Limmar just nu nya tätningslister runt t-topparna. Är det någon mer än jag som har problem att få sidorutan att sluta tätt mot listerna? Trots att jag justerat in rutans lutning mm så får jag inte rutan att krypa in i spåret som sitter i t-topp listen. Går det överhuvudtaget att få tätt i de övre hörnen? Är det jag som är klantig eller går det inte att få bättre passning?
Listerna kommer från Mid America Motorworks.
Tätninglister runt rutor
Tätninglister runt rutor
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
T-topparna är klara. Jag fick skära loss och göra om kanten som sluter mot rutan. Listen kom för långt ifrån rutan och de ovala spåren i t-toppen (som gör att stålprofilen som listen limmas i, och kan skjutas i sidled) räckte inte till. Blev väl skapligt efter mycket passningsarbete.
Om jag skulle göra om allt så skulle jag spara fönstersidan till sist.
Ett tips du kan få redan nu är att limma de främre ytterhörnen först, där plåtförstärkningen sitter, den är annars mycket svår att få att sitta fast, när det spänner och drar från närliggande sidor. Se till att du har ett par klämmor då är det lättare att pressa ner listhörnet mot botten.
Dörrarna får vänta till våren, eftersom mitt garage är för smalt så jag kan inte öppna dem helt.
Jag använde ett lim som är avsett för gummilister inköpt också det hos Mid America Motorworks. Men du kan säkert hitta motsvarande hos glasmästare och biltillbehörs företag här hemma. Jag använde också vanlig bil/båt fönster tätgucka från Biltema för att fylla under stålprofilen som håller listen mot sidorutan. Räkna med att bli väldigt svart om fingrarna
Om du skall byta lister runt dörrarna kan du gärna få tala om hur det gick.
Om jag skulle göra om allt så skulle jag spara fönstersidan till sist.
Ett tips du kan få redan nu är att limma de främre ytterhörnen först, där plåtförstärkningen sitter, den är annars mycket svår att få att sitta fast, när det spänner och drar från närliggande sidor. Se till att du har ett par klämmor då är det lättare att pressa ner listhörnet mot botten.
Dörrarna får vänta till våren, eftersom mitt garage är för smalt så jag kan inte öppna dem helt.
Jag använde ett lim som är avsett för gummilister inköpt också det hos Mid America Motorworks. Men du kan säkert hitta motsvarande hos glasmästare och biltillbehörs företag här hemma. Jag använde också vanlig bil/båt fönster tätgucka från Biltema för att fylla under stålprofilen som håller listen mot sidorutan. Räkna med att bli väldigt svart om fingrarna

Om du skall byta lister runt dörrarna kan du gärna få tala om hur det gick.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h