Tillägg i motordebatten!
Tillägg i motordebatten!
På en anna tråd talade vi lite om ifall man ska köpa en ny motor från america eller bygga en här hemma.....jag har redan där givit MIN syn på saken.....
Nu finns det en variant till...man köper någons motor när personen byter "upp" sig till ännu värre grejor...
Nackdelen med det är att man vet aldrig riktigt VAD man får och i vilket skick grejorna är,,,men det finns undantag,,,Det finns en kille som halkadein i vår hobby lite från euro/japs hållet och köpte en väldigt fin Nova för race,,,han lät Custom Racing som är en av landet bästa motorrenoveringsfirmor bygga en väldigt fin motor åt honom...men tyvärr lite för långsam för att stångas med de snabbaste ekipagen i Stockholms olagliga nattaktiviteter,,,Detta för han var för försiktig när han bad CR bygga motorn och för att de i första hand prioriterar KÖRBARHET och HÅLLBARHET.... så denna motor ska nu Magnoos sälja aldeles för billigt (enl. mig och många andra) men då det inte är 5-600 cu.in storlek på maskin verkar intresset vara svalt,,,,speciellt som han annonserat bland de som BARA kör race,,,det slog mig just att den motorn är annars ett perfekt allternativ för en Corvetteägare som vill ha ordentligt knuff i sin bil och dessutom kunna litea på att ta sig både till Kiruna och hem igen...*s*
Skulle jag bygga en snarlik motor åt en kund(ca 4-500 hk) skulle den kosta ca 60-70.000:- nu har jag sett han annonsera ut den för runt 30.000:- vilket är gratis,,,,Ni kan se med egna ögon på Nitroz annonssidor ...Säljaren heter Magnoos och jobbar på link nordiska( emailadressen)...klart ett alternativ om man vill ha nåt klart inför sommaren( vet att flera smider planer på att bygga något i vår - här är det klart)
Nu finns det en variant till...man köper någons motor när personen byter "upp" sig till ännu värre grejor...
Nackdelen med det är att man vet aldrig riktigt VAD man får och i vilket skick grejorna är,,,men det finns undantag,,,Det finns en kille som halkadein i vår hobby lite från euro/japs hållet och köpte en väldigt fin Nova för race,,,han lät Custom Racing som är en av landet bästa motorrenoveringsfirmor bygga en väldigt fin motor åt honom...men tyvärr lite för långsam för att stångas med de snabbaste ekipagen i Stockholms olagliga nattaktiviteter,,,Detta för han var för försiktig när han bad CR bygga motorn och för att de i första hand prioriterar KÖRBARHET och HÅLLBARHET.... så denna motor ska nu Magnoos sälja aldeles för billigt (enl. mig och många andra) men då det inte är 5-600 cu.in storlek på maskin verkar intresset vara svalt,,,,speciellt som han annonserat bland de som BARA kör race,,,det slog mig just att den motorn är annars ett perfekt allternativ för en Corvetteägare som vill ha ordentligt knuff i sin bil och dessutom kunna litea på att ta sig både till Kiruna och hem igen...*s*
Skulle jag bygga en snarlik motor åt en kund(ca 4-500 hk) skulle den kosta ca 60-70.000:- nu har jag sett han annonsera ut den för runt 30.000:- vilket är gratis,,,,Ni kan se med egna ögon på Nitroz annonssidor ...Säljaren heter Magnoos och jobbar på link nordiska( emailadressen)...klart ett alternativ om man vill ha nåt klart inför sommaren( vet att flera smider planer på att bygga något i vår - här är det klart)
lol
jag som inte kan skruva på min kan ju skriva här istället
Har ju redan också sagt min åsikt men .... 60-70 000kr för nått gammalt ihopplock!
min kostade 77000 med dåvarande dollarkurs. nu borde den vara nere på nästan 70 000kr. Hur tänker karln???
Kan ju berätta en liten grj jag va med om. ( nu när jag har tid
)
Min mors gubbe (sambo sen 1800-talet eller nått) e en riktig besservisser. Värsta sortens!! Han har läst chalmers och har säkert en IQ på 200 eller nått. Han e ruggigt smart med andra ord. Nu till problemet. Det lilla han inte vet, tror han att han vet! Som tex hur min fru bäst ska amma våra barn m.m. Han har aldrig själv haft barn eller jobbat med liknande, förmodligen aldrig hållt i ett barn innan våra kom till världen.
ok.
Nu e han också snål! Tjänar nästan millionbelopp om året men säger sig inte ha råd med internet
Nu till poängen hehe
Han hade varit och köpt en slipmaskin. Jag undra då om han skulle ha den till nått särskildt och fick till svar att han skulle ha den till att slipa sina moraknivar. Men sa jag... du kan ju aldrig slipa dom så bra som nya och dom nya kostar ju bara 20kr ca... Enligt honom kostade dom mycket mer än så och han har ju alltid rätt så jag tänkte = Här krävs en smula övertalning
På jobbet hade vi liggandes ett 10-tal gamla slitna moraknivar (dessa fungerar ju som engångsverktyg nästan för oss arbetare) så hade jag nåra själv. Slog in dom i julklapp i ett fint paket och åkte till ett byggföretag, köpte en ny och tejpade på kvittot (19,90kr)på kniven och slog in den i ett annat paket. Blev han glad?? Nädå. Fattade han skämtet? Nä inte det heller ... Men smart det e han.... *suck*
jag som inte kan skruva på min kan ju skriva här istället

