
Automatlåda
Det måste vara den här som jag behöver eller hur?


388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Bilden kommer från en speedshop i Florida!
Jag har den inte alls....ännu.
Jag har den inte alls....ännu.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Är kablarna som skall gå till kickdown switchen (vid gaspedalen) orange och bruna? Vart tar de sedan vägen? Det finns en flatstift kontakt mitt på automatlådan's vänstra sida, är det där en av kablarna skall sitta? Var skall den andra sitta?
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Har läst igenom alla inlägg och kopplat +12V till kontaktblecket som sitter på lådans vänstra sida.
Men det klickar inte alls!
Det gnistrar lite bara.
Betyder det att min solenoid inne i lådan har packat ihop?
Är det någon som renoverat/bytt solenoiden?
Är det svårt, måste halva lådan plockas isär?
Eller är det bara att skruva loss och stoppa dit en ny
Men det klickar inte alls!

Det gnistrar lite bara.
Betyder det att min solenoid inne i lådan har packat ihop?
Är det någon som renoverat/bytt solenoiden?
Är det svårt, måste halva lådan plockas isär?

Eller är det bara att skruva loss och stoppa dit en ny

388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
2QIK4U:
Jo, jag har två olika kopplingsscheman, men i det är fallet har jag nog inte full koll...
Kopplings schemat gör mig mer förvirrad
än klarsynt.
Vad du säger är att det inte skall "klonka".
Så då kanske min kickdown kommer att funka när jag sätter dit switchen som är på väg hem.
Kan man kolla på något sätt att ventilen funkar?
Om jag kan tyda mina kopplings schemor så skall det vara någon sorts "delay" relä inkopplat också.
Nån som vet vad dess uppgift är? Kan man koppla förbi reläet och bara strunta i det.
Vad är en transbrake? Det låter som nåt som skall bromsa/fördröja växlingarna om jag skulle gissa???
Jo, jag har två olika kopplingsscheman, men i det är fallet har jag nog inte full koll...

Kopplings schemat gör mig mer förvirrad

Vad du säger är att det inte skall "klonka".
Så då kanske min kickdown kommer att funka när jag sätter dit switchen som är på väg hem.
Kan man kolla på något sätt att ventilen funkar?
Om jag kan tyda mina kopplings schemor så skall det vara någon sorts "delay" relä inkopplat också.
Nån som vet vad dess uppgift är? Kan man koppla förbi reläet och bara strunta i det.
Vad är en transbrake? Det låter som nåt som skall bromsa/fördröja växlingarna om jag skulle gissa???
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Nej det ska inte klonka...
Vill du kolla på nå vis??,,hmmm vad tror du om att ligga under när bilen startar ,,,låta frun sitta i och kicka.....samtidigt som du har trågetborttaget...*s*...vill du höra mer??
Transbrake är en grej på racerbilar.Som elektrisk koppling ungefär. Du stratar på 5.000 rpm när du släpper knappen....
inte heller nåt för din bil tror jag( ursäkta om det låter som jag har fördommar)
mvh R
Vill du kolla på nå vis??,,hmmm vad tror du om att ligga under när bilen startar ,,,låta frun sitta i och kicka.....samtidigt som du har trågetborttaget...*s*...vill du höra mer??
Transbrake är en grej på racerbilar.Som elektrisk koppling ungefär. Du stratar på 5.000 rpm när du släpper knappen....
inte heller nåt för din bil tror jag( ursäkta om det låter som jag har fördommar)
mvh R
gbak skrev:2QIK4U:
Jo, jag har två olika kopplingsscheman, men i det är fallet har jag nog inte full koll... :oops:
Kopplings schemat gör mig mer förvirrad :? än klarsynt.
Vad du säger är att det inte skall "klonka".
Så då kanske min kickdown kommer att funka när jag sätter dit switchen som är på väg hem.
Kan man kolla på något sätt att ventilen funkar?
Om jag kan tyda mina kopplings schemor så skall det vara någon sorts "delay" relä inkopplat också.
Nån som vet vad dess uppgift är? Kan man koppla förbi reläet och bara strunta i det.
Vad är en transbrake? Det låter som nåt som skall bromsa/fördröja växlingarna om jag skulle gissa???
Har testat min kickdown men den funkar inte.
Det måste vara nåt fel på solenoiden inne i växellådan.
Jag har monterat min kickdownswitch och har 12V till solenoidens kontakt.
Den som sitter på lådans vänstra sida, men mågon nerväxling blir det inte alls om jag t.ex kör på 3:an i och ger järnet.
Är det någon som plockat isär en TH400 och vet hur solenoiden sitter.
Är den bara att skruva bort solenoiden och byta mot en ny?
Det måste vara nåt fel på solenoiden inne i växellådan.
Jag har monterat min kickdownswitch och har 12V till solenoidens kontakt.
Den som sitter på lådans vänstra sida, men mågon nerväxling blir det inte alls om jag t.ex kör på 3:an i och ger järnet.
Är det någon som plockat isär en TH400 och vet hur solenoiden sitter.
Är den bara att skruva bort solenoiden och byta mot en ny?
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Motorn behöver inte vara igång för att kolla solenoiden, koppla 12volt direkt på flatstiftet på lådans vänstra sida, det skall då höras ett klick inuti när den slår till. Om inget klick hörs kan du ringa till din reservdelsleverantör och beställa en ny.....
Solenoiden ser du direkt när tråget sänkts och det är mycket enkelt att byta ut. Kostnaden var när jag bytte på min bara ca 200kr plus ny olja och packning till lådan.
Solenoiden ser du direkt när tråget sänkts och det är mycket enkelt att byta ut. Kostnaden var när jag bytte på min bara ca 200kr plus ny olja och packning till lådan.
Full fart spar tid i en 73:a coupe´
Klickar inte och med en multimeter har jag 12 ohm över solenoiden.
Måste nog lossa tråget igen och se om jag kan få igång solenoiden, eller köpa ny.
Måste nog lossa tråget igen och se om jag kan få igång solenoiden, eller köpa ny.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
- Mr SIXPACK
- Corvetteälskare
- Inlägg: 474
- Blev medlem: sön nov 02, 2003 18:48
- Ort: C2/C3-Garaget i Brottby, Stockholm - Sverige
- Kontakt:
Jag har en bild på ett kopplingsshema från en -73:a, jag mailar den till dig.
Fast jag är inte säker på att du blir nåt klokare sedan du tittat på schemat.
Stämde inte ett dugg för mig
Fast jag är inte säker på att du blir nåt klokare sedan du tittat på schemat.
Stämde inte ett dugg för mig

388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
- Mr SIXPACK
- Corvetteälskare
- Inlägg: 474
- Blev medlem: sön nov 02, 2003 18:48
- Ort: C2/C3-Garaget i Brottby, Stockholm - Sverige
- Kontakt: