Nitto
Nitto
Hej!!!
Någon som vet hur mycket luft man ska i Nitto Invo
325/30/19
275/35/18
Någon som vet hur mycket luft man ska i Nitto Invo
325/30/19
275/35/18
Med vänliga hälsningar,
*** Fidde ***
*** Fidde ***
- Corinthian
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1056
- Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
- Ort: Järfälla
Re: Nitto
kör med rekommenderat tryck till att börja med (2.1 bar kallt)
Om det är tokvarmt underlag och däcken blir väldigt varma under en trackday kan du justera ned trycket
Om det är tokvarmt underlag och däcken blir väldigt varma under en trackday kan du justera ned trycket
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Re: Nitto
Bör man inte ha mer lufttryck när man inte har förstärkta däcksidor som man har på originaldäcken?
2,1 är väl rätt lite för ett så brett däck utan förstärkta däcksidor?
2,1 är väl rätt lite för ett så brett däck utan förstärkta däcksidor?
Med vänliga hälsningar,
*** Fidde ***
*** Fidde ***
- Corinthian
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1056
- Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
- Ort: Järfälla
Re: Nitto
Inget jag har hört tidigare. Vanliga däck (ej EMT/ZP/Run-Flat) har ju förstärkta däcksidor och EMT/ZP/Run-Flat har ytterligare superhårda sidor...Fidde skrev:Bör man inte ha mer lufttryck när man inte har förstärkta däcksidor som man har på originaldäcken?...
Trycket ökar ju sedan när det blir varmt. jag brukar ligga på 2.40-2.55 varmt.
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
- Corinthian
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1056
- Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
- Ort: Järfälla
Re: Nitto
både ja & nej, haha.. på ett EMT-däck så är det ju mer sidan än luften... iom det så flexar dom ju dåligt och passar sig tex inte för banåkaC5Z06 skrev:Det är inte däcksidan som bär upp bilen, utan luften i däcket.
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Re: Nitto
Kontaktade Michelin's tekniska support om lufttrycket när jag bytte däck för ett par år sedan för däckverkstaden blåste i nästan 3kg! och tyckte jag skulle köra med det. Svaret från Michelin var att åka med trycket GM rekommenderar (2.1kg) och inte mer på gatan.
There is no substitute for cubic inches...
C7 Stingray Z51 Convertible Aut. 2016
C5 Commemorative Edition Convertible Aut. 2004 - Såld
AC 427 Cobra replika - Såld
C7 Stingray Z51 Convertible Aut. 2016
C5 Commemorative Edition Convertible Aut. 2004 - Såld
AC 427 Cobra replika - Såld
Re: Nitto
Kanske dags för en fakta-sticky ? Har läst trådar om samma 2,1kg sedan 2005 

C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Re: Nitto
Då kan jag ta en annan fråga då 
Ni som kör med Nitto Invo:
Vart köptes dom?
Va kosta dom?
Och! är ni nöjd med dom??
/Marcus

Ni som kör med Nitto Invo:
Vart köptes dom?
Va kosta dom?
Och! är ni nöjd med dom??
/Marcus
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Nitto
Mina Nitto Invo köpte jag till min C6 Z06 i Usa samtidigt med fälgarna. I den dimension jag kör med 19" fram och 20" bak är det ytterst begränsat med urvalet. Jag är nöjd med däcken.
Dock är greppet inte så våldsamt mycket bättre än originaldäcken. Trots att jag kör med antispinn på så vill det släppa i de första växlarna ändå
Jag har hört mycket gott om Nitto NT05 om man vill ha grepp på torr väg och inte prioriterar lågt vägljud & bra väggrepp i vått. Så det är 4 st på väg hem från Usa.
Jag tror inte Nitto har någon representant i Sverige, men det finns de som själva importerar mot ett visst påslag naturligtvis som det går att köpa av om man inte vill beställa direkt från Usa själv.
/Lars/
Dock är greppet inte så våldsamt mycket bättre än originaldäcken. Trots att jag kör med antispinn på så vill det släppa i de första växlarna ändå

Jag har hört mycket gott om Nitto NT05 om man vill ha grepp på torr väg och inte prioriterar lågt vägljud & bra väggrepp i vått. Så det är 4 st på väg hem från Usa.

Jag tror inte Nitto har någon representant i Sverige, men det finns de som själva importerar mot ett visst påslag naturligtvis som det går att köpa av om man inte vill beställa direkt från Usa själv.
/Lars/
Senast redigerad av Lars J den ons maj 09, 2012 18:38, redigerad totalt 1 gånger.
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Re: Nitto
Jag köpte mina Nitto Invo av www.jkr-racing.se
2st 285 30 19 och 2st 345 25 20 totalt gav jag 20,500:-
2st 285 30 19 och 2st 345 25 20 totalt gav jag 20,500:-
ZR1 2009 Atomic orange SÅLD
Re: Nitto
Vartifrån beställde du?Erik_ skrev:Jag köpte mina Nitto Invo i USA
2st 275 30 18 och 2st 345 30 19 totalt gav jag 11500:- hem till dörren.
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Nitto
http://www.discountedwheelwarehouse.com tror jag det va.
Sen körde jag dom i container hem.
Sen körde jag dom i container hem.
Re: Nitto
tull och momsfritt ... 

Re: Nitto
Blir det inte lite smalt med 315 35 20 på din bil ?Lars J skrev:Mina Nitto Invo köpte jag till min C6 Z06 i Usa samtidigt med fälgarna. I den dimension jag kör med 19" fram och 20" bak är det ytterst begränsat med urvalet. Jag är nöjd med däcken.
Dock är greppet inte så våldsamt mycket bättre än originaldäcken. Trots att jag kör med antispinn på så vill det släppa i de första växlarna ändå![]()
Jag har hört mycket gott om Nitto NT05 om man vill ha grepp på torr väg och inte prioriterar lågt vägljud & bra väggrepp i vått. Så det är 4 st på väg hem från Usa.![]()
Jag tror inte Nitto har någon representant i Sverige, men det finns de som själva importerar mot ett visst påslag naturligtvis som det går att köpa av om man inte vill beställa direkt från Usa själv.
/Lars/
ZR1 2009 Atomic orange SÅLD
Re: Nitto
Jag kör med 345/25-20 bak nu på mina Invo. Med NT05 blir det att gå tillbaka till originalfälgarna för att komma någorlunda nära rätt dimension där.
/Lars/
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"