Förarutbildning Ring Knutstorp 21/9. Reservlista aktiverad!

Forum för frågor och synpunkter kring klubbens racingaktiviteter.

Moderator: ornet

Gert
Corvettefantast
Corvettefantast

Re: Förarutbildning Ring Knutstorp 21/9. Reservlista aktiver

Inlägg av Gert »

Verkligen glädjande med alla inlägg som visar på intresset för förarutbildning. Rickys bilder gör det ju än bättre.

Klassisk diskussion om det skall vara i CCS regi eller om vi skal köpa in oss i samarrangemang.
Den diskussionen lär fortsätta och det är pengarna som styr, hur mycket medlemmarna vill betala för denna typ av verksamhet.
Och då är inte problemet med de/oss som hållit på ett tag utan det med att få fler att prova.

En dag på banan med instruktör anser jag faktiskt är värt 2500:-, när vi gör samarrangemang, typ denna dag på Knutstorp har kostnaden för medlemmen varit 1250:-. Det anser jag är extremt prisvärt/billigt.

Vi filmade för att få material till introduktionsfilm så som vi pratade om på racingmötet på Mantorp.

Vill framföra mitt varma tack till Ricky för åkturen.
Det var en fantastisk upplevelse att få klart för sig att C3:an är så snabb som den är, dessutom finns det ju än lite mer som kan justeras.
Det var en manlig upplevelse Ricky! Jag såg nog ut såhär de första varven :shock: jäklar vad den gick!

/Gert
Corvettefanatiker

Inlägg av Ricky »

Bertilsson skrev: Ruggigt snabb bil du har! Du blåste förbi mig som om jag körde en Nissan Micra eller nåt... Inte konstigt att 100 meters skylten kom fort... :mrgreen: :mrgreen:
Haha jasså du hörde allt babbel i bilen.. :mrgreen:
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Ricky »

Gert skrev: Vill framföra mitt varma tack till Ricky för åkturen.
Det var en fantastisk upplevelse att få klart för sig att C3:an är så snabb som den är, dessutom finns det ju än lite mer som kan justeras.
Det var en manlig upplevelse Ricky! Jag såg nog ut såhär de första varven :shock: jäklar vad den gick!

/Gert
Haha visst fanken var det roligt!! Jag blev själv aldeles häpen av vad de där R-däcken utförde på torr bana.. Och då var man ändå inte i närheten av några gränser.. :oops:
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Hejdarn
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Hejdarn »

Ricky skrev: Att köra samarrangeman ger fler möjligheter på alla plan tror jag och skulle det visa sig att det plötsligt är minst 30 medlemmar som faktiskt kommer varje happening så är det ju plötsligt underlag för att ordna egna bankalas. :)
Ja, det är ju hela idén. Vi får väl locka med fri korv. :wink:
Mvh
Thomas
PercyBerg
Rookie
Rookie

Inlägg av PercyBerg »

Ricky skrev:Ultiman var sjukt ball!! :mrgreen:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Detta var nog den ballaste bilen på Knutstorp tyckte jag.
Cheva smallblock med torrsumpsmörjning som ska varvas 8000 rpm. Dessutom utrustad med Porsche 993 växellåda. Vikt: 990 kg.
Då jag i mitt tidigare liv varit lite intresserad av street racing var det kul att snacka med killen som ägde Ultiman. Han hade bla byggt motorn till Lörs blå gatbilsrod, som var uppe och åkte Sthlm Open när det begav sig. Eftersom jag själv åkte rod på den tiden så tyckte jag att den var en av de ballaste gatbilarna. Den gick dessutom väldigt bra.

Det var också väldigt skojigt att träffa alla glada och positiva gubbs från Corvetteklubbens södra breddgrader.

Nu är det bara att bita ihop med bilen i vinter så att jag också kan vara med nästa sommar.
CCS 3664
1968 Convertible, 427 Tri-Power, 4 speed
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Ricky »

Hittade en trevlig film från ett Modsport Race på Knutstorp, här kan man verkligen se den otroligt fina och roliga banan i sin helhet. :)

http://www.youtube.com/watch/?v=D_2S1tG0L4g&hd=1
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Slänger också in en länk från Knutstorp där jag tycker men ser spårvalet bra!

http://www.youtube.com/watch?v=3mTTNEE5 ... re=related

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Skriv svar