Har ju redan också sagt min åsikt men .... 60-70 000kr för nått gammalt ihopplock!

Kan ju berätta en liten grj jag va med om. ( nu när jag har tid

Min mors gubbe (sambo sen 1800-talet eller nått) e en riktig besservisser. Värsta sortens!! Han har läst chalmers och har säkert en IQ på 200 eller nått. Han e ruggigt smart med andra ord. Nu till problemet. Det lilla han inte vet, tror han att han vet! Som tex hur min fru bäst ska amma våra barn m.m. Han har aldrig själv haft barn eller jobbat med liknande, förmodligen aldrig hållt i ett barn innan våra kom till världen.
ok.
Nu e han också snål! Tjänar nästan millionbelopp om året men säger sig inte ha råd med internet

Nu till poängen hehe
Han hade varit och köpt en slipmaskin. Jag undra då om han skulle ha den till nått särskildt och fick till svar att han skulle ha den till att slipa sina moraknivar. Men sa jag... du kan ju aldrig slipa dom så bra som nya och dom nya kostar ju bara 20kr ca... Enligt honom kostade dom mycket mer än så och han har ju alltid rätt så jag tänkte = Här krävs en smula övertalning

På jobbet hade vi liggandes ett 10-tal gamla slitna moraknivar (dessa fungerar ju som engångsverktyg nästan för oss arbetare) så hade jag nåra själv. Slog in dom i julklapp i ett fint paket och åkte till ett byggföretag, köpte en ny och tejpade på kvittot (19,90kr)på kniven och slog in den i ett annat paket. Blev han glad?? Nädå. Fattade han skämtet? Nä inte det heller ... Men smart det e han.... *suck*
Hihihi!
Brukar också slipa mina knivar med min handslip maskin!
Vanligtvis kör jag sönder slippapperert som hugger fast, eftersom jag kör med rotationsriktningen mot kniven för att få den riktigt vass. Den gången jag lyckas så blir de vassa, men aldrig som nya. Två sönderkörda slippapper kostar ungefär lika mycket som en ny kniv. Kanske skulle man börja köpa nya knivar istället.......
Brukar också slipa mina knivar med min handslip maskin!
Vanligtvis kör jag sönder slippapperert som hugger fast, eftersom jag kör med rotationsriktningen mot kniven för att få den riktigt vass. Den gången jag lyckas så blir de vassa, men aldrig som nya. Två sönderkörda slippapper kostar ungefär lika mycket som en ny kniv. Kanske skulle man börja köpa nya knivar istället.......
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Tack för omtanken Kuggen!
De flesta inläggen görs före 10.00 när vi öppnar,,,dessutom är vi fler på firman,,,och vissa av oss måste ändå spendera många timmar vid dessa hemska burkar då vi beställer HELA tiden från USA,,,inte bara nån gång i månaden....JUST NU har vi 2 containers på väg hit,,,och 3 flysändningar om vardera ca 70 kg delar så det är skönt att byta sida ibland och slösurfa lite...hopppas du inte tar illa upp att vi försöker ge folk lite råd ibland eller dela medoss av den erfarenhet vi samlat på oss under 22 år i toppen av bilbyggareliten i landet,,,,*blink*
mvh
De flesta inläggen görs före 10.00 när vi öppnar,,,dessutom är vi fler på firman,,,och vissa av oss måste ändå spendera många timmar vid dessa hemska burkar då vi beställer HELA tiden från USA,,,inte bara nån gång i månaden....JUST NU har vi 2 containers på väg hit,,,och 3 flysändningar om vardera ca 70 kg delar så det är skönt att byta sida ibland och slösurfa lite...hopppas du inte tar illa upp att vi försöker ge folk lite råd ibland eller dela medoss av den erfarenhet vi samlat på oss under 22 år i toppen av bilbyggareliten i landet,,,,*blink*
