Tack Svempa.Mr SIXPACK skrev:Ricky, det blev snyggt med bågen.
Svempa

Firar just att den nylackade bågen äntligen svetsats på plats i bilen med en 12-årig Glenn-Whiskey.

Tack Svempa.Mr SIXPACK skrev:Ricky, det blev snyggt med bågen.
Svempa
Har grubblat lite över detta och mitt minne har kommit fram till att Tells firma nog hette Stötdämparexperten eller Stötdæmparspecialisten eller något sånt och höll till i Värtahamns området..hasseh skrev: Var det inte Kjell Leidstedt som drev stötdämparverkstan?
Hördududu.. Min ringa stjärt passar aldeles utmärkt i stolen..magnum skrev:Hejs
Får du ner röven i den där så sitter du stadigt
Ser skitbra ut RickyRicky skrev:Vägde stolarna i går.
Vikten på originalstolen hamnade på 14kg komplett med skenor.
Vikten på Kirkey stolen hamnade på 5,5kg (utan fästen som kanske väger ett par hekto).
Alltså en viktbesparing på 8,5kg per stol.
Men det är frågan om det i realiteten totalt sett egentligen blir någon viktbesparing sedan de nya bältena väger mer än de gamla samt vikten som bågen tillför.
Skulle inte förvåna mig om det hela går ungefär på ett ut.
Men man har ju fått lite mer säkerhet i alla fall.
Ricky skrev:Helt riktigt Jerka!!![]()
Fast nu var det egentligen inte vikten som var i fokus utan säkerhet som var temat för dagen.
Nej var det inte HKR/KG ??
Det känns som båge, bälte och stol är en ganska vettiga och kloka investeringar.
Så är det nog
Man kan ju inte BARA köpa motor eller hur..?
Men du får en helt annan känsla för körningen när du sitter fast ordentligt och dessutom borde vridstyvheten ökaRicky skrev:Skulle inte förvåna mig om det hela går ungefär på ett ut.
Du ska ha något att göra sen ocksåRicky skrev:Ajajajaj då... Det var där det sket sig för mig för låda och diffklump är väl snart det enda jag inte fingrat på.. -ännu..
Den har sin givna plats på "to-do" listan men tills dess får jag bara låta bli att rivstarta så infernaliskt.magnum skrev:Hejs Ricky
Kanske är bäst att kolla upp diffklumpen också så att det inte går som för Mr. Beam