Renovering av muncie

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
StingrayRacing
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 755
Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
Ort: Västerås

Renovering av muncie

Inlägg av StingrayRacing »

Tjena,

Håller på som bäst och renoverar lådan. Ska till och byta bakre lagret, men jag vet inte hur jag ska få isär den nu. Ska jag ta bort hastighetsmätar drevet för att kunna ta bort backväxeldrevet och sedan mellanvägg och lager, eller....? :roll:
Bild
Senast redigerad av StingrayRacing den mån jan 17, 2005 22:48, redigerad totalt 1 gånger.
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Peter
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1743
Blev medlem: mån okt 20, 2003 18:15
Ort: Södertälje
Kontakt:

Inlägg av Peter »

Jag har inte en susning men här finns en redogörelse hur man plockar isär dom iaf:

http://members.rogers.com/mlvd/muncie_rebuild.htm
Kasta inte bäver i trähus.
StingrayRacing
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 755
Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
Ort: Västerås

Inlägg av StingrayRacing »

Bra! Min taktik verkade stämma. :lol:
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Skriv svar