Tänkte berätta om min konversation som jag hade med If i våras och i början av sommaren. Har tyvärr inte haft tid att ta tag i det sen igen, men tänkte höra hur mycket intresse det finns?
Jag ställde frågan vad som gällde för att få likadana förmåner som Porscheklubben har när de ordnar banträffar?
Det kändes som ett känsligt område till att börja med och jag blev slussad mellan en del folk.
Till slut kunde jag skicka min fråga till någon på If som skulle kunna svara på frågan, och det verkar inte omöjligt att vi skulle kunna få bilarna försäkrade vid banträffar.
Jag tror att många fler hade tyckt det var intressant med banträffar om de hade sina bilar försäkrade.
Jag bifogar min fråga och svar till If
Fråga
Hej, vi pratade på telefon för någon månad sen angående försäkringar vid körning på bana.
Du ville att jag skrev ett mail till dig med våra frågor.
Min fråga är vad vi som klubb behöver uppfylla för att få samma förmåner som porscheklubben när vi anordnar förarutbildningar och dylikt?
Mvh
Rickard Andersson
Svar
Hej Rickard,
Fick till mig er förfrågan och skulle behöva få reda på lite mer om följande:
- Hur många medlemmar har klubben?
- Hur gamla bilar finns det i klubbens bestånd?
- Finns det regler för hur klubbmedlemmarna ska köra på bana?
- Hur många kommer att köra på banan uppskattningsvis?
- När är det tänkt att avtalet ska gälla ifrån? Vi ingår avtalen på årsbasis, och utvärderar i slutet på året inför kommande avtalsår.
- Vad innebär de aktiviteter du nämner nedan, förarutbildningar och dylikt? Kan du ge närmare beskrivning av vilka aktiviteter som avtalet ska gälla kring?
- Hur ofta kommer ni ha liknande events?
När vi utvärderat kommer vi kunna återkomma till dig troligtvis under andra veckan i augusti då många går på semester snart.
Tack på förhand!
Är detta intressant för klubben?
(Kanske fler som vill gasa då istället för att fika)