Air Show

Här kan ni skriva in olika evenemang som ni känner till, söka andra som ska till samma träff osv.
Bilder som är tagna på CCS-träffar bör finnas under resp. distriktssida. Tag kontakt med någon av distrikets kontaktpersoner som hjälper till med publiceringen.
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Air Show

Inlägg av hasseh »

För den som både vill se Flyg och Bilar så är 20 maj en bra dag. Då går årets version av Västerås Flygmuseums Flygshow av stapeln.

Även bilar kommer att finnas att beskåda. Inbjudna är ägare av Camaro, Corvette och Hot Rods.

Klicka på bilden för större affisch.

Bild
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Hejdarn
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: Air Show

Inlägg av Hejdarn »

Någon som vet hur det är tänkt med bilarna? Alla välkomna? Uppställningsplats?
Mvh
Thomas
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av hasseh »

Hejdarn skrev:Någon som vet hur det är tänkt med bilarna? Alla välkomna? Uppställningsplats?
Jag vet. Det är ett antal inbjudna genom en kille som bor i Irsta och hjälper till en del hos AutoTec.
Bor du i V-ås eller där i kring?
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Ricky »

hasseh skrev:För den som både vill se Flyg och Bilar så är 20 maj en bra dag. Då går årets version av Västerås Flygmuseums Flygshow av stapeln.
Det datumet ska garanterat läggas till i kalendern. :)

Är otroligt svag för stora kolvmotorer och gamla flygplan generellt. Bild
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av hasseh »

Ricky skrev:
hasseh skrev:För den som både vill se Flyg och Bilar så är 20 maj en bra dag. Då går årets version av Västerås Flygmuseums Flygshow av stapeln.
Det datumet ska garanterat läggas till i kalendern. :)

Är otroligt svag för stora kolvmotorer och gamla flygplan generellt. Bild
Samma här. Alltid gott att höra en Packard Merlin. Killen som äger Mustangen på affischen är för övrigt även Corvette ägare. Han har både c3 och c6.

För mig är det 13:de året som jag håller i denna flygshow och det är lika roligt varje år.
Hejdarn
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Hejdarn »

hasseh skrev:
Hejdarn skrev:Någon som vet hur det är tänkt med bilarna? Alla välkomna? Uppställningsplats?
Jag vet. Det är ett antal inbjudna genom en kille som bor i Irsta och hjälper till en del hos AutoTec.
Bor du i V-ås eller där i kring?
Aha, nä jag är östgöte (inflyttad). :)
Mvh
Thomas
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av hasseh »

Hejdarn skrev:
Aha, nä jag är östgöte (inflyttad). :)
Jag är Västgöte men hållit i museets flygshow i 13 år och delar av marknadsföringen. Där av att det är en Corvette på affischen (min).
Hejdarn
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Hejdarn »

:D
Mvh
Thomas
Användarens profilbild
Hot Rod
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Hot Rod »

hasseh skrev:Killen som äger Mustangen på affischen är för övrigt även Corvette ägare. Han har både c3 och c6.
Han (Janne Andersson) äger många flygplan, bl a A-26 Invader som nog är snäppet fränare än Mustangen om nån frågar mig... :twisted:

Mer info här http://www.flygmuseum.com/ :mrgreen:

Jag kommer dit! :mrgreen:
1971 Coupe, 496, 4-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av hasseh »

Hot Rod skrev:
hasseh skrev:Killen som äger Mustangen på affischen är för övrigt även Corvette ägare. Han har både c3 och c6.
Han (Janne Andersson) äger många flygplan, bl a A-26 Invader som nog är snäppet fränare än Mustangen om nån frågar mig... :twisted:

Mer info här http://www.flygmuseum.com/ :mrgreen:

Jag kommer dit! :mrgreen:

Du känner Janne också förstår jag. Ja idag så har han Mustang, Invader, Texan, Hunter, Vampire och Heron i sin flygplansflotta.
Vi ska försöka visa upp alla utom Huntern på flygdagen. Sitter just nu med slutfasen på uppvisningsprogrammet och vid sidan om Jannes maskiner så tycker jag själv det ska bli extra kul med att få visa upp en AJ 37 Viggen igen. Hade för övrigt den sista flygningen med AJ 37 innan denna kom upp i luften igen på en av mina egna flygdagar i Karlsborg i början av 2000-talet.
Användarens profilbild
Hot Rod
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Hot Rod »

Nope, känner inte Janne.

Ser också fram emot att se en (civilreggad!) 37 i luften, skruvade JA på F13 i lumpen.
1971 Coupe, 496, 4-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
Skriv svar