Torkarmotorn funkar inte längre
Torkarmotorn funkar inte längre
Den gick ett tag, men sedan stannade den. När man kopplar in strömmen så klickar det till i nåt relä i torkarmotorn, som sedan blir ganska varm, kanske har den brunnit! Finns det någon som vet hur alla ledarna skall dras från reglagen till torkarmotorn, ett kopplings schema vore inte fel.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Hittade ett elschema på nätet, http://www.71corvette.com/tech.html och felsökte sedan i 8 timmar. Jag hittade en spricka i en grön liten plasbit som håller ett relä, inne i torkarväxellådan. Sprickan gjorde att en kontakttunga inte låg rätt och gav inte signal att torkaren var i "hemmaläget". Fixades med en en liten plastbit och dubbelhäftande tape.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Nja.... sista halvtimmen var kul, de övriga 7,5 kunde jag ha gjort nåt roligare. Fast vad kan vara roligare än och pyssa om sin Corvette. Kanske pyssla om två Corvetter då 
Hann med att byta varvräknarwire igår också.
Nu är jag inne på hastighetsmätaren och skall se om jag kan gradera om den. Fick dock inte loss instrumentpanelen för ratten ville inte åka bakåt, men så hittade jag två muttrar på torpedväggen inne i kupen som jag inte sett först. Då kommer det nog att gå bättre nu.
Skall även slå en signal till Heikenfelt och kolla vad han kan göra.

Hann med att byta varvräknarwire igår också.
Nu är jag inne på hastighetsmätaren och skall se om jag kan gradera om den. Fick dock inte loss instrumentpanelen för ratten ville inte åka bakåt, men så hittade jag två muttrar på torpedväggen inne i kupen som jag inte sett först. Då kommer det nog att gå bättre nu.
Skall även slå en signal till Heikenfelt och kolla vad han kan göra.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h