mvh
Jag ser en hel massa likheter med Frisken svärfar och mig,,,jag har inte heller råd med internet,,,ansåg jag,,,min dotter fick det som en present av sin gudfar -94,,,,Jag använder det enbart för att göra börsaffärer och är därför inne 5 gånger/dag....men nu har vi lagt in det på firman då vi beställer grejor från USA en gång i veckan men oxå hela tiden hämtar hem prisuppgifter och sköter kontakten med fraktbolagen mailledes,,,men ser det ändå som ett otyg....
Sen är det tydligt att Frisken och jag inte värdesätter samma saker hos en motor,,,jag vill ha exakta mått som består...jag vill ha ett gammalt block för där har det slutat röra sig,,,det ska sedan linehonas,,,,toppdeckas....och borras med stressplattor....bara där har du arbeten som inte är gjorda på din maskin,,,*s* och i dina öron så spelar det nog inte så mkt roll..(det kan ifs vara därför din förra maskin lämnade in)..men vi andra som plockar ut lite mer effekt ur bitarna uppskattar att allt står rätt till i maskin,,,för att inte tala om att motorn själv uppskattar deta...nä du får nog knalla vidare...
Trevlig helg!
mvh
Sen är det tydligt att Frisken och jag inte värdesätter samma saker hos en motor,,,jag vill ha exakta mått som består...jag vill ha ett gammalt block för där har det slutat röra sig,,,det ska sedan linehonas,,,,toppdeckas....och borras med stressplattor....bara där har du arbeten som inte är gjorda på din maskin,,,*s* och i dina öron så spelar det nog inte så mkt roll..(det kan ifs vara därför din förra maskin lämnade in)..men vi andra som plockar ut lite mer effekt ur bitarna uppskattar att allt står rätt till i maskin,,,för att inte tala om att motorn själv uppskattar deta...nä du får nog knalla vidare...
Trevlig helg!
mvh
frisk skrev:lol
jag som inte kan skruva på min kan ju skriva här istället![]()
Har ju redan också sagt min åsikt men .... 60-70 000kr för nått gammalt ihopplock!min kostade 77000 med dåvarande dollarkurs. nu borde den vara nere på nästan 70 000kr. Hur tänker karln???
Kan ju berätta en liten grj jag va med om. ( nu när jag har tid)
Min mors gubbe (sambo sen 1800-talet eller nått) e en riktig besservisser. Värsta sortens!! Han har läst chalmers och har säkert en IQ på 200 eller nått. Han e ruggigt smart med andra ord. Nu till problemet. Det lilla han inte vet, tror han att han vet! Som tex hur min fru bäst ska amma våra barn m.m. Han har aldrig själv haft barn eller jobbat med liknande, förmodligen aldrig hållt i ett barn innan våra kom till världen.
ok.
Nu e han också snål! Tjänar nästan millionbelopp om året men säger sig inte ha råd med internet![]()
Nu till poängen hehe
Han hade varit och köpt en slipmaskin. Jag undra då om han skulle ha den till nått särskildt och fick till svar att han skulle ha den till att slipa sina moraknivar. Men sa jag... du kan ju aldrig slipa dom så bra som nya och dom nya kostar ju bara 20kr ca... Enligt honom kostade dom mycket mer än så och han har ju alltid rätt så jag tänkte = Här krävs en smula övertalning![]()
På jobbet hade vi liggandes ett 10-tal gamla slitna moraknivar (dessa fungerar ju som engångsverktyg nästan för oss arbetare) så hade jag nåra själv. Slog in dom i julklapp i ett fint paket och åkte till ett byggföretag, köpte en ny och tejpade på kvittot (19,90kr)på kniven och slog in den i ett annat paket. Blev han glad?? Nädå. Fattade han skämtet? Nä inte det heller ... Men smart det e han.... *suck*

