Som jag har förstått det så finns det lite olika standarder på om strålkastarna ska vara uppe eller nere när du tänder parkeringsljuset. Europeiska och kanadensiska corvetter ska ha parkeringsljuset inbyggt i strålkastarna, medan de usa-sålda inte har det.
Jag antar att de bilar som levererades med parkeringsljus i strålkastarna fäller upp dessa vid parkeringsljusläget medan de andra fäller upp dem vid sista läget.
Jag vet inte hur mitt system var original men efter diverse ändringar av tidigare ägare så har jag nu parkeringsljus nere i fronten istället för dimljus (dimljusknappen påverkar ingenting) och mina strålkastare har hål för parkeringsljus men dessa är tomma. Parkeringsljusen tänds vid andra läget på reglaget. Strålkastarna fälls upp och tänds på läge tre. Vid återgång till läge två släcks strålkastarna men stannar uppe. För att fälla ner dem behöver man slå av ljuset helt på läge ett och sen gå till läge två igen.
Andra corvetter har ju uppenbart dimljus där dimljus ska sitta, medan det hos mig endast glöder lite svagt av parkeringsljusen.

Hur får jag lättast loss dimljusen för att kontrollera vad som är fel (trasiga lampor eller fel/bortkopplat)?
Jag har känt lite försiktigt på kablarna som går in till lamporna men tror inte jag får loss något denna väg annat än i trasig form. Jag vet att det sitter en liten lucka under nosen, ska man öppna denna och behöver jag plocka bort hela infästningen av dimljusen inkl glas och reflektor?