Hmm de där med lite trim har jag hört tidigare !!!

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
alberto.becker
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 186
Blev medlem: mån nov 17, 2003 23:11
Ort: CCS Admin

Hmm de där med lite trim har jag hört tidigare !!!

Inlägg av alberto.becker »

Hmm känner igen de där med att bara byta kam och lite till :) , det spårade ut totalt och blev ett nytt motor bygge :D . Om vi bortser från blocket har jag köpt alu,lock Edl,RPM. Eagel stroker vev (383),Eagal stakar.TRV kolvar(10,4komp),Edl,high-flo TPI System-Basplate/Runners,ZZ-9 kam,52mm TB,30lb spridare,1:6 rull vipper,Hyd,rull lyftare, Den här listan kan göras hur lång som hellst egentligen. Men som sagt det viktigt att börja med att fundera ut vad man vill ha ut utav trimmet vardags körning/strippen eller båda och glöm inte att converten förmodligen behöver bytas. Själv har jag en C-90 som jag ska lägga i den nya motorn när den väl är klar och mappad :twisted: :twisted: . Lycka till med trimmandet. A/B
Stefan
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 790
Blev medlem: sön okt 19, 2003 19:04
Ort: Blåögd 08

Inlägg av Stefan »

Bild
See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.
Användarens profilbild
Berg
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 19
Blev medlem: sön aug 15, 2004 11:35

Inlägg av Berg »

Låter smaskigt hehehe :mrgreen:
gta324
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 217
Blev medlem: ons jan 21, 2004 11:13
Ort: Bromölla
Kontakt:

Inlägg av gta324 »

Körde med Exakt samma setup innan, dock inte edelbrock... Kul bil med mycket vrid! Bytte sedan till Accel superram för att öka toppen lite....

Ritade vilt mellan 1&2 'an .... men krävde en del tuning.....Jag har kvar mina gamla *.bin filer för den setupen........

Funkade bra med orginalconvertorn.....man hade säkert varit bättre med en annan....

/N.
GTA -89
415cui + procharger F1 + 4l80E
Gm chippad...

http://medlem.spray.se/gta324
alberto.becker
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 186
Blev medlem: mån nov 17, 2003 23:11
Ort: CCS Admin

Inlägg av alberto.becker »

gta324 skrev:Körde med Exakt samma setup innan, dock inte edelbrock... Kul bil med mycket vrid! Bytte sedan till Accel superram för att öka toppen lite....

Ritade vilt mellan 1&2 'an .... men krävde en del tuning.....Jag har kvar mina gamla *.bin filer för den setupen........

Funkade bra med orginalconvertorn.....man hade säkert varit bättre med en annan....

/N.
Nä stopp stopp STOPP :shock: Menar du att bilen kördes med orginal converten??? Fy på dig att göra på detta vis, vet du inte att det ska vara totalt omöjligt enligt förståsigpåarna :P :P :P . Själv blir det nog en 12" TCI converter. Bänkade du motorn någon gång? och isåfall vad blev resultatet om man får fråga en så känslig gråga? Nä nu är det bara att fortsätta med roterande filen i insuget, ha det A/B :wink:
gta324
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 217
Blev medlem: ons jan 21, 2004 11:13
Ort: Bromölla
Kontakt:

Inlägg av gta324 »

Bänkade ej, men det var mycket bottenvrid....och jag ville ha lite mer på toppen.

Ps.. Jag körde även med
350cui
ZZ9
Vette II toppar
Basplatta/runners/52m
med orginal conv utan problem..........

/N.
GTA -89
415cui + procharger F1 + 4l80E
Gm chippad...

http://medlem.spray.se/gta324
alberto.becker
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 186
Blev medlem: mån nov 17, 2003 23:11
Ort: CCS Admin

Inlägg av alberto.becker »

gta324 skrev:Bänkade ej, men det var mycket bottenvrid....och jag ville ha lite mer på toppen.

Ps.. Jag körde även med
350cui
ZZ9
Vette II toppar
Basplatta/runners/52m
med orginal conv utan problem..........

/N.
Men i dag kör du väll något värre antar jag? :wink: A/B
gta324
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 217
Blev medlem: ons jan 21, 2004 11:13
Ort: Bromölla
Kontakt:

Inlägg av gta324 »

Nu kör jag inte alls......

Men förra året blev det 415" med superram och kompressor med 4psi..

Nästa år :twisted: :twisted: :twisted:
GTA -89
415cui + procharger F1 + 4l80E
Gm chippad...

http://medlem.spray.se/gta324
Skriv svar