
Åsikter KM 2012 Konbana/Gymkana
Moderator: ornet
Åsikter KM 2012 Konbana/Gymkana
Skriv era åsikter här. Hjälp oss göra bättre träffar för er. 

Mvh
Thomas
Thomas
Re: Åsikter KM 2012 Konbana/Gymkana
Min reflektion efter helgen är att man borde lägga ner konbanan helt.
Nibben och jag la 5 timmar på fredagen på att bygga banan plus den tid Nibben la innan på att hitta en grundskiss plus att vi betalar en tidtagare i två dagar.
Det kom 10 personer under hela helgen som körde konbanan.
Vi kan lägga den tiden, energin och pengarna på banracingen och dragracingen istället.
Nibben och jag la 5 timmar på fredagen på att bygga banan plus den tid Nibben la innan på att hitta en grundskiss plus att vi betalar en tidtagare i två dagar.
Det kom 10 personer under hela helgen som körde konbanan.
Vi kan lägga den tiden, energin och pengarna på banracingen och dragracingen istället.
Mvh
Thomas
Thomas
Re: Åsikter KM 2012 Konbana/Gymkana
Jag kan inte annat än hålla med. Lägg tid och pengar på drag/banracingen.Hejdarn skrev:Min reflektion efter helgen är att man borde lägga ner konbanan helt.
Nibben och jag la 5 timmar på fredagen på att bygga banan plus den tid Nibben la innan på att hitta en grundskiss plus att vi betalar en tidtagare i två dagar.
Det kom 10 personer under hela helgen som körde konbanan.
Vi kan lägga den tiden, energin och pengarna på banracingen och dragracingen istället.
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Re: Åsikter KM 2012 Konbana/Gymkana
Hej!
Hade tänkt köra efter (provapå dragracing) ca kl 13.30 men då var banan bortplockad
men jag håller med Thomas och lars
och tiden räcker inte till att köra på konbana + dragracing+bana.
Det tog 4 timmar att köra 2 repor.
Hade tänkt köra efter (provapå dragracing) ca kl 13.30 men då var banan bortplockad

men jag håller med Thomas och lars

och tiden räcker inte till att köra på konbana + dragracing+bana.
Det tog 4 timmar att köra 2 repor.
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
https://youtu.be/IwrkFroReW8
- Corinthian
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1056
- Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
- Ort: Järfälla
Re: Åsikter KM 2012 Konbana/Gymkana
Försök få till en riktig superstage istället.
kanske på rakan istället för dragracingen, hehe
kanske på rakan istället för dragracingen, hehe
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
-
- Corvettefantast
- Inlägg: 192
- Blev medlem: fre maj 19, 2006 9:46
- Ort: Huddinge
Re: Åsikter KM 2012 Konbana/Gymkana
Finns det någon lista på tiderna?
Vet inte vad han med fyrhjulingen heter och som höll i det men gjorde det mkt bra och var väldigt trevlig!
Annars tyckte jag banan var lite liten/långsam. Hade varit roligare om man kunde kört en del på 2an istället.
Vet inte vad han med fyrhjulingen heter och som höll i det men gjorde det mkt bra och var väldigt trevlig!

Annars tyckte jag banan var lite liten/långsam. Hade varit roligare om man kunde kört en del på 2an istället.

Jimmy
Corvette Z06 2006
Corvette Z06 2006
Re: Åsikter KM 2012 Konbana/Gymkana
Jag hade gärna byggt superstage men då måste det ske på gamla bansträckningen utanför depåinfarten och Vettarna kan inte vända i slutet på den banan då de behöver typ 15 meter i vändradie.Corinthian skrev:Försök få till en riktig superstage istället.
kanske på rakan istället för dragracingen, hehe
Men jag tycker att vi satsar på att få mer ban och dragracingtid istället under helgen.
Mvh
Thomas
Thomas
Re: Åsikter KM 2012 Konbana/Gymkana
Jag körde på 3an men jag kanske körde lite fortare.Jim Profit skrev:Finns det någon lista på tiderna?
Vet inte vad han med fyrhjulingen heter och som höll i det men gjorde det mkt bra och var väldigt trevlig!
Annars tyckte jag banan var lite liten/långsam. Hade varit roligare om man kunde kört en del på 2an istället.

Det är dåligt med utrymme för banan överhuvudtaget.
Britt fick listan med tiderna och ATV-mannen heter Magnus och tillhör Mantorp.
Mycket trevlig kille.

