Hej
Har hittat en -68 med 454. Vad ligger de i för ca pris & vad ska man tänka på.. hade -68 några svagheter?
Mvh
Micke
köpa -68 ca pris? vad tänka på`?
köpa -68 ca pris? vad tänka på`?
Corvette C4 -94 6vxl
Http://www.corvetteGTA.tk
Http://www.corvetteGTA.tk
- Mr SIXPACK
- Corvetteälskare
- Inlägg: 474
- Blev medlem: sön nov 02, 2003 18:48
- Ort: C2/C3-Garaget i Brottby, Stockholm - Sverige
- Kontakt:
Hej Micke,
Kolla diskussionen ang. priser på en 69 på "Ordet är fritt". Där finns det lite matnyttig info. Jag har själv en 68 som jag håller på och helrenoverar och jag har väl inte hittat några "svagheter" på denna. Det man skall tänka på att det är första årsmodellen på denna karossform och man gjorde ett stort antal förändringar till -69:an, vilket innebär att vissa delar bara passar på 68:an. Om du är ute efter en orginal/matching#-bil tänk då på att 454 inte satt orginal i 68:an. Prisbilden är svår att svara på eftersom du inte har beskrivit bilens skick, ombyggd - orginal, cab - T-top etc.. Vill du veta mer i detalj är du välkommen att ringa mig kvällstid/helg på 070-3231096.
Bästa Corvettehälsningar
Svemp@
Kolla diskussionen ang. priser på en 69 på "Ordet är fritt". Där finns det lite matnyttig info. Jag har själv en 68 som jag håller på och helrenoverar och jag har väl inte hittat några "svagheter" på denna. Det man skall tänka på att det är första årsmodellen på denna karossform och man gjorde ett stort antal förändringar till -69:an, vilket innebär att vissa delar bara passar på 68:an. Om du är ute efter en orginal/matching#-bil tänk då på att 454 inte satt orginal i 68:an. Prisbilden är svår att svara på eftersom du inte har beskrivit bilens skick, ombyggd - orginal, cab - T-top etc.. Vill du veta mer i detalj är du välkommen att ringa mig kvällstid/helg på 070-3231096.
Bästa Corvettehälsningar
Svemp@
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 269
- Blev medlem: tor okt 23, 2003 20:23
- Ort: Örnsköldsvik
Det första du bör "reda" ut är varför den har en 454:a?? Är det en big block bil från början eller är det en konverterad small block? Det är i princip helt omöjligt att ange ett pris utan att veta mer om bilen. Är det en frisk kaross, ej konverterad med några konstiga skärmbreddare osv., fin inredning, rätt 427 motor osv. så kan priset vara mer än det dubbla jämfört med om det är en custom bil från 80:talet med en 454 motor hämtad från någon pick-up eller annan cheva personbil från mitten av 70-talet.
Ursprungligen erbjöds en 68:a antingen med en 327:a eller en 427:a.
En riktig 80-tals custom bil (candy lack, fel motor, skärmbreddare, underlig inredning osv.) är mer eller mindre osäljbar idag, i alla fall mycket billig (jag gissar kring 60-70 tusen kroner....med rätt köpare!), medans en mycket fräsch originalbil med t.ex. någon vassare variant av 427 motorn (och rätt motor till bilen ifråga!) kan närma sig 200 tusen, för att inte tala om det skulle råka ha en original L88 eller L89 motor...då blir det riktigt dyrt.
Nu är jag inte påläst på aktuella priser, men ovan var ett försök att beskriva lite hur viktigt det är att veta mer om bilen innan du ev. köper den. I fråga om svagheter så har den inga "svagheter" jämfört med övriga C3 Corvetter. Man bör t.ex. alltid ta en koll på bakhjulslager, kolla ramen så att det inte finns rost, speciellt kring bakhjulens bärarmsinfästning, rost i vindruteramen och kolla bromsoken för ev. läckage. För övrigt är det skicket som avgör. T.ex. trasig kaross eller dålig inredning är oftast dyra att åtgärda, även om allting finns att köpa. Sedan handlar det ju till sist om att det är en gammal bil. Är bussningar bytta någon gång i hjulupphängningen osv. osv.
Mvh, Björn
Ursprungligen erbjöds en 68:a antingen med en 327:a eller en 427:a.
En riktig 80-tals custom bil (candy lack, fel motor, skärmbreddare, underlig inredning osv.) är mer eller mindre osäljbar idag, i alla fall mycket billig (jag gissar kring 60-70 tusen kroner....med rätt köpare!), medans en mycket fräsch originalbil med t.ex. någon vassare variant av 427 motorn (och rätt motor till bilen ifråga!) kan närma sig 200 tusen, för att inte tala om det skulle råka ha en original L88 eller L89 motor...då blir det riktigt dyrt.
Nu är jag inte påläst på aktuella priser, men ovan var ett försök att beskriva lite hur viktigt det är att veta mer om bilen innan du ev. köper den. I fråga om svagheter så har den inga "svagheter" jämfört med övriga C3 Corvetter. Man bör t.ex. alltid ta en koll på bakhjulslager, kolla ramen så att det inte finns rost, speciellt kring bakhjulens bärarmsinfästning, rost i vindruteramen och kolla bromsoken för ev. läckage. För övrigt är det skicket som avgör. T.ex. trasig kaross eller dålig inredning är oftast dyra att åtgärda, även om allting finns att köpa. Sedan handlar det ju till sist om att det är en gammal bil. Är bussningar bytta någon gång i hjulupphängningen osv. osv.
Mvh, Björn