Lite fler bilder från Mantorp 18-19aug.
Vi samlades i södra stockholm i strålande sol för avfärd söder ut, regnet började vid Linköping och det regnade i princip hela första dagen. Dagen blev ganska ok ändå med många racepolare att snacka med, ett fåtal vågade sig ut på banan i regnet, bla en med regndäck - det är svårt att tro hur fort det går att köra i regn med rätt däck

Dragracing blev det förstås inte alls.
Dag 2 började med sol men det blev lite småmulet senare, dock inget regn. Först ut var banracing tävlingarna, oldies, under 500hk och över 500hk, det kommer säkerligen en del filmer på youtube så jag kommenterar bara helt kort. Hasse Sköld (C3a) vann 'Oldies' klassen, tyvärr blev två C2or illa åtgångna efter avåkning. Nibben (C5a med LS3 motor) vann 'under 500hk' klassen och Johnny Nilsson(C6 Z06) vann överlägset i 'över 500hk' klassen.
Jag vet inte vem som vann stegen men det kan säkerligen någon kommentera, Erik Vinell vann snabbaste bil, tror jag såg 10.66 som bäst, kan det stämma ?
För oss blev det en hektisk dag med skruvande på diverse bilar som hade problem, vi hade med oss lite slitdelar mm om någon skulle köra slut/sönder något och tur var väl det
Samling för avfärd söder ut, sju bilar blev det
På väg till Mantorp
Blöt första dag
Vårt tillhåll med en av våra kunders bilar som vi supportade under helgen, råkade också vara klassvinnaren i 500hk+
Johnny på språng med bucklan för seger i 500hk+

RaceLab.se /
Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email
info@racelab.se