Hejsan,
Monterade ett nytt sportsystem på min 00a igår,XSpower 2,5" polerat rostfritt.
Inhandlat på blocket från Nord-tuning i Sundsvall för ett som jag tycker bra pris
7500sek.Bra passform snygga svetsskarvar ser proffsigt ut,MEN! rörmuff i ljudämpare
hade inte rätt dimention förhållande till rör.Gick inte att fixera o dra för att få tätt i skarvar med
medskickade bandklammor(fel storlek).Fick åka till biltema idag o köpa 63mm rörklammor och montera
då gick det faktiskt att justera in rätt o få tätt i rörskarvar.Amerikansk bolt-on!!.Men ett riktigt gött ljud faktiskt!.
Micke
XS-power sportsystem.
XS-power sportsystem.
C4 1990 cupé L98
C4 ZR-1 1990
C6 Z51 cupé 2005
C4 ZR-1 1991
C5 2000 F-45 manuell
C4 1990 406ci
504hk 700nm
(Sålda)
Nuvarande
C5 Z06 2003
410/550nm
C4 ZR-1 1990
C6 Z51 cupé 2005
C4 ZR-1 1991
C5 2000 F-45 manuell
C4 1990 406ci
504hk 700nm
(Sålda)
Nuvarande
C5 Z06 2003
410/550nm
Re: XS-power sportsystem.
Hej!
Jag har också ett XS 2,5" slutsystem! Kanonbra system med supergött ljud!
Rekommederas verkligen. Det ligger mycket bra till prismässigt också jämfört med de flesta andra slutsystemen på marknaden. Kostar nog inte mycket mer än hälften...
Mycket snyggt med bra finish (jag hade inget som helst problem med passformen på min -04..! Synd att det krånglade för dig..!). Helrätt ljudprofil utan durr eller resonans vid vanlig landsvägskörning. Jag är kanonnöjd!
Jag har också ett XS 2,5" slutsystem! Kanonbra system med supergött ljud!


Mycket snyggt med bra finish (jag hade inget som helst problem med passformen på min -04..! Synd att det krånglade för dig..!). Helrätt ljudprofil utan durr eller resonans vid vanlig landsvägskörning. Jag är kanonnöjd!

3:a KM 2015 <450 hk
5:a KM 2014 <500 hk
Corvette C5 Coupé 2004
5:a KM 2014 <500 hk
Corvette C5 Coupé 2004
Re: XS-power sportsystem.
Hej,
Passformen finisch samt ljudet är kanon,men som sagt rörpassning
var det värre med.Jag fick väl förmodligen ett måndagsex,det är tätt
men det flyttar sig efter ett tag.Har efterjusterat ett par ggr,flyttar det
sig nu igen så blir det att tiga ihop skarvarna.Man vill ju att piporna skall
ligga fint i linje.Sen var även rörmuffen på den vänstra burken ca 15 mm kortare än
den högra,då nyper det ju sämre där,är ju risk att klamman klämmer för långt ut på röret.
Micke
Passformen finisch samt ljudet är kanon,men som sagt rörpassning
var det värre med.Jag fick väl förmodligen ett måndagsex,det är tätt
men det flyttar sig efter ett tag.Har efterjusterat ett par ggr,flyttar det
sig nu igen så blir det att tiga ihop skarvarna.Man vill ju att piporna skall
ligga fint i linje.Sen var även rörmuffen på den vänstra burken ca 15 mm kortare än
den högra,då nyper det ju sämre där,är ju risk att klamman klämmer för långt ut på röret.
Micke
C4 1990 cupé L98
C4 ZR-1 1990
C6 Z51 cupé 2005
C4 ZR-1 1991
C5 2000 F-45 manuell
C4 1990 406ci
504hk 700nm
(Sålda)
Nuvarande
C5 Z06 2003
410/550nm
C4 ZR-1 1990
C6 Z51 cupé 2005
C4 ZR-1 1991
C5 2000 F-45 manuell
C4 1990 406ci
504hk 700nm
(Sålda)
Nuvarande
C5 Z06 2003
410/550nm