abs
Re: abs
om den finns så sitter den i mittkonsollen, ta en stark lampa och lys utifrån så ser du vilken det är... Men hur i halva friden kan du få 2a på att en fellampa inte tänds... den tänds ju när något är trasigt
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
-
- Corvetteälskare
Jag har aldrig sett nån ABS-lampa tändas i nåt läge, men den borde sitta nånstans.lorinser skrev:så den tänds inte när man slår på tändningen? har då aldrig lyst nån för mig, vet inte varför han hängde upp sig på den nu, enda 2 dessutom
/Benny
Röd Corvette C4 86:a CCS medlem 3091
Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
Bilar med ABS har en varningslampa som lyser om det är något fel. När man slår på tändningen ska den tändas för att sedan slockna när bilen startats. Är det fel på ABS'en så får man anmärkning på besiktningen. Ett känt trick är då att plocka bort lampan. Därför kollar de och det blir anmärkning om den inte lyser före start av motorn. Dessutom så får man ju ingen varning för fel om lampan är trasig/borta. Självklart kan tidigare besiktningsmän ha missat att kolla det.
Har ingen koll på var den ska sitta på din bil.
Har ingen koll på var den ska sitta på din bil.
Att kolla på en 88,a verkar skumt?
vet att på våran 90 Jeep cherokee har man aldrig reflekterat över att inte lampor fungerat,eller Abs,en ,heller för den delen..
men bilen är ju roligare att köra med fungerande ABS..
vet att på våran 90 Jeep cherokee har man aldrig reflekterat över att inte lampor fungerat,eller Abs,en ,heller för den delen..
men bilen är ju roligare att köra med fungerande ABS..
-
- Corvetteälskare
Såg att på min 86:a så lyser det en lampa när man vrider på tändningen där det står "Antilock" och den slocknar sedan när bilen startar. Är det samma som abs måntro? Någon som kan detta?lorinser skrev:vart sitter varningslampan för abs? fick en 2 på den ur funktion.
/Benny
Yapps det är abs lampan
Är ganska vanligt att folk tar bort lampan till check engine och typ abs som lyser istället för att fixa felet och sen säljer bilen.
Sånt är bra att kolla när man köper en bil oavsett vilken
Är ganska vanligt att folk tar bort lampan till check engine och typ abs som lyser istället för att fixa felet och sen säljer bilen.
Vit 1989 Corvette
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
-
- Corvetteälskare
Okay! Tack, då vet man vad denna lampa betyder.Scania skrev:Yapps det är abs lampan
/Benny
Antar att du kopplat dit lampan till abs då..
Lyser den direkt och aldrig slocknar eller börjar den lysa igen när du kommit upp lite i fart? (kring 40 typ)
Lyser den direkt och aldrig slocknar eller börjar den lysa igen när du kommit upp lite i fart? (kring 40 typ)
jag kollade på min -88, där var naturligtvis lampan borttagen av tidigare ägare.
Jag satt in ny ,vilken lyser hela tiden. Jag läste i "Haynes Bok" att om batteri varit urkoppl. så måste man köra bilen upp över 4 mph, efter man kopplat in det igen, för styr modulen kör en själv test efter strömavbrott. Värt att prova.
Vet någon något bra sätt att felsöka abs.en. finns det något sätt att läsa felkoder från abs:en???
Jag satt in ny ,vilken lyser hela tiden. Jag läste i "Haynes Bok" att om batteri varit urkoppl. så måste man köra bilen upp över 4 mph, efter man kopplat in det igen, för styr modulen kör en själv test efter strömavbrott. Värt att prova.
Vet någon något bra sätt att felsöka abs.en. finns det något sätt att läsa felkoder från abs:en???

En som gillar att åka öppet när vädret tillåter
De gjorde min gamla -88 varje gång man starta och körde iväg, man hörde precis abs-motorn "morra"C4-88 skrev:Jag läste i "Haynes Bok" att om batteri varit urkoppl. så måste man köra bilen upp över 4 mph, efter man kopplat in det igen, för styr modulen kör en själv test efter strömavbrott.
See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.