
Elektronisk tändning
Om du har en sådan box(AL) sitter det ett uttag på ena sidan,,,ser ut som ett vägguttag med 2 hål i väggen...där sticker du in chipset som begränsar vilket varvtal du vill att det ska bryta strömmen...cab skrev:Då man kör med en MSD 6AL vart sitter ö-varvsockerbitarna och hur är dom märkta så man vet vid vilket varv dom begränsar??
God fortsättning på er alla Corvette fantaster.
mvh
- Fredriksson
- Corvettefantast
- Inlägg: 124
- Blev medlem: ons okt 22, 2003 22:26
- Ort: Borås
när jag köpte min Bigblock -71:a så hade den stått i många år, gick surt och jag gjorde en grundlig service å bytte allt i tändningsväg.... men jag tyckte brytare kändes fel, så jag skaffade en "Ignitor" i stället.... enda skälet att jag valde det var att jag kunde behålla originalfördelaren, plus att jag ville ha så originallikt som möjligt..... men jag vet i fan om jag är nöjd för nåt galet är det med tändningen, eller vad det nu är.... för det är helt omöjligt att ställa tändningen tycker jag.... ligger jag på 2000 varv utan vaccum, slår tändningen på ca 10-15 grader..... nån som vet varför?
jag har ruskiga problem när den blir riktigt varm också, dvs inte överhettad utan körd i typ 30 min. Jag vet att gjutjärnsinsuget inte är nån höjdare när det gäller värme som bildar ånglås i förgasarn..... men den dör under 2000 varv, bara stendör..... går inte ligga ex. i stadskörning på jämna varv under 2000.... å gasar jag på bluddrar den lite och går sämre än när den är halvljummen.......
nån som har nån idé vad som händer egentligen.?..bilen är ju helt original, jag ska väl inte behöva byta tillbaka till Mopar
jag har ruskiga problem när den blir riktigt varm också, dvs inte överhettad utan körd i typ 30 min. Jag vet att gjutjärnsinsuget inte är nån höjdare när det gäller värme som bildar ånglås i förgasarn..... men den dör under 2000 varv, bara stendör..... går inte ligga ex. i stadskörning på jämna varv under 2000.... å gasar jag på bluddrar den lite och går sämre än när den är halvljummen.......
nån som har nån idé vad som händer egentligen.?..bilen är ju helt original, jag ska väl inte behöva byta tillbaka till Mopar

Corvette 454 LS5 -71 Såld!
Corvette Z06 -06 Såld!
Corvette 350 -72 Såld!
Corvette 327 -68
Corvette Z06 -06 Såld!
Corvette 350 -72 Såld!
Corvette 327 -68
- Fredriksson
- Corvettefantast
- Inlägg: 124
- Blev medlem: ons okt 22, 2003 22:26
- Ort: Borås
med andra ord: kassera ignitorn, i med en MSD2QIK4U skrev:Fredriksson...gjutjärnsinsuget funkar om du vill ha kvar orginallooken,,,vill du sen ha orglook på tändningen köper du en MSD fördelare och sätter på ett svart org, GM fördelarlock på den,,,så ser allt org ut och kunkar utan probs,,,
mvh

det är ju inte en superoriginal bil jag har så lite ändringar är ju okej.... men i så fall till det bättre... den kromade kåpan döljer ju fördelarn ändå..
är en sån MSD bara att bulta i?... MSD tändspole/kablar är å rekommendera också?
Mvh Magnus
Corvette 454 LS5 -71 Såld!
Corvette Z06 -06 Såld!
Corvette 350 -72 Såld!
Corvette 327 -68
Corvette Z06 -06 Såld!
Corvette 350 -72 Såld!
Corvette 327 -68
Jag har på min gatracerr lagtett komplett MSD sytem bakom fördelaren med avsikt att dölja allt med en org. kromkåpa,,,har även klämt in lustgas systemet där så ingen ska kunna och säga att det inte äe en strikt org. bil....*s*
Är du riktigt peting kan du ta i sär MSD fördelaren och glasblästra huset så det ser riktigt org GM ut....det ihop med en svart org.lock...och INGEN ser nåt....
men JA!! rekomenderar VARMT MSD....har kört med deras grejor sen -85 på alla racerbilar och de flesta av mina hobby bilar,,,har i dagsläget MSD kompletta sytem på 6 av mina hobbybilar och det hamnar även på den jag håller på och sätter ihop nu i vinter...
mvh R
Är du riktigt peting kan du ta i sär MSD fördelaren och glasblästra huset så det ser riktigt org GM ut....det ihop med en svart org.lock...och INGEN ser nåt....
men JA!! rekomenderar VARMT MSD....har kört med deras grejor sen -85 på alla racerbilar och de flesta av mina hobby bilar,,,har i dagsläget MSD kompletta sytem på 6 av mina hobbybilar och det hamnar även på den jag håller på och sätter ihop nu i vinter...
mvh R