Startproblem
Startproblem
Hej! Jag är ny här på forummet och har köpt min första corvette.Jag undrar om någon kan hjälpa mig med ett problem.Har en -93 Lt1 jag har bytt stift och tändkablar.Bilen startade direkt fick gå på tomgång en stund.Jag stängde av och startade upp igen.Men nu vägrar den starta.Bensinpumpen startar när tändningen vrids på och bränsle kommer fram till filtret.Jag plockade ur 2 stift dom var torra och det fanns ingen gnista. Har kollat säkringar 2 dosor i motorrummet med maxi säkringar.Kollat säkringar i kupen vid passagerar sidan.Finns det fler? Det verkar som något stryper bränsle och tändning.Startmotorn går för fullt.Är det någon som har några ideer? Tacksam för hjälp mvh Leif
startproblem
låter märkligt,men stöldskyddet då? det har inte blivit aktiverat på något sätt?,isåfall går den ju att starta igen på någon timme.
startproblem
Hej! Hur skall jag göra för att få fram fel koder utan avläsare.Steg för steg så att jag inte gör något jag får ångra.Fick ett tips om en sida men jag litar inte på min gamla skol engelska mvh Leif
Kolla koder
Tja man kan ju kortsluta stiften i kontrollenheten då börjar koden blinka på varningsdisplayen,varje kod blinkar tre gånger,men det är inte direkt lätt speciellt om det är flera felkoder.Enklast är väl att åka till en firma som kan kolla koderna eller att du skaffar kablar och programvara och kollar med en laptop eller annan gammal dator du har i garaget själv. på dom äldre var det stiften längs till höger på ALCL som ska kortslutas mellan varann. (detta gäller till 91 i varje fall) Det är alltså service engene soon lampan som blinkar.