Mvh
Thomas
Thomas
Re: Åsikter KM 2012 Konbana/Gymkana
Vi gav upp när det inte varit en enda där på flera timmar.Ubbe skrev:Hej!
Hade tänkt köra efter (provapå dragracing) ca kl 13.30 men då var banan bortplockad![]()
Mvh
Thomas
Thomas
Re: Åsikter KM 2012 Konbana/Gymkana
Bara lite funderingar... Skulle man inte kunna ha en Gymkhana-bana under lite enklare former!? Något slags upplägg som inte kräver så mycket resurser i form av personal, tid eller kostnader. För det är ju trots allt både jäkligt kul och lärorrikt att "helt lagligt" få sladda runt lite med sin bil. Klarar vi av körning "under eget ansvar"?
Skulle det fungera rent praktiskt? Vad gäller avseende försäkringar? Vilka risker finns det?
Hastigheten på helgens bana låg väl i spannet 0-40 km/tim gissar jag, så det känns typ ganska säkert när man sitter i en personbil... men det finns ju folk runt omring och utanför också så någon form av ordning måste väl råda.
Personligen såg jag inte någon påkörning av koner eller någon form av "lek"
i helgen, men så var ju den banan under överinseende större delen av tiden också! Snabbare banor kräver mer säkerhet...
I min värld så skulle nog en sådan här station under ett event med klubbmedlemmar faktiskt kunna "sköta sig själv" bara någon med lite erfarenhet tog på sig att lägga upp banan, sedan skulle det bara vara att köra på så länge man har lust. Enkelt och okomplicerat!
Sen är ju tävlingsmomentet en helt annan sak! Skall det finnas så måste ju en tidtagning under ordnade former till (annars kan man ju enkelt lösa den saken själv med en medhjälpare eller med en klocka i bilen). Men många av oss tycker nog att det är kul att bara köra mot sig själv och - som sagt - bara få en chans att ratta sin bil lite "extra" och nöjer oss med det!
/Magnus

Hastigheten på helgens bana låg väl i spannet 0-40 km/tim gissar jag, så det känns typ ganska säkert när man sitter i en personbil... men det finns ju folk runt omring och utanför också så någon form av ordning måste väl råda.
Personligen såg jag inte någon påkörning av koner eller någon form av "lek"

I min värld så skulle nog en sådan här station under ett event med klubbmedlemmar faktiskt kunna "sköta sig själv" bara någon med lite erfarenhet tog på sig att lägga upp banan, sedan skulle det bara vara att köra på så länge man har lust. Enkelt och okomplicerat!

Sen är ju tävlingsmomentet en helt annan sak! Skall det finnas så måste ju en tidtagning under ordnade former till (annars kan man ju enkelt lösa den saken själv med en medhjälpare eller med en klocka i bilen). Men många av oss tycker nog att det är kul att bara köra mot sig själv och - som sagt - bara få en chans att ratta sin bil lite "extra" och nöjer oss med det!

/Magnus
3:a KM 2015 <450 hk
5:a KM 2014 <500 hk
Corvette C5 Coupé 2004
5:a KM 2014 <500 hk
Corvette C5 Coupé 2004
Re: Åsikter KM 2012 Konbana/Gymkana
Jag kan ta på mig att ställa upp två koner så kan du köra åttor. 

Mvh
Thomas
Thomas
Re: Åsikter KM 2012 Konbana/Gymkana
Bra idé upp med konerna låt alla sladda runt hur mycket dom vill sedan blir det tidtagning tävling några timmar på söndagen.meko skrev:Bara lite funderingar... Skulle man inte kunna ha en Gymkhana-bana under lite enklare former!? Något slags upplägg som inte kräver så mycket resurser i form av personal, tid eller kostnader. För det är ju trots allt både jäkligt kul och lärorrikt att "helt lagligt" få sladda runt lite med sin bil. Klarar vi av körning "under eget ansvar"?Skulle det fungera rent praktiskt? Vad gäller avseende försäkringar? Vilka risker finns det?
Hastigheten på helgens bana låg väl i spannet 0-40 km/tim gissar jag, så det känns typ ganska säkert när man sitter i en personbil... men det finns ju folk runt omring och utanför också så någon form av ordning måste väl råda.
Personligen såg jag inte någon påkörning av koner eller någon form av "lek"i helgen, men så var ju den banan under överinseende större delen av tiden också! Snabbare banor kräver mer säkerhet...
I min värld så skulle nog en sådan här station under ett event med klubbmedlemmar faktiskt kunna "sköta sig själv" bara någon med lite erfarenhet tog på sig att lägga upp banan, sedan skulle det bara vara att köra på så länge man har lust. Enkelt och okomplicerat!![]()
Sen är ju tävlingsmomentet en helt annan sak! Skall det finnas så måste ju en tidtagning under ordnade former till (annars kan man ju enkelt lösa den saken själv med en medhjälpare eller med en klocka i bilen). Men många av oss tycker nog att det är kul att bara köra mot sig själv och - som sagt - bara få en chans att ratta sin bil lite "extra" och nöjer oss med det!![]()
/Magnus

Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: Åsikter KM 2012 Konbana/Gymkana
Jag kan kör 8 or utan konerHejdarn skrev:Jag kan ta på mig att ställa upp två koner så kan du köra åttor.
