Flyg och motordagen i Vallentuna
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 513
- Blev medlem: lör okt 27, 2007 9:02
- Ort: STOCKHOLM
Flyg och motordagen i Vallentuna
Lite påminnelse om motordagen nu på Söndag 4/9. Det vore kul om det kom MÅNGA Corvetter av alla det slag till flygets dag i Vallentuna.För oss som bor där är det kul att få visa upp klubbens alla bilmodeller för folk och för alla vänner vi har i Vallentuna.Vi kommer att ha en klubb parkering.Mustang klubben kommer också vara där med sina bilar.Landningsbanan är gjord av gräs.Så vi kommer att stå någonstans på denna jätte stora gräsmatta.Flygdagen hålls av Lions.Dom har detta jippo i Vallentuna varje år.Det brukar komma MYCKET folk.Info om detta har Guy,Elisabeth och Jerka.(Kolla kalendern för Mälardalen).Dom håller i detta.
Kenta C5 Z06 2004 Ls7 533hp (451 rwhp 579 rwnm)
Kenta C5 Z06 2004 Ls7 533hp (451 rwhp 579 rwnm)
Senast redigerad av velasoraptor den ons aug 31, 2011 21:17, redigerad totalt 3 gång.
Re: Flyg och motordagen i Vallentuna
Jag kommer dit!!Jag har ju missat det mesta i sommar
Man får hoppas att det inte blir regn.

3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
https://youtu.be/IwrkFroReW8
Re: Flyg och motordagen i Vallentuna
Någon som har en länk med adress osv till detta event?
//Ricky.
//Ricky.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

Re: Flyg och motordagen i Vallentuna
Jag kommer dit men... nu skäms jag lite
jag lämnar Vetten hemma... Tar flygmaskinen istället, måste passa på när det är meeting där man kan landa
En frän Luscombe
från 1947 med registreringen SE-AZU målad på kroppen. Kommer fler gamla flygplan också.
Här finns en länk http://www.lionsclub-vallentuna.se/main.htm ingen "adress" kanske men Vallentuna är inte så stort...


En frän Luscombe

Här finns en länk http://www.lionsclub-vallentuna.se/main.htm ingen "adress" kanske men Vallentuna är inte så stort...
1971 Coupe, 496, 4-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 513
- Blev medlem: lör okt 27, 2007 9:02
- Ort: STOCKHOLM
Re: Flyg och motordagen i Vallentuna
Det ligger ca 3km ifrån Vallentuna Centrum mot Upplands Väsby. Ifrån Upplands Väsby rondellen avfarten ifrån E4an åk mot Vallentuna ca 1mil. (Väg 263 tror jag det är) Ligger på högersida efter vägen.Går inte att missa.
Komma i flyplan var ju inte helt fel.Skithäftigt.Förstår att Vetten får vara hemma.
Kenta C5 Z06 2004 Ls7 533hp (451 rwhp 579 rwnm)
Komma i flyplan var ju inte helt fel.Skithäftigt.Förstår att Vetten får vara hemma.
Kenta C5 Z06 2004 Ls7 533hp (451 rwhp 579 rwnm)
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1209
- Blev medlem: sön jan 25, 2009 0:49
Re: Flyg och motordagen i Vallentuna
Hejsan Kenta !
Jag tänkte "flyga lågt" dit !
!! Kollade precis på väderkartan och det ser ut att bli fint väder !
Jag tänkte "flyga lågt" dit !


Re: Flyg och motordagen i Vallentuna
Det kommer två 50 åringar till Chrippe o Jerka ! Öh , Jerka är ju snart 51.
/Christer 

Re: Flyg och motordagen i Vallentuna
Ja just det, det är ju veteran träff..Chrippe skrev:Det kommer två 50 åringar till Chrippe o Jerka ! Öh , Jerka är ju snart 51.

mvh
MickeW
Även en silverfisk kan glimma till!
____________________________
Corvette C5 Z06 2001
Corvette C4 -96 Lt4 Man. <<< S Å L D >>>
Corvette C4 -93 Lt1 Aut. <<< S Å L D >>>
http://www.corvetten.com
____________________________
Corvette C5 Z06 2001
Corvette C4 -96 Lt4 Man. <<< S Å L D >>>
Corvette C4 -93 Lt1 Aut. <<< S Å L D >>>
http://www.corvetten.com
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1209
- Blev medlem: sön jan 25, 2009 0:49
Re: Flyg och motordagen i Vallentuna
Hej Micke !
Om du inte får komma in ( veteran träff ), så kan jag langa ut mat genom staketet, så slipper du vara hungrig hela dan !!
!!!
Om du inte får komma in ( veteran träff ), så kan jag langa ut mat genom staketet, så slipper du vara hungrig hela dan !!




