Läsa felkod
Läsa felkod
Min airbag lampa lyser efter ett längre stillestånd. Vad använder man för att läsa koder tech ll eller obd?
Re: Läsa felkod
Helt otroligt 72 har läst en enkel fråga men ingen vet. Har just bytt från mustang och frågade man där på mustangforum så hade man 72 svar direkt.
Med lämplig diagnosutrustning t.ex tech II ansluten till OBD uttaget.
ZR1 2009 Atomic orange SÅLD
Jag får be om ursäkt för att jag går in & läser inlägg (utav ren nyfikenhet) som jag inte kan svara på2fast4you skrev:Helt otroligt 72 har läst en enkel fråga men ingen vet. Har just bytt från mustang och frågade man där på mustangforum så hade man 72 svar direkt.

Skönt att det löste sig för dig

Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Det är jag som läst tråden 71 gånger.2fast4you skrev:Helt otroligt 72 har läst en enkel fråga men ingen vet. Har just bytt från mustang och frågade man där på mustangforum så hade man 72 svar direkt.

Mvh
Thomas
Thomas
-
- Corvettefantast
Bäst är att använda en GM Tech-2 - då kan du läsa alla felkoder, men kan också köra olika delsystem i bilen för att se att de fungerar. Du kan naturligtvis också uppdatera bilens dator t.ex. vid omställning av land (U.S.A. => Europa) etc.2fast4you skrev:Min airbag lampa lyser efter ett längre stillestånd. Vad använder man för att läsa koder tech ll eller obd?
De flesta OBD-II läsare är mycket begränsade. Ibland kan de bara läsa felkoder i motorn och släcka motorlampan, ibland lite mer, men aldrig på samma nivå som en GM Tech-II.
Vill du ha hjälp, så har vi kunnande och en GM Tech-2 i vår verkstad.
Robert

Vette Parts Sweden - http://www.VetteParts.se
Ägare Sune och Robert Palmqvist - med 40 års erfarenhet av Corvette. Robert ägde en 1969 427 cab 1974-75 när han var med att starta Club Corvette Sweden 1974!