Någon som har en C6 A6 runt Eskilstuna området?
Någon som har en C6 A6 runt Eskilstuna området?
Är det någon runt Eskilstuna området här som har en C6:a med den nya 6växlade automatlådan och som kan tänka sig att mot en Glass/Hamburgare/Pizza ta med mig på en åktur?
Anledningen är att jag själv vill uppleva hur den 6 växlade lådan beter sig innan jag bestämmer mig för vilken lådan min kommande C6:a skall ha.
Anledningen är att jag själv vill uppleva hur den 6 växlade lådan beter sig innan jag bestämmer mig för vilken lådan min kommande C6:a skall ha.
-
- Nykomling
Re: Någon som har en C6 A6 runt Eskilstuna området?
Jag har haft manuell och automat både paddleshift och den gamla lådan mitt råd satsa på en manuell, glömmer aldrig den där dagen då jag första gången varvade ut min aut c6 från rödljusen höll på att klippa ett träd när 2an kastades i, traction control är lite efterbliven på dessa bilar och i kombination med dom hårda växlingarna av automat lådan obs detta var på en rak väg.
Säkert fler än mig som ägt en automatare känner igen detta.
Säkert fler än mig som ägt en automatare känner igen detta.
Corvette C6 Z06 2006
-
- Corvetteälskare
I Örebro rullar det en.. men inte helt original kanske.
Det går att göra otroligt mycket med A6 lådan, som programvaran är från början så är den skräp.
Men med rätt programvara vill du inte ha en manuell!
Stig och Arne i Karlskoga har grejat mycket dom senaste åren och har fått till det makalöst bra!
Det går att göra otroligt mycket med A6 lådan, som programvaran är från början så är den skräp.
Men med rätt programvara vill du inte ha en manuell!
Stig och Arne i Karlskoga har grejat mycket dom senaste åren och har fått till det makalöst bra!
Corvette C6 Procharged
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
Jag kör 2009ans tomatlåda och kan inte se problemen som en del verkar ha haft men det kanske är olika på olika årsmodeller. Om solen lyser en dag går det säkert att ta en tripp åt det hållet. Det är ju bara 30 mil ToR från Linköping. 

Mvh
Thomas
Thomas
Hejdarn: Du kan väl skicka ett PM om du skulle få vägarna förbi Eskilstuna. 

Prognosen är ihållande regn från igår till på onsdag. Kan kolla framåt helgen. 

Mvh
Thomas
Thomas
Då var det klart, det blev en C6:a -08 med manuell låda iallafall. 

-
- Corvettefanatiker
Hejs
Grattis till nya bilen!!
Grattis till nya bilen!!
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
Tackar.
Jag har nu ägt bilen i 4 dagar och känner redan nu att jag valde rätt, automat har säkert sina fördelar men jag stortrivs verkligen men den manuella lådan.
Jag har nu ägt bilen i 4 dagar och känner redan nu att jag valde rätt, automat har säkert sina fördelar men jag stortrivs verkligen men den manuella lådan.

-
- Corvettefanatiker