar dig en uppfattning....
JoBy
Rookie
Rookie
Kontakt:

Inlägg av JoBy »

2QIK4U skrev:Låter som lars bara hört den ena versione,,,*s*
Glad Jul!
mvh
Ja du Robert ... Att du aldrig ger upp och slutar med dina affärer. Du kan ju börja virka eller nåt annat som inte har med bilar att göra.

Alla kan göra fel en gång ... men man ska inte göra fel med vilje gång på gång ....

Och som du vet var kolvarna jag köpte ingen unik händelse ... Eller har du glömt kolvarna du sålde till Pauli Junila i Wasa, Finland ?

Eftersom du inte ville köpa tillbaka dom kolvarna så sålde ju Panuli dom vidare som "Hoffakolvar". Dom gick ju som smör i solsken trots att han var ärlig i sin annons =).

För att fräsha upp minnet kan du läsa detta ....

http://jobyteknik.homeip.net/corvette/2 ... hoffa2.htm

/ Jonas Bylund
2QIK4U

Inlägg av 2QIK4U »

Hinner tyvärr inte läsa alla sagor då vi har fullt upp att beställa delar från USA just nu,,,men antar det är EN person version av det inträffade....
Keep it on !!
mvh
2QIK4U

Inlägg av 2QIK4U »

operation "paint it black"?....
cab
Nykomling
Nykomling
Kontakt:

Inlägg av cab »

Det här är ju en helt otroligt bedrövlig historia, men nu vet man ju som dum "norrläning" vart man inte ska handla prylar. :evil:

Jämtläningen
-68 cab
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

[quote="2QIK4U"]Du vet ju uppenbarligen inte vad du pratar om Lars......

Ju fler svar du lämnar ju mer trasslar du in dig i olika uppgifter som går mot varandra. Jag tycker vi kan avsluta tråden här. De flesta som läst denna tråd och trådar på andra forum om samma sak verkar ha en samstämmig uppfattning, och du verkar stå ensam! 8)
/Lars/
MJ
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av MJ »

Det gamla talesättet What goes around comes around stämmer bra här tycker jag
2QIK4U

Inlägg av 2QIK4U »

alla talesätt stämmer!!
ser inget fel i detta och trivs med situtionen.

och som sagt Lars.....DU VET TYDLIGEN INTE VAD DU PRATAR OM....
Kan jag bara få fråga 2 saker..??
Vad har du föör bil? har du en -57:a?? och var i landet finns du??

Whats the noice about??
mvh
JoBy
Rookie
Rookie
Kontakt:

Inlägg av JoBy »

2QIK4U skrev:alla talesätt stämmer!!
ser inget fel i detta och trivs med situtionen.

och som sagt Lars.....DU VET TYDLIGEN INTE VAD DU PRATAR OM....
Kan jag bara få fråga 2 saker..??
Vad har du föör bil? har du en -57:a?? och var i landet finns du??

Whats the noice about??
mvh
Du är lustig du =) ... Vad har Lars bilval och adress med dina affärer att göra?
2QIK4U

Inlägg av 2QIK4U »

Tror du han är kapabel att svara själv?
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

:lol: Asgarv!! Hör denna tråden hit till detta bra forum?? borde iaf ligga i ordet e fritt och inte här :wink:
Tar ingens sida i detta såklart eftersom man vet ju inget men vill passa på att varna för en riktig skojare i göteborg. Jesper heter han. Vill inte gå in på detaljer men hör ni namnet så hör er för lite ;)

men som sagt snälla ta bort tråden!

Dubbelmoral? jag?hmmm.....
2QIK4U

Inlägg av 2QIK4U »

Den verkar ha blitt tämligen out of topic!
rensdags??
mvh
2QIK4U

Inlägg av 2QIK4U »

Känner Jeppe lite,,,har ej mött han, anser nog att han kan ha minst 2 sidor...trevlig kille
mvh
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

2QIK4U skrev:Känner Jeppe lite,,,har ej mött han, anser nog att han kan ha minst 2 sidor...trevlig kille
mvh
?? hörde du själv hur det lät??
Nu börjar även jag undra vad du e för en??
2QIK4U

Inlägg av 2QIK4U »

jasså?? alla har minst 2 sidor,,,eller tror du vissa bara om gott??

Jag är så ärlig att jag erkänner villigt att jag kan vara stygg om folk beter sig illa mot mig,,,hur gör du själv om folk behandlar dig illa och baktalar dig??
vänder andra kinden till??
Hagge
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Hagge »

Det här har varit ett trevligt, positivt och hjälpsamt forum ända fram till denna tråd dök upp.
Tycker det är dax att droppa diskussionen, ta gärna bort tråden, man blir rent ut sagt bara trött av den pågående diskussionen.

Det finns ngt som kallas netikett och den bör man anstränga sig att upprätthålla :!:

Netikett = inte skrika och gapa samt uttrycka sig nedlåtande om andra som befinner sig i samma forum dvs visa en vuxen attityd.
De flesta av oss som använder forumet kan nog betraktas som vuxna även om vi leker med bilar :wink:

/Hagge
Användarens profilbild
gula 75:an
Nykomling
Nykomling

Inlägg av gula 75:an »

Som sagt dags att lägga ner denna tråd.
Men på ett sätt det är bra att sånt här kommer upp till ytan så fler inte blir lurade(eller hur det nu var,2 versioner Bla bla) så att man kan vara lite mer vaksam när man handlar med "bättre begagnat".
ÄRLIGHET VARAR LÄNGST! Det är trots allt rätt dyra "leksaker" vi leker med...
Det är första gången person angrepp förekommit under min tid här på forumet som förövrigt är helt kanon,troligtvis ett av Sveriges bästa om jag själv får tycka något....
Alla är skittrevliga och försöker hjälpa till så gott det går.
Hoppas vi på forumet kommer att ha fortsatt högt i tak när det gäller sånt här i fortsättningen.Men en varning är i vissa fall helt klart befogade.....

Jag önskar alla Vette ägare en riktigt God jul och snart är det vår!

Mvh Rob
Låst