Började plocka loss lite grejer inför vinterns genomgång av nyinköpta C4:an.
Till vänster om acc-panelen så sitter det en liten röd lampa med texten EXT på.
När jag plockade bort plastsargen så upptäckte jag att det är två kablar till den, men båda är avklippta.
Nån som har en aning om vad det kan vara för nåt som lampan skall varna för, bör jag koppla in den någonstans igen i så fall eller kan jag skaffa en ny sarg utan hålet för lampan?
Röd liten lampa med texten EXT
-
- Corvetteälskare
Re: Röd liten lampa med texten EXT
Lite spontant bara: Kan det inte vara för utetempen?Kenka skrev:Började plocka loss lite grejer inför vinterns genomgång av nyinköpta C4:an.
Till vänster om acc-panelen så sitter det en liten röd lampa med texten EXT på.
När jag plockade bort plastsargen så upptäckte jag att det är två kablar till den, men båda är avklippta.
Nån som har en aning om vad det kan vara för nåt som lampan skall varna för, bör jag koppla in den någonstans igen i så fall eller kan jag skaffa en ny sarg utan hålet för lampan?
/Benny
Röd Corvette C4 86:a CCS medlem 3091
Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
Jag tror att det är en lampa för EXhaust Temp, har en likadan i min bil fast det står just EXHAUST TEMP och den är helt klart eftermonterad. Tydligen ett krav i vissa länder bl.a. i Japan där min bil varit och hälsat på. Kan ju vara bra att veta, så inte katten är för varm om man skall parkera på en torkad gräsäng 

Min har också varit till Japan en sväng, då är det säkert samma lampa men olika text.
Vet du hur den ska vara inkopplad, för på min så var trådarna klippta direkt innanför panelen?
Eller om det är någon som har plastsargen runt ac/stereo att sälja utan hålet uppborrat...?
Vet du hur den ska vara inkopplad, för på min så var trådarna klippta direkt innanför panelen?
Eller om det är någon som har plastsargen runt ac/stereo att sälja utan hålet uppborrat...?