Händer inget när jag trycker på options
-
- Nykomling
Händer inget när jag trycker på options
Tja har precis köpt en C6 z06 jag behöver hjälp med att få fram options menyn för det händer inget när jag trycker på options vill även få fram odometern på displayen men får inte fram det, tacksam om någon har en lösning, kan den ha låst sig eller kan man kolla vid ett visst läge?
Corvette C6 Z06 2006
Re: Händer inget när jag trycker på options
Det enda jag vet som brukar hända är om bilens Options har ställts in med en annan remote än den/de du har. Vi har haft en del importbilar där ägaren fått med två remotes men att Options har programmerats med en tredje remote som man inte fått med.shunovette skrev:Tja har precis köpt en C6 z06 jag behöver hjälp med att få fram options menyn för det händer inget när jag trycker på options vill även få fram odometern på displayen men får inte fram det, tacksam om någon har en lösning, kan den ha låst sig eller kan man kolla vid ett visst läge?
Då måste man ta sig till en GM verkstad och de nollställer alla remotes och lägger in den/de du har - sen fungerar det att komma in i Options igen.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
-
- Nykomling
Har 2 nycklar Startar jag med första nyckeln kmr gamla ägarens namn och den andra nyckeln står det driver2 ska förbi imorn hos chevrolet får se vad dom kommer fram till.
Corvette C6 Z06 2006
-
- Nykomling
Har fortfarande inte löst problemet får vänta 2 veckor tills GM har tid,
Har googlat fram denna tråd http://forums.corvetteforum.com/c6-tech ... lable.html
Någon som känner igen problemet?
Har googlat fram denna tråd http://forums.corvetteforum.com/c6-tech ... lable.html
Någon som känner igen problemet?
Corvette C6 Z06 2006
Precis det jag skriver ovanshunovette skrev: Någon som känner igen problemet?

RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
-
- Nykomling
-
- Nykomling
Var idag med bilen hos exclusivecars i täby, dom programera om foben som var som 3 och 4 till 1 och 2 men det hjälpte inte options trip och reset fungerar inte, dom sa att knapparna kan vara trasiga så får beställa en ny knappsats.
Men jag tycker det är konstigt att dom går sönder och dom 2 övre knapparna fungerar.
Kan det kanske vara att kontakten bak inte sitter i ordentligt?
Men jag tycker det är konstigt att dom går sönder och dom 2 övre knapparna fungerar.
Kan det kanske vara att kontakten bak inte sitter i ordentligt?
Corvette C6 Z06 2006
Tja, allt kan väl gå sönder? Men skruva isär panelen och titta efter. 

Mvh
Thomas
Thomas
-
- Nykomling
-
- Nykomling
Efter lite pill så har polarn fixat problemet åt mig, det visade sig vara kabeln som går till knappsatsen inte satt fast ordentligt.
Då slapp man byta knappsats men jag åkte på en omkodning.
Då slapp man byta knappsats men jag åkte på en omkodning.
Corvette C6 Z06 2006