Håller helt med dig Frisk. Känner igen dom *typerna* Har en kusin som aldrig gjort nåt annat än plugga. Han har diverse mag. fil kand. Men ser inte nöjet i att njuta av det man har och handla när man kan. Men han ska väl skänka sina pengar till Allmäna arvsfonden när han dör....
/ Snart kommer Startmotorn.
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Du är bra skoj du, Frisk!frisk skrev:"Folk som haver bilen kär, se till mig som liten är, vart jag mig i forumet vänder, e min lycka i goda händer"

Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Förstår ironin i ditt mess Nordin,,,,och håller bara med...då 3 av mina vettar är de 3 snabbaste bilarna bland besökarna här inne på forumet,,,och alla 3 har sönderskruvade och söndervarvade motorer,,,och den 4:e borde även den placera sig bra...*s*
(obs!inte skryt-enbart fakta)
Men nog om detta!! Är det någon som dristat sig till att gå in på nitroz och kollat in hans annons??
det var DET tråden gällde....
mvh
(obs!inte skryt-enbart fakta)
Men nog om detta!! Är det någon som dristat sig till att gå in på nitroz och kollat in hans annons??
det var DET tråden gällde....
mvh
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Jag tycker det finns logik i båda valen och visst ironi är fint för det mesta.
Vill man köpa en crate-engine så varför inte? Men som företagare kan jag inte låta bli att räkna baklänges och få fram ett netto för vad produktionen av motorn fått kosta. Alla sunda affärsideer bygger trots allt på att man ska göra vinst på sina affärer.
Kostnaderna kan säkert hållas nere med hjälp av stora volymer dvs man kan pressa sina underleverantörer hårt så att nettot för motorn blir lågt, man kan sälja den billigt och ändå få vinst.
GM kanske dessutom kan få synergieffekter genom att lägga produktionen där det finns överkapacitet så att man gör dom i "luckor" i produktionen.
Naturligtvis har man ett kvalitetskrav att leva upp till så man kan inte leverera en undermålig motor.
Frågan är bara vilka kvalitetskrav man följer? Samma som för produktionen på en ny C6-motor eller ett krav som motsvarar kravet på eftermarknadsmotorer för amerikanska marknaden. Kom ihåg att den här marknaden är fruktansvärt prispressad.
Jag tror att för oss med entusiastfordon som inte kör mera än kanske 500 mil om året så kan en sådan motor räcka mycket länge.
Jag tror också att GM har högre kvalitetskrav på sina produkter än många andra firmor som skruvar ihop crate-engines.
Varför väljer då andra att renovera befintligt till högre kostnad än för en helt ny motor i kartong?
Jag tror svaret är ganska enkelt. För det första gör man mer av jobbet själv både vad det gäller motorn och monteringen. För mig vore det ett skräckscenario att lämna min bil på hösten till en "mekaniker" för att hämta ut den med helrenoverad original drivlina på våren till okänt pris.
Så allt beror på kunnande och förutsättningar. Vill man ta del av hela förloppet och har intresse av problemlösning bit för bit så renoverar man nog sin gamla spis och känner sig stolt över det.
En del säger att "det måste väl hänt något på 30 år", och visst det har det ju men vill man ta del av all den utvecklingen så kan man ju köpa en C6:a då. Älskar man gamla bilar som gick av bandet i samma veva som man var ung och fattig och knappt hade råd att titta på dom så är det dom man vill åt och med bibehållen originalkänsla även om det åker på lite extra hästar headers och sånt !
