Går det att koda om funktionen på paddlarna?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Hejdarn
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Går det att koda om funktionen på paddlarna?

Inlägg av Hejdarn »

Någon som vet? Jag är alldeles för van vid uppväxling på höger och nedväxling på vänster istället för fram för uppväxling på båda sidor så ibland när det ska sättas varvtider så slår det slint. :shock:

Det går givetvis eftersom någon programmerat systemet första gången om inte båda paddlarna aktiverar samma pinne rent elektriskt men frågan är om det finns färdig mjukvara för att fixa? Antar att Tech2 inte har färdiga val om jag känner den boxen rätt.
Mvh
Thomas
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: Går det att koda om funktionen på paddlarna?

Inlägg av Corinthian »

Hejdarn skrev:Någon som vet? Jag är alldeles för van vid uppväxling på höger och nedväxling på vänster istället för fram för uppväxling på båda sidor så ibland när det ska sättas varvtider så slår det slint. :shock:

Det går givetvis eftersom någon programmerat systemet första gången om inte båda paddlarna aktiverar samma pinne rent elektriskt men frågan är om det finns färdig mjukvara för att fixa? Antar att Tech2 inte har färdiga val om jag känner den boxen rätt.
Det finns en eftermarknadspadel man kan stoppa dit istället (men jag kommer inte ihåg vartifrån).. då sker växlingarna "som vanligt"
Lars Jakobsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Lars Jakobsson »

Corvette C6 Procharged
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
Hejdarn
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Hejdarn »

Briljant! Vilken koll ni har. :D
Den skall inhandlas omedelebums.
Mvh
Thomas
Hejdarn
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Hejdarn »

Har nu monterat F1 style paddel och det funkar kanon. Mycket mer naturligt. Det är inget fel på hur GM har tänkt med orginalfunktionen för det kan vara svårt att hålla reda på höger och vänster om man rattar mycket i hårnålar men de bryter mot "the principle of least astonishment" eftersom de inte funkar som "alla andra".
Mvh
Thomas
Skriv svar