Prisavdrag C6 med skruvad mätare?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Berga
Nykomling
Nykomling

Prisavdrag C6 med skruvad mätare?

Inlägg av Berga »

Vad är åsikten om ev prisavdrag för en bil med skruvad mätare? Säg 2-3000 mil skruvat. (verifierat mha carfax)
Känns som att en sån bil är betydligt kallare när man sen i framtiden själv ska sälja.
C6 3LT -09 svart coupe A6
FLNZ
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Re: Prisavdrag C6 med skruvad mätare?

Inlägg av FLNZ »

Det får en ju att tänka på vad mer på bilen som kanske är "skruvat", så ja det borde vara en anledning till prisavdrag.
Berga
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Berga »

Har nån en åsikt om hur stort prisavdrag man borde göra? (C6 2006, 2-3000 mil skruvat)
Är bilen iskall när man sen ska sälja vidare den?
C6 3LT -09 svart coupe A6
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Corinthian »

Hur långt en bil har gått är egentligen ovesäntligt och säger inte så mycket om skicket, tycker jag.. så länge som den är omhändertagen med bra oljor och inte konstant segdragen vid görning, utan urvarvad med jämna mellanrum så..
viktigare är det att ramen är hel och rak och inte svetsad nånstans. Då blir bilen betydligt kallare.
Hejdarn
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Hejdarn »

Jag tycker personligen att om någon börjat fuska så skulle jag bli väldigt misstänksam.
En ohederlig människa som säkerligen mysslar med fusklagningar och annat med så ett ordentligt avdrag oavsett mil tycker jag är på sin plats.

Jag skulle inte köpa en skruvad/fusklagad bil alls men det är jag.

Jag håller med Corinthian att milen i sig inte säger så mycket om skicket men det är inte det det handlar om.
Mvh
Thomas
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Jag delar Thomas uppfattning att kan man skruva mätaren så drar man sig säkert inte för att fuska med annat också, så se upp ett lågt pris kan bli ditt livs dyraste affär :(

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Användarens profilbild
andsan
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av andsan »

Hej.

Håller helt med.
Risken att göra sitt livs sämsta affär med en sådan bil måste vara större än med en ärlig säljare/ägare.

Var kritisk.
Det finns många att välja på.

Kör väl ut hakan nu men det är enklare att kolla upp en svensksåld men även en europasåld.
JA, jag vet att det fuskas även här men det är enklare att kolla bilens bakgrund.

Lycka till.
Anders Sandin
2009 Cab
Arctic White
Skriv svar