Slutligen vill jag säga låt mekanikern stoppa i en ny fin 502 cui med någorlunda koll på sluträkningen eller gör som jag leta upp en originalmotor och renovera den med okänd sluträkning skit samma.
Det är ett personligt val som bör respekteras!
Tror vi båda kommer att ha lika roligt i sommar(tänkte på Frisk hehe)
/Terner
Vill man köpa en crate-engine så varför inte? Men som företagare kan jag inte låta bli att räkna baklänges och få fram ett netto för vad produktionen av motorn fått kosta. Alla sunda affärsideer bygger trots allt på att man ska göra vinst på sina affärer.
Kostnaderna kan säkert hållas nere med hjälp av stora volymer dvs man kan pressa sina underleverantörer hårt så att nettot för motorn blir lågt, man kan sälja den billigt och ändå få vinst.
GM kanske dessutom kan få synergieffekter genom att lägga produktionen där det finns överkapacitet så att man gör dom i "luckor" i produktionen.
Naturligtvis har man ett kvalitetskrav att leva upp till så man kan inte leverera en undermålig motor.
Frågan är bara vilka kvalitetskrav man följer? Samma som för produktionen på en ny C6-motor eller ett krav som motsvarar kravet på eftermarknadsmotorer för amerikanska marknaden. Kom ihåg att den här marknaden är fruktansvärt prispressad.
Jag tror att för oss med entusiastfordon som inte kör mera än kanske 500 mil om året så kan en sådan motor räcka mycket länge.
Jag tror också att GM har högre kvalitetskrav på sina produkter än många andra firmor som skruvar ihop crate-engines.
Varför väljer då andra att renovera befintligt till högre kostnad än för en helt ny motor i kartong?
Jag tror svaret är ganska enkelt. För det första gör man mer av jobbet själv både vad det gäller motorn och monteringen. För mig vore det ett skräckscenario att lämna min bil på hösten till en "mekaniker" för att hämta ut den med helrenoverad original drivlina på våren till okänt pris.
Så allt beror på kunnande och förutsättningar. Vill man ta del av hela förloppet och har intresse av problemlösning bit för bit så renoverar man nog sin gamla spis och känner sig stolt över det.
En del säger att "det måste väl hänt något på 30 år", och visst det har det ju men vill man ta del av all den utvecklingen så kan man ju köpa en C6:a då. Älskar man gamla bilar som gick av bandet i samma veva som man var ung och fattig och knappt hade råd att titta på dom så är det dom man vill åt och med bibehållen originalkänsla även om det åker på lite extra hästar headers och sånt !
Slutligen vill jag säga låt mekanikern stoppa i en ny fin 502 cui med någorlunda koll på sluträkningen eller gör som jag leta upp en originalmotor och renovera den med okänd sluträkning skit samma.
Det är ett personligt val som bör respekteras!
Tror vi båda kommer att ha lika roligt i sommar(tänkte på Frisk hehe)

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor

När min motor havererade så stog jag och valde mellan en Crate och att bygga en "ny" av mitt gamla.
Då det mesta av det jag hade kunde räddas så blev det mer ekonomiskt att bygga en ny av det jag kunde rädda.
Men har man haft ett totalras,som Frisk hade,så skulle jag köpa en fabriksmotor då den redan har allt "lull lull" som man behöva för ev framtida äventyr.
En liten bild på vad som hände mig och som tog blocket med sig..

