VINDRUTETORKAREMOTOR

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
vette427
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 230
Blev medlem: sön apr 26, 2009 20:19
Ort: Åmål

VINDRUTETORKAREMOTOR

Inlägg av vette427 »

Morsning alla GLADA vetteägare!
Torkaremotorn bränd..Köpt en ny som jag inte får att funka. Varför i hvete skall allting krångla?? Besiktning 23/5. Ge mig gärna en massa tips om torkaremotorfunktion, innan jag säljer fanskapet.

Mvh
Frustrerad
Corvette convertible C6.
Turbojet
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 316
Blev medlem: tis mar 30, 2004 16:47
Ort: Stockholm

Re: VINDRUTETORKAREMOTOR

Inlägg av Turbojet »

Ge inte upp för det där :cry: Fick du rätt motor?
-68ans är nog en egen som inte funkar som dom andra?
Pär
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722
Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:

Re: VINDRUTETORKAREMOTOR

Inlägg av gbak »

vette427 skrev: Varför i hvete skall allting krångla??
Been there, Done that!
Det här är ett stadium som vi med gamla Covetter befinner oss i för jämnan.
Det är bara att gilla läget, det blir inte mycket bättre än så här!

Jag vet inte hur många gånger jag varit i din situation, tre olika stopp på motorvägen t.ex:
- slut på soppa, tankmätaren kass (byte av tank/mätare)
- lossad svängningsdämpare, (kom hem med ett nödrop, vevaxelbyte, blev aningen jobbigt)
- trasig fördelare (bärgning hem)

Det är alltid nåt som krånglar, är det inte tändningslåset så är det bromsarna eller ...........

Skulle du inte chansa att besikta utan fungerande torkare?
Det kan du fortfarande göra!
Ingen katastrof om du får ombesiktning, men du får ju lite extra tid att fixa torkarna.

Du skall få ett tips på en möjlig felkälla, om det nu inte är själva torkarmotorn som jäklas!
Nu har jag visserligen en -71 och vet inte om bilarna är exakt desamma.
När jag byggde ihop min nu så hade jag ingen jordförbindelse i metall konsolen där reglaget sitter.
Så för att få min torkare att fungera så fick jag dra en extra jordkabel upp till konsolen.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
vette427
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 230
Blev medlem: sön apr 26, 2009 20:19
Ort: Åmål

Re: VINDRUTETORKAREMOTOR

Inlägg av vette427 »

Ok, gör ett fösök med jordningen.
Corvette convertible C6.
savsjo
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 36
Blev medlem: sön jul 05, 2009 13:14
Ort: sävsjö

Re: VINDRUTETORKAREMOTOR

Inlägg av savsjo »

vette427
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 230
Blev medlem: sön apr 26, 2009 20:19
Ort: Åmål

Re: VINDRUTETORKAREMOTOR

Inlägg av vette427 »

Hej.
Nu har jag kommit så långt att jag får fram ström till motorn. Problemet är att den inte går igång och den blir såpass varm att det med lätthet går att steka ägg på den. Några tips??

Mvh
Kenneth
Corvette convertible C6.
StingrayRacing
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 755
Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
Ort: Västerås

Re: VINDRUTETORKAREMOTOR

Inlägg av StingrayRacing »

vette427 skrev:Hej.
Nu har jag kommit så långt att jag får fram ström till motorn. Problemet är att den inte går igång och den blir såpass varm att det med lätthet går att steka ägg på den. Några tips??

Mvh
Kenneth
Låter som kortis i lindningen.. eller att axeln inte går att snurra runt och att du därför får värmen., typ nypt.

Inget tips mer än att försöka reklamera motorn, om du själv inte åsamkat skadad genom felkoppling.

//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Skriv svar