Re: Flyg och motordagen i Vallentuna
Nu är klubbparkeringen inmutad. Det är en begränsad yta så jag vet inte om alla får plats om det är många som kommer, men vi försöker göra så gott vi kan.Det är först till kvarn som gäller.
Hjärtligt välkommna till en trevlig och solig dag.
Hälsningar Guy Ejremyr
Hjärtligt välkommna till en trevlig och solig dag.
Hälsningar Guy Ejremyr
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 513
- Blev medlem: lör okt 27, 2007 9:02
- Ort: STOCKHOLM
Re: Flyg och motordagen i Vallentuna
Hejsan Guy!! Inte för jag vet hur stor platts du fått.Men förhoppningsvis går det bra.Det är ju ett gäng som åkt till Åland denna helg.Hur många vet jag dock inte.Vädret ska ju bli kanon så risken att det kommer en del Vettar är nog rätt stor.Men vi får väl tränga i hop oss på något sätt.Det löser sig säkert.Allt går att lösa.Gräsplanen är ju mer en tre gånger så stor en den i Rosersberg.Sedan tillkommer ju själva flygfältet vad jag vill minnas.
Kenta C5 Z06 2004 Ls7 533hp (451 rwhp 579 rwnm)
Kenta C5 Z06 2004 Ls7 533hp (451 rwhp 579 rwnm)
Re: Flyg och motordagen i Vallentuna
Hadde hoppats kunna komma men nu ska dottern köra upp för körkort på tisdag så det blir intensiv-övningskörning hela helgen i stället. 
//Ricky.

//Ricky.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

Re: Flyg och motordagen i Vallentuna
Guy, du har väl fixat parkering för ett fränt flygplan bland Vettarna också
? Vore skitfränt
!
Vi kommer ett gäng gamla flygplan ca kl 11.


Vi kommer ett gäng gamla flygplan ca kl 11.
1971 Coupe, 496, 4-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
Re: Flyg och motordagen i Vallentuna
Det vore häftigt, men jag tror inte det går att ordna p.g.a säkerhetsskäl.
Flygplanen har en egen avspärrad uppställningaplats. Du får väl göra några halsbrytande manövrar innan du landar istället.
Mvh Guy Ejremyr


Mvh Guy Ejremyr
Re: Flyg och motordagen i Vallentuna



Tack
Mvh Guy Ejremyr
Re: Flyg och motordagen i Vallentuna
Tack Guy för en kanondag !
43 Corvetter o ett flygplan
/Jerka
43 Corvetter o ett flygplan

/Jerka
Re: Flyg och motordagen i Vallentuna
En mycket bra tillställning var det,på Vallentuna fältet !
Kul !

Kul !




C5 Z06
Re: Flyg och motordagen i Vallentuna
Tack Guy!!!
Det här gjorde du bra strålande väder nyklippt gräsmatta och vad kan man mer begära.
Den här dagen vart jättetrevlig tycker jag med en hel del att titta på.
Dels fanns det en hel del saker som surrade i luften och även på marken så denna
dag var kanon!.
Som avslutning på dagen fixade "HOT ROD" med sitt egna flygplan en kanonfin-bild
och fin avslutning där han står parkerad bland oss andra Corvette-ägare med flygplanet i mitten.
Jag har ingen bild på detta men filmat har jag gjort som kommer att visas i"klubblokalen" i
vinter.

Bild på arrangörens fina bil.
ÖHRNEN som hade det trevligt
p.s det finns mera bilder nedan..........
Det här gjorde du bra strålande väder nyklippt gräsmatta och vad kan man mer begära.
Den här dagen vart jättetrevlig tycker jag med en hel del att titta på.
Dels fanns det en hel del saker som surrade i luften och även på marken så denna
dag var kanon!.
Som avslutning på dagen fixade "HOT ROD" med sitt egna flygplan en kanonfin-bild
och fin avslutning där han står parkerad bland oss andra Corvette-ägare med flygplanet i mitten.
Jag har ingen bild på detta men filmat har jag gjort som kommer att visas i"klubblokalen" i
vinter.

