Äntligen! Leverans ifrån VB&P

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Christian Larsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Äntligen! Leverans ifrån VB&P

Inlägg av Christian Larsson »

Känns som om det är julafton igen för mig igen, det snöar ute och massor av leksaker har anlänt :D

När man väl hade bestämt sig för vad som skulle beställas så tog det inte lång tid, ungefär 4 arbetsdagar tog frakten med Bax Global.

Bild
Bild

Det som har kommit är alltså:
4 st renoverade o-ringsok med belägg (var på deras vinter-rea)
Stålomspunna bromsslangar till dessa (även de på rean)
Komplett framvagnsrenoveringssats med alla bussningar i polyuretan, alla kulleder och styrleder.
Några andra småbussningar, den kompletta framvagnssatsen var ju förstås då bara "komplett" ;)
2 st 550 fjädrar
2 st KYB Gas-a-just dämpare

Har ett färglager kvar att måla på bärarmarna, sen kan all montering börja!
Snacka om att man längtar till våren och sopade vägar nu!

Måste sett ut som ett litet barn som just fått en legobyggsats när jag började öppna kartongerna :D

Undra vem som kommer ha den tajtaste framvagnen på vårmötet? :twisted:
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Undra vem som kommer ha den tajtaste framvagnen på vårmötet?
Var e vårmötet? :roll:
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

stockholm står det ju :oops:
det blev svar på tal :lol:
Peter
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Peter »

Allltid skoj med nya grejor.. 8)
Kasta inte bäver i trähus.
vett74
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vett74 »

Trevligt 8) 8)
2QIK4U

Inlägg av 2QIK4U »

Va e du för kompis,,har du inte fått lära dig att man ska dela med sig av leksakerna,,,,ska jag PM:a adress etc??...*s*
mvh R
Christian Larsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare

2QIK4U skrev:Va e du för kompis,,har du inte fått lära dig att man ska dela med sig av leksakerna,,,,ska jag PM:a adress etc??...*s*
mvh R
Är du riktigt snäll så kan du få vara med och leka med dom (montera ;)).

Annars har jag en känsla av att det är du på detta forum som har de roligaste leksakerna och borde dela med sig :P :twisted:
2QIK4U

Inlägg av 2QIK4U »

*s*...kan ändå glädjas med dig,,,vet hur det känns...*s*

Om du tittar ut genom fönstret....ser det inte ut som det börjar blomma lite,,,,och ljusna..
mvh R
Christian Larsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare

2QIK4U skrev:*s*...kan ändå glädjas med dig,,,vet hur det känns...*s*

Om du tittar ut genom fönstret....ser det inte ut som det börjar blomma lite,,,,och ljusna..
mvh R
Beckmörkt och snöslask :cry:

:P

När tiden är kommen för att sätta ner corvetten på sina hjul igen, dvs allting är monterat och en växellådsläcka är fixad så ska det nog vara fint väder och ljust ute igen. Har så mycket annat att göra vid sidan om så corvetten är kul nöje när det finns tid över bara :)

Men du, jag läste i en annan tråd att du kanske hade rekommendationer för värdena på fyrhjulinställning?
När allting är monterat så blir det det första som görs förstås, någon som vet bra verkstäder för detta i sthlms området?
2QIK4U

Inlägg av 2QIK4U »

Låter som du inte beställde tillräcklit roligt innehåll i paket då...*s*

visst har jag det....Vilken inställning Du ska beror mkt på vilken typ av körning Du ska göra rakt fram??kurvor? bana eller bara promenadåka,,,,
Det jag har är PERFORMANCE inställningar utprovat av kollegor i USA.

Bäst i STAN...dvs mest KOMPETENT personal har de på TYRESÖ gummi....även jag som känner dem tycker det kan vara lite väl kostsamt ibland,,,(å andra sidan la de3 halva dagar på min bil och det kostar),men där ställer man in bilen korrekt och jobbet görs av entusiaster....Ägaren har en Viper på 700 hk och Hasse har rod och Corvette mm...
Jag vara där med min gatracer 3 gånger på en vecka och fick dem att göra som jag ville,,,,
Anledningen till 3 besöka var att jag varje kväll var hemma och kapade sönder ramen /svetsade ihop resp böt bärarmar ett par gånger,,,,Ändamålen helgar medlen som det heter...*s* och vill man vara snabbast finns inga genvägar
mvh >R
Senast redigerad av 2QIK4U den fre jan 21, 2005 10:15, redigerad totalt 1 gånger.
Stingray
Admin
Admin
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

Christian Larsson skrev: Men du, jag läste i en annan tråd att du kanske hade rekommendationer för värdena på fyrhjulinställning?
När allting är monterat så blir det det första som görs förstås, någon som vet bra verkstäder för detta i sthlms området?
Ringa Farsta Däckcenter på 08-94 64 66 och hälsa från Tommy med USA corvetten...

Dom har en ruggig maskin för 4-hjulsinställningar och dom har en nersänkt lyft så att du kommer upp oavsett hur låg din bil är...

Jag ska dit igen snart och göra ny framvagn- bakvagnsinställning nu när jag monterat allt nytt....
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Skriv svar