Däcktrycksensorer

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Användarens profilbild
inge
Corvettefantast
Corvettefantast

Däcktrycksensorer

Inlägg av inge »

Skall byta fälgar och vet inte om det finns några trycksensorer i dom, vad händer då? Får jag felkoder,och går det då isåfall programmera bort dom.
Användarens profilbild
Hans Wijk
Corvettefantast
Corvettefantast

Re: Däcktrycksensorer

Inlägg av Hans Wijk »

Du kommer att få felkoder, varför inte flytta över sensorerna !?
Går ej att programmera bort ......
Mvh
Hasse
inge
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av inge »

Vill helst inte kränga av däcken som ligger på eftersom nästan är nya.Jag får ju isåfall kränga av 8 st däck för att flytta däcksensorerna
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Corinthian »

det går att programmera bort däcktryckssensorerna. en kille i staterna kan fixa det, enligt många skriverier på amerikanska forumet.
det går att köra utan sensorer, iaf på en C6'a.. (vilket jag gör) vet inte hur det är på C5.. dock verkar det som att EU bilar (C6) blir elektroniskt spärrade till 89km/h... vilket inte US bilar blir
Senast redigerad av Corinthian den mån sep 10, 2012 12:53, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Bengt
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Bengt »

C5 får man bara ett meddelande som man kan strunta i, har inte haft några sensorer igång sedan 2006..
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

På C5:a får du upp ett felmeddelande varje gång du startar om du inte har sensorer i, tryck reset och sedan kan du åka utan problem. Kanske blir lite tråkigt i längden med du slipper lägga pengar på 4 sensorer till.

Fungerar på samma sätt på min Svensksålda C6 Z06 2006 och jag får inte någon hastighetsspärr! Jag har dock tröttnat och köpt fler sensorer i år!

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Corinthian »

Lars J skrev:Fungerar på samma sätt på min Svensksålda C6 Z06 2006 och jag får inte någon hastighetsspärr! Jag har dock tröttnat och köpt fler sensorer i år!
Åfan.. hamnar inte din i "limp-mode" då? kan få i Competitive Driving och stänga av antisladd system etc? (utan att göra kombinationen som jag postat i tråden för sensorer?)
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Corinthian skrev:
Lars J skrev:Fungerar på samma sätt på min Svensksålda C6 Z06 2006 och jag får inte någon hastighetsspärr! Jag har dock tröttnat och köpt fler sensorer i år!
Åfan.. hamnar inte din i "limp-mode" då? kan få i Competitive Driving och stänga av antisladd system etc? (utan att göra kombinationen som jag postat i tråden för sensorer?)
Jajamensan kan stänga av antisladd m,m och åka bana etc utan problem :mrgreen: Men jag har hört talas om de som får hastigheten spärrad som du nämnde, men vet inte varför det inte är lika på alla bilar :?: Just den här delen berör inte Inges fråga men visst hade det varit intressant är få veta varför :?:

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Skriv svar