Då det mesta av det jag hade kunde räddas så blev det mer ekonomiskt att bygga en ny av det jag kunde rädda.
Men har man haft ett totalras,som Frisk hade,så skulle jag köpa en fabriksmotor då den redan har allt "lull lull" som man behöva för ev framtida äventyr.
En liten bild på vad som hände mig och som tog blocket med sig..


Kasta inte bäver i trähus.
Efter en noggrann undersökning av haveriplatsen så kom vi fram till att följande hade hänt:2QIK4U skrev:Spännande bild Peter...Vad var det som gjorde att din motor betedde sig så??
mvh
1: Kompressionsringens ändar låg antagligen för nära varandra och efter en längre tid på lite högre varv möttes ändarna och tryckte upp en bit av kolvtoppen som lossnade.
2: Tidigare nämda kolvbit la sig mellan kolv och topp vilket gjorde att kolven "tippade" i loppet och ville gå ner på tvären vilket gjorde att blocket sprack och resten e historia..

Kasta inte bäver i trähus.
*ler brett*...låter nästan lika tillförlitligt som att handla sin motor från USA där någon som du inte har en susning om vem det är ....har satt ihop den...kan det vara därför vissa förordar att man bygger själv/låter någon man vet vem det är bygga??
Nu är inte jag den som ska trycka för hårt på det för jag har mitt levebröd från att importera delar och hela kartongmotorer från USA vi har redan i år beställt 2 motorer åt kunder från USA. Även om jag själv tycker det är sämre alt. så har kunden alltid rätt att välja och självklart uppfyller vi kundens önskan och drömmar....
men Nu gällde inte tråden det utan Magnoos motor,,,Har någon tittat på den??
mvh
Nu är inte jag den som ska trycka för hårt på det för jag har mitt levebröd från att importera delar och hela kartongmotorer från USA vi har redan i år beställt 2 motorer åt kunder från USA. Även om jag själv tycker det är sämre alt. så har kunden alltid rätt att välja och självklart uppfyller vi kundens önskan och drömmar....
men Nu gällde inte tråden det utan Magnoos motor,,,Har någon tittat på den??
mvh
För mig känns det helt rätt
Hej allesammans!
Som vanligt har jag jobbat väldigt mycket och inte kunnat följa alla intressanta diskussioner på forumet.
Appropå att köpa en motor ifrån Usa eller låta någon bygga en till dig så valde jag det sena.
I min vette 70a satt det en felbyggd 454 ls7 så jag tog kontakt med Pekka Nyström i från höganäs.Och jag har bett honom bygga en race motor 461"a på minst 500 hk med bara bra delar och lite under håll .
Vilket innebär att även bakaxeln byts till 3.70 och lådan är nyligen eat byggd. Även kylsystemet o allt annat som måste hänga ihop med motorn byts.Och Pekka om någon vet väl hur en snabb corvette för gatan skall byggas. Hade jag varit lika duktig som Pekka hade jag gjort det själv men jag betalar hellre någon som Pekka och blir förhoppningsvis väldigt nöjd till våren.
Gott mos
Som vanligt har jag jobbat väldigt mycket och inte kunnat följa alla intressanta diskussioner på forumet.
Appropå att köpa en motor ifrån Usa eller låta någon bygga en till dig så valde jag det sena.
I min vette 70a satt det en felbyggd 454 ls7 så jag tog kontakt med Pekka Nyström i från höganäs.Och jag har bett honom bygga en race motor 461"a på minst 500 hk med bara bra delar och lite under håll .
Vilket innebär att även bakaxeln byts till 3.70 och lådan är nyligen eat byggd. Även kylsystemet o allt annat som måste hänga ihop med motorn byts.Och Pekka om någon vet väl hur en snabb corvette för gatan skall byggas. Hade jag varit lika duktig som Pekka hade jag gjort det själv men jag betalar hellre någon som Pekka och blir förhoppningsvis väldigt nöjd till våren.
Gott mos