Hej, jag undrar om det är ofantligt mycket jobb att byta dessa delar?
Kondensorn borde ju va förhållandevis lätt kan jag tycka.
Kompressorn läcker tydligen i nån skarv, så tydligen inget som går att laga.
Och nån som vet vart man kan få tag på dessa delar till en vettig peng?
Lite jobbigt att åka varma sommardagar utan ac`n.
Kompressor samt kondensorn.
-
- Nykomling
Re: Kompressor samt kondensorn.
Du måste ta bort vatten pumpen för att byta kompressorn annars är det inte så svårt
-
- Nykomling
Låter ju väldigt enkelt.
Såg att kompressorn bara kostade ca 3000:- ny i USA så inte så mycket pengar ändå.
Såg att kompressorn bara kostade ca 3000:- ny i USA så inte så mycket pengar ändå.
Har precis bytt på min C5'a. Köpte ett kit på E-bay med kompressor, torkfilter, olja och packningar. Plockade bort grenröret och startmotorn och tog kompressorn bakåt nedåt. Kanske inte rätt väg, men det är faktiskt enkelt att ta bort dem och jag hade nyss gjort samma manöver för att fixa startmotorn och en trasig pinnbult. Vet inte hur det är att ta bort vattenpumpen? Kanske det är enklare.
När du beställer fråbn USA vill de veta nummret på kompressorn eller VIN om det är en USA-såld bild.
Kommer inte ihåg nu var jag köpte men här är ett exempel:http://www.ebay.com/itm/120717171011?ss ... 1423.l2649
När du beställer fråbn USA vill de veta nummret på kompressorn eller VIN om det är en USA-såld bild.
Kommer inte ihåg nu var jag köpte men här är ett exempel:http://www.ebay.com/itm/120717171011?ss ... 1423.l2649
lyfter tråden,
vart hittar man detta OEM nummer som dem frågar efter?
vart hittar man detta OEM nummer som dem frågar efter?
C5 -00
www.hfsk.se ( Oförglömlig upplevelse )
Det står på kompressorn. Gör ren den och leta. Vet inte exakt var då jag har en USA-import och kunde köpa på VIN-numret
misstänkte detta, måste säkert krypa under bilen då. för man såg inget uppifrån.
tack för info!
tack för info!
C5 -00