Hej. Jag är nybliven medlem och ska direkt erkänna att jag är ruskigt oteknisk. Däremot gillar jag Corvetter mer än någon annan bil och jag äger en C6 -08 som rullat strax över 1500 mil.
Nu till problemet, motorlampan lyser och jag är supernojig. Har ingen aning om vad som kan vara fel. Det finns olja i bilen, det finns inget läckage någonstans och alla mätare indikerar normala värden. Jag får inte upp något felmeddelande i displayen heller, förutom att den varnar för däcksensorerna eftersom jag bytte fälgar för ett tag sedan och nu kör utan sensorer.
Det enda jag har gjort på sistone som möjligen kan ha betydelse är att jag (eller rättare sagt min polare) monterade rör hela vägen, alltså headers, x-pipa och ljuddämpare. Inga hemmabyggen utan bara B&B. Kan detta ha gjort att det blir fel på avgasvärdena eller något? Jag vågar ju fan inte ens köra bilen till en verkstad när motorlampan lyser. Är det någon som vågar sig på en gissning om vad felet kan vara? Och vågar jag köra bilen när motorlampan lyser? Den lyser hela tiden, blinkar inte om det nu spelar någon roll. Tacksam för hjälp.
Motorlampan lyser - vågar jag köra bilen?
-
- Nykomling
- Corinthian
- Corvettefanatiker
Re: Motorlampan lyser - vågar jag köra bilen?
Motorlampan brukar tändas om man byter avgasssystem utan att kompensera nåt för avgasvärdena, det flödar ju bättre så lambdasensorerna ger fel värden, alt. så sitter dom på ett annat ställe på röret och ger därför fel värden... jag har haft samma problem. Den släcks automatiskt efter felet är avhjälpt/inte registreras av datorn efter 3 starter.
Ring Anders på vette.se så kan han ge dig svar.
Ring Anders på vette.se så kan han ge dig svar.
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Du har säkert racecattar på nu???blev så för mej oxå....anders mappar bort problemet....bilen tycker racecattarna renar för dårligt helt enkelt......(dom bakre sensorerna koplas bort när man har racecattar)om du vill släcka lampan för stunden så koppla bort batteriet en stund.....då blev min borta ca 3 starter...åk sedan till r-tune
-
- Nykomling
Uppdatering. Jag lämnade in bilen på en verkstad och dom lyckades programmera bort felkoden. Jag ska dock lämna in bilen hos Vette.se för mappning i samband med att FAST-paketet installeras.
Tack för tipsen!
Tack för tipsen!