Hej igen!
Har varit frånvarande från forumet en period men det tycks ju ha fungerat ändå här
Dels har jag jobbat på med karossen och sen har Telia effektivt lyckats undvika att laga alla telefonkablar som blåste ner i Jul... Har sålunda inte haft tillgång till varken telefon eller bredband men nu har jag efter flera telefonsamtal tjatat till mig ett mobilt bredband gratis tills dom bytt kabel. Sålunda dags för lite uppdateringar på projektet.
Skickade in förgasaren till Kent Olsson för renovering då jag tyckte att den inte direkt funkade som den borde. Kent är ju en Gud på Rochester förgasare och jag har inga som helst planer på att byta till en "Hålly" då rockorkestern rätt kalibrerad och iordninggjord är överlägsen. Antagligen några som protesterar nu men jag litar i detta fallet blint på Kenta!
Tyvärr visade det sig att det inte var originalförgasaren till min bil men den har ändå rätt storlek så då kommer det bara an på de interna delarna.
Nedan följer Kents upplysningar och info till mig efter renoveringen. Inte så konstigt att den var lite "ryckig" i gången 427:an...
"Applikations numret 7029207 på din förgasare säger att den är avsedd för en 1969 Chevrolet 325 hästars 350cui V8.
Den är tillverkad 24:de dagen 1975, vilket gör den till en Service Replacement förgasare för denna motor.
När jag tog isär den noterade jag att:
Kåpan över flottörhusventilationen var felmonterad.
Sekundärspjällen öppnade för mycket p.g.a. felböjd länkage.
Dämpfjädern för primärnålarna felmonterad så att den hindrade nålarnas rörelse.
Stigarrör för det sekundära accpumpstillskottet lossnat på förarsidan.
Clipset för inloppsventilen felmonterat så att risk för flödning förelåg.
Glapp i spjällplattan.
Huvudbestyckningen för mager för en BigBlock.
Ovanstående korrigerat samt bussningar i spjällplattan monterat och huvudbestyckning bytt. Etanolresistent accpumpsgummi monterat.
Förgasaren är nu även omkalibrerad i tomgångskretsen för att passa din BigBlock."
Några bilder på det glasblästrade insuget med förgasaren. Som nytt, nästan