Bild på arrangörens fina bil.
ÖHRNEN som hade det trevligt
p.s det finns mera bilder nedan..........
Filmer från många träffar:
http://www.youtube.com/user/mrohrnen
Bilder från träffar:
http://www.garaget.org/EAGLE786/gallery
http://www.youtube.com/user/mrohrnen
Bilder från träffar:
http://www.garaget.org/EAGLE786/gallery
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 513
- Blev medlem: lör okt 27, 2007 9:02
- Ort: STOCKHOLM
Re: Flyg och motordagen i Vallentuna
Tackar för en kanon dag Guy!! Kul med så mycket bilar (och ett flygplan)på hemaplan som man kunde visa upp för polare och bekanta som kom förbi.Det blev verkligen en lyckad dag även med vädret.
Kenta C5 Z06 2004 Ls7 533hp (541 rwhp 579 rwnm)
Kenta C5 Z06 2004 Ls7 533hp (541 rwhp 579 rwnm)
Re: Flyg och motordagen i Vallentuna
Tack för solbrännan
Ansiktet var som ett bromsljus
Det var kul med ett flygplan bland corvetterna.Hoppas att någon kan lägga ut en bild på det.Nu ska jag ladda till nästa helg.


Det var kul med ett flygplan bland corvetterna.Hoppas att någon kan lägga ut en bild på det.Nu ska jag ladda till nästa helg.
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
https://youtu.be/IwrkFroReW8
Re: Flyg och motordagen i Vallentuna
Mycket trevligt, tack till de som var med och arrangerade!
Skitskoj med denna typ av arrangemang med stor blandning på fordon + flygplan!
Lite skoj bus på slutet när vi drog in flygmaskinen bland Vettarna...

Det är en Luscombe Silvaire, byggd 1947 i Dallas, Texas. Har funnits i Sverige sedan 1948, finns endast en till i Sverige (Siljansnäs). Original satt en 65 hk 170 kubiktums boxer-fyra, nu sitter det en 90 hk 200 kubiktums boxerfyra
Det är inte bara Vettar som mår bra av lite mer effekt... Motorn är lite "penselrenoverad" (inget fusk) i våras, lackad med värmetålig sprayfärg från Hansen Racing + lite nya packningar här o där, läcker inte en droppe olja. Avgassystemet (helt utan fjantiga ljuddämpare
) är blästrat och aluminiumcoatat av en snubbe i Bålsta. Landningsstället är fjädrat/dämpat av en centralt monterad coil-over från 1947...
Den väger tom ca 400 kg, flyger i ca 180 km/h, har mekaniska trumbromsar och ingen startmotor (man får rycka i träpropellern när man ska starta motorn). Vi flyger när vädret är bra, navigerar genom att titta ut och lyssnar gärna på lite schysst musik i FM-radion/mp3-spelaren vi naturligtvis har ombord (mycket ovanligt i flygplan).

Lite skoj bus på slutet när vi drog in flygmaskinen bland Vettarna...

Det är en Luscombe Silvaire, byggd 1947 i Dallas, Texas. Har funnits i Sverige sedan 1948, finns endast en till i Sverige (Siljansnäs). Original satt en 65 hk 170 kubiktums boxer-fyra, nu sitter det en 90 hk 200 kubiktums boxerfyra


Den väger tom ca 400 kg, flyger i ca 180 km/h, har mekaniska trumbromsar och ingen startmotor (man får rycka i träpropellern när man ska starta motorn). Vi flyger när vädret är bra, navigerar genom att titta ut och lyssnar gärna på lite schysst musik i FM-radion/mp3-spelaren vi naturligtvis har ombord (mycket ovanligt i flygplan).
1971 Coupe, 496, 4-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1209
- Blev medlem: sön jan 25, 2009 0:49
Re: Flyg och motordagen i Vallentuna
Hejsan Hot Rod !
Jag har jobbat som plåtslagare i nästan 30 år och pga det så är man ju lätt "yrkesskadad", när jag kollade på ditt plan så tänkte man, mycket aluminium och ooootroligt massa nitar !! Det är alltid lika kul att kolla på detaljer, sen var det lite roligt att det fanns coilovers redan då !
!
Jag har jobbat som plåtslagare i nästan 30 år och pga det så är man ju lätt "yrkesskadad", när jag kollade på ditt plan så tänkte man, mycket aluminium och ooootroligt massa nitar !! Det är alltid lika kul att kolla på detaljer, sen var det lite roligt att det fanns coilovers redan då !
