Det vore skoj om det gick att köra flygande kilometern någonstans.Men det behövs som sagt en lång flygraka.Ett ställe jag vet att det skulle fungera på är Mora flygplatts.Vi hyrde en del av den med DeTomaso klubben år 2002.Inte vet jag om det finns någon förutsättning för detta på något annat håll.Bara en tanke.
Kenta C5 Z06 2004 Ls7 533hp (451rwhp 579 rwnm)
Flygande kilometern
Moderator: ornet
-
- Corvetteälskare
Re: Flygande kilometern
Hej Kenta.
Fan va kul det skulle vara...Vi hyr Arlanda vet ja...
Skämt åsido, undrar om det finns någon bana i närheten där vi kan prova på ett säkert sätt.
Någon som vet?
Fan va kul det skulle vara...Vi hyr Arlanda vet ja...
Skämt åsido, undrar om det finns någon bana i närheten där vi kan prova på ett säkert sätt.
Någon som vet?
C6 Z06 -07 QM550, A/R Headers, Corsa Sport, Callaway Intake, Pfad Coil Overs, Coleman Racing, mm
Hör med http://www.landracing.se/Christer skrev:Någon som vet?
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Jag anmälde mig för ca 2 år sedan då Landracing skulle köra flygande kilometern på Halmstad flygplats. Blev dock uppskjutet och sedan inställt p.g.a försäkringsfrågor på flygplatsen. Har sedan dess inte sett att de lyckats ordna något. Min bil toppar 320 km så det skulle vara kul att se hur fort det går på flygande km.
Dock får man sig en funderare om man tittar på bifogad länk på en sådan körning i Usa. Hade bilen inte varit ombyggd med bur etc så hade säkert föraren varit på kyrkogården nu!
http://www.liveleak.com/view?i=d51_1301944565
/Lars/
Dock får man sig en funderare om man tittar på bifogad länk på en sådan körning i Usa. Hade bilen inte varit ombyggd med bur etc så hade säkert föraren varit på kyrkogården nu!
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
-
- Corvetteälskare
Jag har just fått ett samtal om detta.Nu på Lördag den 21/5 får man allså köra dragracing,konbana och DEN FLYGANDE KILOMETERN på Mora flygfält.Tala om trollen.Jag har fått en inbjudan.Det är allså Viper klubben som är inblandade i detta.Jag vet att en väldigt vass DeTomaso Pantera med en 502a ska köra( en kompis till mig).Detta är allså på Mora flygfält.Så är någon intresserad av att åka dit.Så kolla för säkerhets skull med Viper klubben.men jag tror som sagt det är fritt fram för alla som vill pröva sina bilar.jag har kört där förut.Banan är rak och fin samt väldigt lång.I alla fall 2002 när jag körde där sist.Förhoppnings vis ska jag åka dit.
Kenta C5 Z06 2004 ls7 533hp (451rwhp 579 rwnm)
Kenta C5 Z06 2004 ls7 533hp (451rwhp 579 rwnm)
Krafterna på bilen 9 dubblas vid en krasch i 300 km/h jmf med en i 100 km/h.Lars J skrev:Dock får man sig en funderare om man tittar på bifogad länk på en sådan körning i Usa. Hade bilen inte varit ombyggd med bur etc så hade säkert föraren varit på kyrkogården nu!
/Lars/
Satsa på ordentlig utrustning om ni ska hålla på & gasa så vi slipper allvarliga personskador/dödsfall

Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
CCS CORVETTE CUP;
CCS TA SERIEN;
CCS CORVETTE CUP;
CCS TA SERIEN;