Korta växelspak ???
Korta växelspak ???
Hej....har en 95a cab automat .....lite frågor om den 1. varför stannar inte bältet om man rycker i det ...är det en annan konstruktion på dessa likadant bägge sidor ....2. går det att korta växelväljaren något ..i så fall hur . 3. bilen är osänkt men lite hög framm i mina ögon ...hur ser mellanläggen ut original ...förstår att man skall plocka bort eller byta ...vill sänka den ca 3 cm ...nån som har nån lösning på detta ????
- Peter sp2000
- Rookie
Re: Korta växelspak ???
Hej Torsten
Jag kan svara på din första fråga.
Knappen på sidan av rullen måste tryckas in,där efter brukar vi ta tag i bältet som går över buken och baka tillbaka det en aning för att strama åt.
Bältet som går över axeln låses enbart vi en kraftig in bromsning,känner för modligen av G-krafterna som blir vid inbromsningen.
Testa gärna detta så du vet att det funkar.
MVH Peter GBG
Jag kan svara på din första fråga.
Knappen på sidan av rullen måste tryckas in,där efter brukar vi ta tag i bältet som går över buken och baka tillbaka det en aning för att strama åt.
Bältet som går över axeln låses enbart vi en kraftig in bromsning,känner för modligen av G-krafterna som blir vid inbromsningen.

Testa gärna detta så du vet att det funkar.
MVH Peter GBG
Corvette Cab-92-Aut
Re: Korta växelspak ???
Bälten i amerikanska bilar är uppbyggda på annat sätt än svenska.
Det sitter en pendel i bältet som stramar åt vid häftiga inbromsningar eller kollisioner..
Det sitter en pendel i bältet som stramar åt vid häftiga inbromsningar eller kollisioner..