mått på länkarmsinfästningar och div andra frågor

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
afa_77
Corvettefantast
Corvettefantast

mått på länkarmsinfästningar och div andra frågor

Inlägg av afa_77 »

Jag håller på med ett bygge där jag ska ha en drivlina ifrån en c5 -04, det blir komplett fram och bakvagn ifrån corvetten, och även motor, låda och tuben. Bryggorna sitter nu på plats men nu när dom övre länkarmarna ska fästas så behöver jag måtten både i längds, breds och höjdsled, jag va inne på GM och fick dessa mått utskrivna ifrån deras car o liners rikt bänk, dock stämmer inte dessa mått då jag inte vet vad dom olika verktygen bygger så jag söker alltså mått ifrån en gammar riktbänk där man fick mäta manuellt eller om nån kanske ligger på dessa mått.

Jag har lite frågor oxå om den drivlinan som jag har, jag har ju en Ls1 motor med automat monterad, finns det nåt som man borde åtgärda nu när detta ändå står vid sidan av chassit? Den har rullat 2400mil..

Vilket sätt är det enklaste att få ur lite mer effekt än original? Då syftar jag inte på ett kompressor montage det kanske kommer med tiden det

Jag har läst någonstans på detta forum att det fanns ett rakt vattenpumpshus eller om det va termostathuset som va rakt (till Ls1), vart satt detta monterat?

Ett kanonfint forum..
Sponsrad utav VETTE.SE det tackar vi för..
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Re: mått på länkarmsinfästningar och div andra frågor

Inlägg av vette.se »

afa_77 skrev: Jag har läst någonstans på detta forum att det fanns ett rakt vattenpumpshus eller om det va termostathuset som va rakt (till Ls1), vart satt detta monterat?

Ett kanonfint forum..
Termostathuset sitter längst ut på högersidan av pumpen(passagerarsidan), det är vinklat omkring 45grader vilket ställer till bekymmer i en del specialbyggen där ramen är i vägen. Det finns då ett rakt termostathus att sätta dit som pekar rakt fram dvs mot fronten på bilen.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
afa_77
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av afa_77 »

vette.se skrev:
afa_77 skrev: Jag har läst någonstans på detta forum att det fanns ett rakt vattenpumpshus eller om det va termostathuset som va rakt (till Ls1), vart satt detta monterat?

Ett kanonfint forum..
Termostathuset sitter längst ut på högersidan av pumpen(passagerarsidan), det är vinklat omkring 45grader vilket ställer till bekymmer i en del specialbyggen där ramen är i vägen. Det finns då ett rakt termostathus att sätta dit som pekar rakt fram dvs mot fronten på bilen.

Är det huset ett tillbehör eller sitter det på nån årsmodell av corvette eller ev på camaro?
Sponsrad utav VETTE.SE det tackar vi för..
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vette.se »

Det är ett eftermarknads.
Skriv svar