Ricky skrev:Vet du vad kostnaden är för att hyra hela banan en dag?
//Ricky.
Vet ej, men tänk på att vi har redan bokat Malmby och det kanske är dumt att boka hela banan innan vi provkört.
Vi fyller banan med Corvetter på deras Track day
Jag har kört 2 gånger med C5 Z06 på Sala Racing Park, senast på deras track day 17/3 i år. Det är klart skoj även om man i ärlighetens namn har lite mycket effekt för den banan Men för mycket effekt kan det som bekant inte bli så det är inga problem. Banan har curbs och är ganska bred så det känns inte trångt.
Om man vill köra varvet mjukt så kan man köra på 3:ans växel hela tiden annars är det 2:an och 3:an som gäller. Men klart kul är det, mycket rattande blir det. Vette går definitivt bra att köra där
Jag har kört 2 gånger med C5 Z06 på Sala Racing Park, senast på deras track day 17/3 i år. Det är klart skoj även om man i ärlighetens namn har lite mycket effekt för den banan Men för mycket effekt kan det som bekant inte bli så det är inga problem. Banan har curbs och är ganska bred så det känns inte trångt.
Om man vill köra varvet mjukt så kan man köra på 3:ans växel hela tiden annars är det 2:an och 3:an som gäller. Men klart kul är det, mycket rattande blir det. Vette går definitivt bra att köra där
Mvh
Andreas
Strålande tack för en bra rapport, banan verkar lämplig för nybörjare bred & låg hastighet, har du någon körning inplanerad där i år
Jo jag ska köra igen i år är det tänkt. I höstas gick vi ihop 10 pers och hyrde banan en kväll och det har vi planer på igen. Kan återkomma när det blir aktuellt, vore bra om jag slapp vara enda Vetten mot alla M3:or... Annars är planen att köra en del på Gröndalbanan i Eskilstuna, snarlik bana i storlek med Sala Racing Park. Återkommer med reserapport när jag kört där.
Jag har bilder och även lite filmat när jag kör i Sala, ska se om jag kan få ut det här på något sätt.
Låter som en fantastisk ide Ekvall, jag ær definitivt med om jag ær ledig från jobbet den aktuella dagen och om ni kan leva med en kanske lite långsammare "Oldie" i bland era raketer.
//Ricky.
Ricky Berg. 1972 454 convertible. CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se 2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
Du är givetvis välkommen med en "oldie". Det brukar vara en blandad grupp med alla möjliga bilar och effektnivåer och alla har lika skoj. På en långsam bana som Sala spelar heller inte toppeffekt så stor roll. Toppfarten på det som ska föreställa start och målrakan (men som är en svag böj) är ca 130 km/h om man ligger på så det är inga svindlande farter. Men kul
Om det finns platser över när vi kör även i Eskilstuna så säger jag till. Om det passar för någon så är det bara att haka på. Tror vi ska börja någon gång i maj om de får klart curbsen där, de skulle gjuta klart dom nu någon gång.
ekvall skrev:Annars är planen att köra en del på Gröndalbanan i Eskilstuna, snarlik bana i storlek med Sala Racing Park. Återkommer med reserapport när jag kört där.
FEL! OBS! Detta gäller ALLA, skriv GÄRNA i respektive banas tråd (eller starta en ny tråd om banan saknar tråd) INNAN ni drar iväg och kör så blir det säkert fler som hänger på
ekvall skrev:Jo jag ska köra igen i år är det tänkt. I höstas gick vi ihop 10 pers och hyrde banan en kväll och det har vi planer på igen. Kan återkomma när det blir aktuellt, vore bra om jag slapp vara enda Vetten mot alla M3:or... Jag har bilder och även lite filmat när jag kör i Sala, ska se om jag kan få ut det här på något sätt.
Mvh
Andreas
STRÅLANDE , Vi ser framemot att film & bilder och med några M3:or på banan så blir det lite tuggmotstånd.....
Det blev en kvällskörning i Sala igår kväll när gokartarna hade kört klart. Denna gång lyckades jag filma och lägga upp en snutt så ni kan se hur banan ser ut. Jag är ingen fena på att köra så ni får tänka er att man kan köra betydligt fortare Den enda nackdelen med banan just nu var att de lagt en massa däck innanför curbsen eftersom så många genar och drar upp grus på banan (som man kan se M3:an göra...). Men det är inte så lockande att köra på dessa däck så det hämmar körningen lite (vilket kanske är bra). Vid 2.11 är jag ganska nära att gosa lite med däcken i alla fall
Youtube:s automatiserade kritik till filmen var "Detta klipp är skakigt och dåligt ljussatt". Skönt att man till och med kan få automatiserad kritik...
Hej! Det var absolut inget fel på den videon
Den där banan måste man prova på semestern
8 juli fanns en prova på dag såg jag i kalendern
Man får väl träna upp armarna så att man orkar några varv
Ja det är riktigt kul att få jobba lite med ratten även om man blir lite trött
Antalet apex per minut blir ganska högt på en sådan bana, hehe.
Det var även en track day 30/6 som kanske är intressant för dig Ubbe? Tror det blir mer körtid på track day jämfört med prova på dagen, men det ska passa i kalendern också...