Hej
Har köpt nya lister till min 75:a som sitter på utsidan av sidofönstren(Outer door seals) på Ecklers. Tyvärr så ser dom inte ut som dom gamla och dom verkar tjockare oxå för jag får ej rutan injusterad tillräckligt långt ut i överkant.
:evil: :evil: :evil:
Är det någon som köpt dessa lister och fått det att fungera ?
Finns det något ställe att köpa gummilist för att renovera dom gamla ?
Här kommer en fråga till
Borde jag höja stallspeeden på turbinen när jag sätter i den nya zz4 motorn. Har en th-400 samt orginal turbin.
Elvis
Justering av fönster
Funderar också på att köpa just den listen. Mitt problem är precis det omvända jag får min ruta för långt ut, med orginallisten som sitter där. Jag skulle behöva dina lister, är de till salu? Som det är nu så vill inte rutan krypa in i spåret på min t-tops list.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Re: Justering av fönster
Nu är inte jag någon klippa på just det som du ställer en fråga om, stallspeeden. Men jag har en ZZ4 och TH400 så jag kan åtminstone berätta hur jag upplever det.
Mig veterligen har det inte gjorts något på min bil just med stallspeeden (köpte med ZZ4 motorn i) och det går alldeles utmärkt. Enligt de mer lärde på området ska ZZ4 vara en motor med "amerikansk" style, det vill säga snäll och lydig utan nervösa tendenser, men ändå med lite mer knuff i. Det gör den tydligen lättkörd och kräver inga justeringar på stallspeed mm.
Och jag kan bara bekräfta......vrid på nyckeln och åk, fungerar hur bra som helst, det är min uppfattning om kombinationen.
Mig veterligen har det inte gjorts något på min bil just med stallspeeden (köpte med ZZ4 motorn i) och det går alldeles utmärkt. Enligt de mer lärde på området ska ZZ4 vara en motor med "amerikansk" style, det vill säga snäll och lydig utan nervösa tendenser, men ändå med lite mer knuff i. Det gör den tydligen lättkörd och kräver inga justeringar på stallspeed mm.
Och jag kan bara bekräfta......vrid på nyckeln och åk, fungerar hur bra som helst, det är min uppfattning om kombinationen.
Full fart spar tid i en 73:a coupe´
Hej /gbak
har skickat ett mail till Ecklers och frågat hurt dom tänkt sig att det skall passa. Jag skall prova lite till annars så kan du få köpa dom av mig. Skall prova med dom gamla igen och se om det funkar som det gjorde förut. jag har ej bytt dom andra listerna runt dörrar och t-topp men jag tror inte att det har någon betydelse för mina utv lister.
getwet/
Skönt att höra att du är nöjd med ZZ4. Då skruvar jag dit motorn med orginalturbin i.
I vår blir det kul
Elvis
har skickat ett mail till Ecklers och frågat hurt dom tänkt sig att det skall passa. Jag skall prova lite till annars så kan du få köpa dom av mig. Skall prova med dom gamla igen och se om det funkar som det gjorde förut. jag har ej bytt dom andra listerna runt dörrar och t-topp men jag tror inte att det har någon betydelse för mina utv lister.
getwet/
Skönt att höra att du är nöjd med ZZ4. Då skruvar jag dit motorn med orginalturbin i.
I vår blir det kul
Elvis
Köpte listerna från Ecklers och bytte utan problem på min -74, för ett par år sedan.Minns det som ganska enkelt, med rutan i botten så var det bara att dra upp den gamla och skjuta i en ny. Kanske att du måste justera rutan för att passa i listen på luckan, bort med dörrklädseln.Har inget minne av att jag behövde gör det.........
Jag bytte även ut skrammelkuddarna två per dörr men det skramlar ändå
om dörrarna när jag stänger.....Amerikansk passform?
Jag bytte även ut skrammelkuddarna två per dörr men det skramlar ändå
om dörrarna när jag stänger.....Amerikansk passform?